Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Gladyatör 2014 Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2014 Gladyatörleri

BEŞİNCİ GLADYATÖRLER, NEFES KESEN FİNALLE BELİRLENDİ

Türk otomotiv sektörünün 47 markasını çatısı altında buluşturan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) ‘Satış’ ve ‘İletişim’ dallarındaki başarılı marka ve çalışmaları ödüllendirdiği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2014 Gladyatörleri”nin beşincisi unutulmaz bir finale sahne oldu. 7 Ocak Çarşamba gecesi Zorlu Raffles Otel’de gerçekleşen geleneksel gecede toplam 18 dalda ipi göğüsleyenler, prestijli ödüllerin sahibi oldu. Zaytung ekibinin katkıları ile tören için özel olarak hazırlanan eğlenceli filmler ise geceye renk kattı.

Otomotiv sektörünün en kapsamlı ve prestijli organizasyonu olan “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2014 Gladyatörleri” heyecanlı ve görkemli bir ödül töreniyle seçildi. Bu yıl 5. kez düzenlenen gecede, yılın en başarılı marka ve çalışmaları ödüle layık görüldü. Zorlu Raffles Otel’de gerçekleşen törene, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv dünyasının saygın temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı.

‘2015’e umut ve heyecanla giriyoruz’

Gecede konuşma yapan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv sektörünün en önemli organizasyonlarından birini gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirterek şunları söyledi:

“2014, daha ilk saatlerinden itibaren bizim için sürprizle başladı. Birçok zorlukla mücadele etmek zorunda kaldık ama sektörümüz çalışanlarının üstün çabaları ve hızlı adaptasyon kabiliyetleri sayesinde, yıkılmadık, senenin sonunu getirmeyi başardık. Son üç aya kadar çok rahat bir nefes alamasak da, şükür ki yılın sonlarına doğru toparlanmayı başardık ve yılı öngörülenin altında bir kayıpla kapattık. Her yılbaşında olduğu gibi, 2015’e de umut ve heyecanla giriyoruz. Uzun zamandan sonra fuarımızı baharda düzenliyoruz, 21 Mayıs günü kurdeleyi hep birlikte keseceğiz. Eminim markaların fuar için çalışmaları şimdiden başladılar bile. 2015 de 2014 gibi yoğun bir yıl olacak. Kısacık bir mola vermeyi, biraz rahatlamayı, gülmeyi, eğlenmeyi hakettik. Bu gecenin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunar, keyifli bir gece dilerim“.

Rekabet ve heyecan zirveye çıktı

Gecede, “Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda ödül verildi. Satış Ödülleri, ODD Veri Tabanı’ndaki yıllık satış sonuçlarına göre belirlendi. İletişim Ödülleri kategorisinde “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması” ve “Yılın Outdoor Uygulaması” www.oddgladyator.com sitesi üzerinden 61 bin 500 adet halkoyu ile ilk 5’e indirildi. Halk oylamasına açık olmayan “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması” ve “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” kategorilerinde ise aday olan tüm çalışmalar değerlendirmeye alındı. En iyiler, jürinin ödül gecesinde canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi. “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü, geçen yıl olduğu gibi otomotiv basınının temsilcileri belirledi. Otomotiv sektöründe uzmanlaşan basın mensupları, kendilerine verilen şifre ve kullanıcı adıyla 2014 yılı içinde en beğendikleri lansmanı seçtiler.

Pazar sonuçları da açıklandı

Otomotiv sektörünün yakından takip ettiği ve heyecanla beklediği 2014 pazar rakamları da aynı gecede açıklandı. Buna göre 2014 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yıla göre%10,04 küçülerek 767.681 adetlik bir sonuçla tamamlandı. Bunun 180 bin 350 adedini %4,44düşüşle hafif ticari araç, 587 bin 331 adedini ise %11,63 düşüşle otomobil satışları oluşturdu.

Gecede satış kategorisinde ödül alan firmalar, ödüllere paralel olarak hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına sahip oldu. Oylama sürecinin tamamlanmasının ardından oy verenlerin arasından noter huzurunda yapılan çekilişle toplam 6 kişi iPhone 5S, Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy Note 10.1.2014EDI’den birinin sahibi olacak.

Zaytung esprileri, davetlileri neşelendirdi

Mizah yüklü haberleriyle dikkat çeken Zaytung ekibinin katkıları ile tören için eğlenceli filmler hazırlandı. Metinlerini Zaytung ekibinin yazdığı, prodüksiyonunu ise 451 Derece şirketinin gerçekleştirdiği otomotiv sektörü hakkında ilginç noktalara değinen kısa filmler, izleyicilerin beğenisini topladı.

Otomotiv sektörünün yoldaşları geceye destek verdi

Otomotiv sektörü ile birlikte yürüyen firmalar, ‘ODD Satış & İletişim Ödülleri, 2014 Gladyatörleri’ gecesinde de sektörü yalnız bırakmayarak geceye destek verdi. Gecenin ana sponsoru Bridgestone ve Lassa olurken, gecenin diğer sponsorları Castrol, Mapfre Genel Sigorta, Turkcell, Kredi Kayıt Bürosu, BASF - The Chemical Company, Otokoç Otomotiv, Türkiye Ekonomi Bankası, GEFCO Lojistik ve KOÇFİNANS oldu.

‘’Turkcell Teknoloji Ödülü’’ nün sahibi Subaru oldu.

“Turkcell Teknoloji Ödülü”, Turkcell ile birlikte hayata geçirdiği Akıllı Otomobil Platformu ile Subaru markasının oldu. Subaru’nun Türkiye’de satışa sunulan tüm otomobillerine entegre edilebilen akıllı platform sayesinde, hem kullanıcılar hem de yolcular güvenlikten ödün vermeden mobil internet dünyasını yolculuk sırasında kullanabiliyorlar.

İletişim sektörünün deneyimli isimleri değerlendirdi

  • Gladyatör Ödülleri’nin beşinci yılında değerlendirme Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Geçmiş Dönem Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Fügen Toksü başkanlığındaki saygın akademisyenlerden ve iletişim sektörünün deneyimli isimlerinden oluşan jüri tarafından yapıldı.

Jüri üyeleri:

  • Fügen Toksü, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Geçmiş Dönem Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi
  • Prof. Dr. Suat Gezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı 
  • Prof. Dr. İbrahim Kırcova, Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Üyesi 
  • Prof. Dr. Melda Cinman Şimşek, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi 
  • Doç. Dr. Steven Seggie, Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi 
  • Dr. Cüneyt Evirgen, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü 
  • İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi 
  • Şafak Şahin, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi 
  • Emine Pura, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
  • Zehra Öney, Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye Onursal Başkanı
  • Haluk Sicimoğlu, Reklamcılık Vakfı Başkanı
  • Egemen Atış, Brisa Bridgestone Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü 
  • Aslı Yetkin Karagül, Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Pazarlama Müdürü
  • Yiğit Kulabaş, Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı
  • Bülent Hiçsönmez, Google Türkiye Ülke Direktörü

Ödül Alan Gladyatörler

SATIŞ ÖDÜLLERİ

En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KIA

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Doblo

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Fiat

En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Maserati

En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Fluence

En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault

En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

Yılın Televizyon Uygulaması: Fiat / Yeni Fiat Ducato  “Pişmanlar Korosu”

Yılın Gazete Uygulaması: Jeep / “23 Nisan - 4x4 ꞊ Jeep”

Yılın Radyo Uygulaması: Doğuş Otomotiv / “Trafik Hayattır”

Yılın Dergi Uygulaması: Audi / “Audi A4”

Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Ford / “Courierball”

Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Renault / “Bırak R-Link Cevaplasın”

Yılın Outdoor Uygulaması: Opel / “Yeni Insignia”

Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Renault / “Sizin Fikriniz Sizin Projeniz!”

Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz / Yeni GLA

Yılın Basın Lansmanı: Renault Twizy Lansmanı

Yılın Jüri Özel Ödülü:  Ford / “Yeni Tourneo Courier’’

Yılın Turkcell Teknoloji Ödülü: Subaru  

   

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

  • Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi

Renault adına ödülü, Mais Motorlu Araçlar İletişim Müdürü Umut Canpolat aldı. Ödülü, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü Dr. Cüneyt Evirgen verdi.

 

 

 

  • Yılın PR/Etkinlik Uygulaması

Ford adına ödülü Ford Otomotiv Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk ve Ford Otomotiv Pazarlama Müdürü
Pınar Ercan Tursun aldı. Ödülü, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Melda Cinman Şimşek ve Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Steven Seggie verdi.

 

  • Yılın Outdoor Uygulaması

Opel adına ödülü, Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik ve Opel Türkiye Pazarlama Müdürü Sibel Yener Palanduz  aldı. Ödülü, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Emine Pura verdi.

 

 

 

 

 

 

  • Yılın Radyo Uygulaması

Doğuş Otomotiv adına ödülü, Doğuş Otomotiv Kurumsal İletişim Müdürü Çağla Gül Şenkardeş aldı. Ödülü, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Şafak Şahin verdi.

 

 

Jeep adına ödülü, Tofaş Türk Otomobil A.Ş. Pazarlama Müdürü Ahmet Çapar ve Tofaş Türk Otomobil  A.Ş. Pazarlama İletişim Yönetmeni

Burak Umur Çelik  aldı. Ödülü, Gefco Genel Müdürü Fulvio Villa verdi.

 

 

 

 

 

 

  • Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması

Renault adına ödülü, Mais Motorlu Araçlar Pazarlama Müdürü Talin Yıldız aldı. Ödülü, Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez verdi.

 

 

 

  • Yılın Dergi Uygulaması

Audi adına ödülü, Audi Bentley Lamborghini Bugatti Genel Müdürü Gino Bottaro ve Audi Satış Müdürü Mustafa Murat Uluer aldı. Ödülü, Otokoç Genel Müdürü Görgün Özdemir verdi.

 

 

 

  • Yılın Televizyon Uygulaması

Fiat adına ödülü, Fiat Pazarlama İletişimi Yöneticisi Melike Güleli aldı. Ödülü, Reklamcılık Vakfı Başkanı Haluk Sicimoğlu verdi.

 

 

 

 

  • Yılın Turkcell Teknoloji Ödülü

Subaru adına ödülü, Subaru Genel Müdürü Halil Karagülle aldı. Ödülü, Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş verdi.

 

 

 

 

 

  • Yılın Entegre İletişim Kampanyası

Mercedes-Benz adına ödülü, Mercedes-Benz Pazarlama İletişimi Uzmanı Cansu Karabulut, BBDO Account Director Pınar Taşkıran, ZenithOptimedia Türkiye Genel Müdürü Esin Alptekin İncediken, Limon Social Kurucu Ortağı Hacı Bayhan ve Derin Prodüksiyon Genel Müdürü Atilla Aliciklioglu aldı. Ödülü, Mobil Pazarlama Derneği Türkiye Onursal Başkanı Zehra Öney ve Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi İsmail Hakkı Polat verdi.

 

  • Yılın Basın Lansmanı

Renault adına ödülü, Mais Motorlu Araçlar İletişim Müdürü Umut Canpolat aldı. Ödülü, İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Suat Gezgin verdi.

 

 

 

 

 

 

 

  • Yılın Jüri Özel Ödülü

Ford adına ödülü, Ford Otomotiv Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk ve Ford Otomotiv Pazarlama Müdürü
Pınar Ercan Tursun aldı. Ödülü, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Geçmiş Dönem Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Fügen Toksü ve Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. İbrahim Kırcova verdi.

 

 

SATIŞ ÖDÜLLERİ

  • En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası

KIA adına ödülü, KIA Satış Müdürü Koray Akyüzlü aldı. Ödülü, Mapfre Genel Sigorta Satış Kanalları, Satış ve Pazarlama Servis Yöneticisi Seydi Demir verdi.

 

 

 

  • En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası

Maserati adına ödülü, FER MAS Şirket Müdürü Sinan Saip Bel aldı. Ödülü, BASF Türk Kimya Sanayi Genel Müdürü Buğra Kavuncu verdi.

 

 

 

 

  • En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli

Fiat adına ödülü, Fiat Satış Direktörü Hüseyin Şahin aldı. Ödülü, TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi verdi.

 

 

 

 

  • En Çok Satılan Otomobil Modeli

Renault adına ödülü, Mais Motorlu Araçlar Satış ve Şebeke Müdürü Sinan Özkök ve Mais Motorlu Araçlar Pazarlama Müdürü Talin Yıldız aldı. Ödülü, Koçfinans Genel Müdürü Yeşim Pınar Kitapçı verdi.

 

 

 

  • En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası

Fiat adına ödülü, Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. CEO'su Kamil Başaran ve Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş aldı. Ödülü, Kredi Kayıt Bürosu Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Kasım Akdeniz verdi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • En Çok Satılan Otomobil Markası

Renault adına ödülü, Mais Motorlu Araçlar Satış ve Şebeke Müdürü
Sinan Özkök ve Mais Motorlu Araçlar Pazarlama Müdürü Talin Yıldız aldı. Ödülü, Castrol CIS, Türkiye & Nordic Ülkeleri Satış Direktörü Ömer Dormen verdi.

 

 

 

  • En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası

Volkswagen adına ödülü, Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, VW Binek Araç Marka Genel Müdürü Vedat Uygun ve VW Ticari Araç Marka Genel Müdürü             Kerem Galip Güven aldı. Ödülü, Brisa Bridgestone Genel Müdürü Hakan Bayman verdi. 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next