Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

“Otomotiv markaları, internette etkileşim kurmalarını sağlayacak ‘pazarlama’ yatırımları yapmalı”

Faaliyetlerine 2006’da başlayan Google Türkiye, ürünlerin lokalizasyonunun yanı sıra ülkemizdeki internet ekosisteminin gelişmesini destekleyecek projeler üzerinde çalışıyor. İnternetin ülke ekonomilerinin büyümesindeki etkisinin giderek arttığına ve markalara büyük fırsatlar sunduğuna dikkat çeken Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez, dijital dünyanın gelişimini, değişimini ve otomotiv sektörüne hangi fırsatları sunduğunu anlattı.

Türkiye’ de Google olarak neler yapıyorsunuz? Google Türkiye, dünyada nasıl bir önem sahip? Hedeflerinizden ve yaptığınız çalışmalardan söz edebilir misiniz?

Misyonumuz, dünyada var olan bilgiyi organize ederek, herkes için erişilebilir kılmak ve aynı zamanda teknolojinin sağladığı olanakları kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak çözümlere dönüştürmek olarak özetlenebilir.

Google Türkiye olarak ülkemizdeki internet ekosisteminin gelişmesini destekleyecek projeler üzerinde çalışmalar yapıyoruz. İşletmelerin dijital dünyada varlıklarını oluşturmalarına rehberlik edecek bilgilendirme programlarının yanı sıra, YouTube iş ortaklığı gibi uygulamalarımızla dijital dünyada kendi girişimlerini yaratmak isteyen kişileri online dünyanın sunduğu fırsatlar konusunda eğitiyoruz. Böylece, internet ekosisteminin büyümesine ve internetin ülke ekonomisini büyütmesine destek sağlamasını hedefliyoruz.

Google, yeni ürünlerine “Google Gözlük” ve “Sürücüsüz Araç” teknolojilerini ekledi. Bu ürünlerinizden biraz bahsedebilir misiniz?

Aslında şu anda “Google Gözlük”, “Sürücüsüz Araç”, “Google X” birimimizin üzerinde çalıştığı projeler. Google çatısı altında bulunan Google X ekibi, teknolojinin insan hayatını daha fazla nasıl kolaylaştıracağı ve topluma daha nasıl fayda sağlayabileceği konusunda fikir yürüten, projeler geliştiren bir ekip. Google Gözlük ve Sürücüsüz Araba da bu ekibin projeleri arasında yer alıyor. Google Gözlük, çevremizi daha kolay ve hızlı keşfetmemizi sağlarken, Sürücüsüz Araba görme engelli kişilere araba kullanma keyfini yaşatma gibi birçok kolaylığı, teknoloji yardımıyla hayatımızda deneyimleme imkanı tanıyor.

“İnternetin, madencilik ve sağlık sektöründen daha fazla GSMH’ye etkisi var”

Şu anda gündeminizde bunların dışında hangi projeleriniz var?

İşimizin temel noktasında inovasyon yatıyor. Kullanıcıları yeni ürünler ile buluşturmanın ötesinde mevcut ürünlere yeni özellikler ekleyerek, bilgiye erişimi daha hızlı kılmak ve yaşamlarını teknolojiyle daha kolaylaştırmak anlamında çalışmalarımıza devam ediyoruz. Video ve mobil teknolojiler yükselen trendler. YouTube’da her ay ortalama 1 milyar tekil ziyaretçi ilgi alanlarına yönelik video izlerken, iş ortaklığı programı kapsamında birçok içerik yaratan kişi de bu dünyada kendilerine bir iş modeli yaratma imkanına sahip oluyor. Bilgiye erişimin odak noktası olan “arama”da birçok yeni özellik hayata geçiriliyor. Aramanın ilk döneminde daha tek taraflı bir iletişim mevcutken bugün, arama vizyonumuz kullanıcıya onlar sormadan, onları asiste edecek bir yaklaşımı benimsiyor. “Google Now” uygulamamız bunun güzel bir örmeği. Google Now ile artık kullanıcılar mobil cihazlardan diledikleri kartları seçerek, trafik durumunu, bulundukları lokasyona yakın restaurantları öğrenebiliyorlar.

Kullanıcı dünyasına yönelik çözümlerin yanı sıra, iş dünyasının da online dünyanın sunduğu fırsatlardan etkin yararlanmasına yönelik  pazarlama ve satış çalışmalarını destekleyecek reklam çözümlerini hayata geçirmeye devam ediyoruz.

Google Türkiye’nin kamu ve özel sektörle nasıl bir işbirliği var?

İnternet, ülke ekonomilerinin büyümesindeki etkisini giderek arttırıyor. Gelişmiş ülkelerde GSMH’ye etkisi yüzde 4’lerin üzerinde olan internet ekonomisinin, ülkemizde de madencilik ve sağlık sektöründen daha fazla GSMH’ye etkisi olduğu gözlemleniyor. Türkiye’de yüzde 1.7 seviyelerinde olan bu rakamın önümüzdeki üç yıl içerisinde iki katına çıkacağı öngörülüyor. Tüm bu veriler doğrultusunda işletmelerin özellikle KOBİ’lerin, internet dünyasında etkin bir şekilde varlıklarını oluşturmalarına yardımcı olacak programları hayata geçiriyoruz. Aynı zamanda  bu dünyada kendilerine yeni iş modelleri oluşturmak isteyen kişilere yol gösterecek eğitim çalışmaları düzenliyoruz. Ayrıca internetin doğru ve etkin kullanımı konusunda farklı kullanıcı gruplarına yönelik bilinçlendirme projeleri üzerinde çalışmalarımıza devam ediyoruz.

“İnternete yatırım yapanlar, rekabette bir adım öne çıkıyor”

ODD ile birlikte geçtiğimiz yıl dijital dünyadaki değişimin ele alındığı bir toplantı düzenlediniz. Toplantıda “Türkiye’nin Dijital Gelişiminde Vites Değişimi” konulu bir sunum yaptınız. Bu değişimi bizim için biraz açar mısınız? Türkiye bu gelişimde nasıl vites değiştirdi ve değiştirmeye devam edecek?

Günümüzün dijitalleşen dünyasında internet, markalara müşterilerinin beklentilerini anlamak ve daha isabetli ulaşmak açısından büyük fırsatlar sunuyor. Artık neredeyse herkes satın alma kararı vermeden önce internette kapsamlı bir araştırma ve karşılaştırma yapmayı, uzmanların yanı sıra diğer tüketicilerin tavsiye ve uyarılarını dikkate almayı alışkanlık haline getirmiş durumda. Bu da özellikle otomotiv gibi son tüketiciyle bağ kurmanın yaşamsal olduğu sektörler açısından büyük önem taşıyor.

İşte bu koşullarda dijital dünyanın sağladığı avantajlardan uygun şekilde yararlanmayı başaran markalar işlerini ciddi ölçüde geliştirme imkanı yakalıyor. Bu doğrultuda, online dünyada varlık göstermenin önemini ve e-ticaretin potansiyelini kavrayarak internete yatırım yapmak rekabette bir adım önde olmak için atılmış önemli bir adım.

Akıllı telefonların bugün geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Google olarak akıllı telefonlara yönelik ne tür yatırımlar yapmayı planlıyorsunuz?

Hayatımızı belirleyen birbirleriyle etkileşimli dört ekran var. Yapılan araştırmalarda, kullanıcıların yüzde 80’inden fazlasının TV izlerken, aynı zamanda bir mobil cihaz kullandığı sonucu öne çıkıyor. Arama sonuçlarında da bu etkileşimi görüyoruz. Arama sonuçlarında yükselen aramaları takip edebildiğimiz Google Trends çözümü de bu durumu kanıtlar nitelikte. Örneğin popüler bir yarışma programında sorulan bir sorunun cevabı, aramalarda o hafta içerisinde yükselen aramalar listesinde yerini alabiliyor. Kullanıcı TV izlerken aynı zamanda mobil cihazlar ile bilgiye erişimi tercih ediyor.

Bulut teknolojisi ile birlikte gelişen teknolojiler artık cebimizde süper bilgisayarları taşımamıza imkan tanıyor. Android açık işletim sistemi ile uygulama geliştiriciler birçok farklı uygulama geliştirerek, bizlerin teknolojinin sunduğu fırsatlardan yararlanmamıza imkan tanıyor.

“ODD İletişim ve Satış Ödülleri, 2013 Gladyatörleri’nin jürisinde bu yıl da yer aldınız. Sizce Gladyatörler, sektöre nasıl bir katma değer sağlıyor?

ODD tarafından gerçekleştirilen “Satış ve İletişim Ödülleri”nin, sektör oyuncularını onurlandırmak, motive etmek açısından son derece önemli  bir rol üstlendiğini düşünüyoruz.

(KUTU)

Son 6 yılda, otomotivle ilgili aramalar 5 kat arttı

Son dönemde otomotiv aramalarında ciddi bir oranda artış yaşanıyor. 2007-2013 Temmuz ayları arasında otomotivle ilgili arama hacmi 5 kat artış göstermiş durumda. Bu veriler hedef kitlenin otomobil almadan önce interneti araştırma için referans aldığının önemli bir göstergesi. Dolayısıyla otomotiv markalarının hedef kitleleriyle, internette etkileşim kurmalarını sağlayacak pazarlama yatırımı yapmaları, hedeflerini gerçekleştirmeleri açısından yadsınamaz bir önem taşıyor.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next