Marm Assistance Genel Müdürü Fırat Olgun Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 
"Üç milyon yerli ve yabancı sürücünün güvenlik ve konforu 7/24 bize emanet!"
1986'da Türkiye'ye seyahat eden yabancı sigortalılara, tedaviye ihtiyaç duydukları acil durumlarda medikal asistans hizmetleri vermek için kurulan Marm Assistance, kısa bir süre içerisinde müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda teknik/yol yardım, seyahat, legal, konsiyerj asistans hizmetleriyle hizmet portföyünü zenginleştirdi. Bugün Marm Assistance bu alanlarda Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen otomotiv markaları, otomobil kulüpleri, asistans şirketleri ve sigorta şirketlerine yüksek kaliteli, inovatif ve uygun fiyatlı çözümler sunuyor. Marm Assistance Genel Müdürü Fırat Olgun verdikleri hizmetleri ve global trendleri Türkiye'ye nasıl taşıdıklarını anlatıyor.

Öncelikle bize Marm Assistance'daki görevlerinizden bahseder misiniz?

Uzun yıllar içinde bulunduğum sigorta sektörünün bir başka kolu olan asistans hizmetleri sektörüne katılmam Marm Assistance ile oldu. 2007'de Yönetim Kurulu Üyesi olarak işe başladığım Marm Assistance'da, 2012'den beri Genel Müdür ve murahhas aza olarak da görevime devam ediyorum.

Marm Assistance, medikal orijinli bir şirket. Halbuki teknik asistans ve yol yardım daha farklı bir tecrübe ve birikim gerektiriyor. Bu alana geçiş nasıl oldu?

Medikal asistans orijinli bir şirket olduğumuz doğru. Ancak müşteri portföyümüzün önemli bir kısmını – özellikle de kuruluş yıllarımızda – uluslararası otomobil kulüpleri ve sigorta/asistans şirketleri oluşturuyordu. Ve bu şirketlerin Türkiye'ye seyahat eden sigortalılarının en temel ihtiyaçları arasında yol yardım ve teknik asistans hizmetleri de yer alıyordu. Biz de bu çerçevede kuruluşumuzdan kısa bir süre sonra yardım ve teknik asistans hizmetleri de vermeye başladık. Dolayısıyla 20 yılı aşkın bir süredir global standartlarda yol yardım tecrübemiz olduğunu söyleyebiliriz.

Yakın zamana kadar lokal yol yardım pazarında Marm Assistance adını duymamıştık. Hikayenizi biraz anlatabilir misiniz?

Biz yıllardır Avrupa'dan ve diğer ülkelerden gelen sürücülere hizmet veriyoruz. Aralarında ARC Europe, ADAC, ANWB, ÖAMTC, AA, AAA gibi dünyanın önde gelen otomobil kulüpleri ve sigorta şirketleri de var. Dolayısıyla en son global trendleri hep yakından takip ettik, hizmet seviyelerimizi hep en yukarıda tuttuk. Bir noktada “edindiğimiz bu tecrübe ve birikimi neden yerel paydaşlarımızla da paylaşmıyoruz” diye kendimize sorduk. Baktık yerel pazarda da hem markalar hem sürücüler nazarında böyle bir ihtiyaç söz konusu. Edindiğimiz bu birikimi Türkiye şartlarına göre uyarladık, ince ayarları yaptık. 2010'un sonundan itibaren Türkiye'deki otomotiv üretici/ithalatçılarına yol yardım hizmetleri sunmaya başladık. Bu geçiş aşamasında üyesi olduğumuz, dünyanın lider otomobil kulüplerinin ortaklığında kurulan global asistans ağı ARC Europe'tan da altyapı ve eğitim desteği aldık.

Peki lokal yol yardım pazarında şu anda neredesiniz?

Türkiye pazarına öngördüğümüz gibi hızlı bir giriş yaptık diyebiliriz. Sadece 3 yıl içerisinde yol yardım pazarının aranılır oyuncularından birisi olduk. Türkiye'de hizmet verdiğimiz yerel plakalı araç parkı 2,5 milyonu buldu.Şu an Ford, Ford Truck, Opel, Mercedes, Chevrolet, Skoda, Jaguar, Iveco gibi Türkiye'nin ve dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerine/ithalatçılarına yol yardım ve teknik asistans hizmetleri sağlıyoruz.”

Sadece 3 yıl önce pazara giriş yapmış bir şirket için pazarda elde ettiğiniz konum gerçekten dikkat çekici.Marm Assistance'ın bu başarısının altında yatan temel sebepler nelerdir?

Özellikle üstünde durduğumuz konular yüksek kaliteli ve müşterilerimiz olan otomotiv markalarına artı değer yaratan esnek ve müşteri odaklı çözümler yaratmak. Bu bağlamda bakıldığında, global standartlara olan aşinalığımızı bir kez daha vurgulayacağım. Yıllar boyunca Avrupa ve dünyanın önde gelen sigorta, asistans ve otomobil şirketleri ile çalıştık. Dünyada bu sektöre yön veren uygulamaları ilk günden itibaren özümsemek ve mükemmelleştirmek bizim için bir lüks değil realite idi. Bizim yaptığımız, bu birikimimizi Türkiye'ye taşımak oldu. Ve yine altını çizmekte fayda görüyorum, burada mevzu bahis olan sadece 3 yıllık bir tecrübe ve birikim değil, biz bu işi 1991'den bu yana yapıyoruz.

1991'den bu yana edindiğimiz sadece tecrübeyle de sınırlı değildi. Gerekli altyapımız da hazırdı. Yıllardan beri bizimle çalışan, bize bağlı, geniş bir servis sağlayıcı ağımız elimizin altında hazırdı. Her daim eğitim ve denetimlerle desteklediğimiz bu ağ, şimdiye kadar müşterilerimize karşı bizi hep başarıyla temsil etmeyi başardı. 14 dilde hizmet veren alarm merkezimizle müşteri markalarımıza ve sürücülere yabancı dillerde de destek verdik.

Son olarak kendimize has kurumsal yapımız ve değerlerimiz de bizi bir adım öne taşıdı. Belirttiğim gibi esnekliğe ve müşteri odaklılığa büyük vurgu yapıyoruz. Bize ulaşmak isteyen müşterilerimiz (markalar) bize 7/24 kolaylıkla ulaşabiliyor ve daha da önemlisi isteklerine muhatap bulabiliyorlar. Kulağa çok basit ve zaten olması gereken şey gibi geliyor ama aslında sektörümüzde büyük bir sorun. Bu konuda müşterilerimiz de bizim yaklaşımımızdan çok memnunlar. Bunun dışında, üstün teknolojili IT altyapımız sayesinde sunduğumuz ihtiyaçlara göre özelleştirilebilen teknik, operasyonel ve finansal raporlamalar da müşterilerimizin büyük beğenisini kazandı ve kazanmaya da devam ediyor.

Kısaca verdiğiniz hizmetin kalitesine vurgu yapıyorsunuz…

Yüksek kaliteli ve müşteri ihtiyaçlarını bilen, öngören, özenle çalışılmış çözümler. Sabit ve sınırlı değil, müşteriye göre özelleştirilebilecek çözümler ve tüm bunları mümkün kılan esnek, müşteri odaklı bir yapı. En önemlisi de sunduğumuz çözümlerin maliyetleri kısan, uygun fiyatlı çözümler olması.

Ya gelecek? Hem dünyada hem Türkiye'de piyasaya yakın gelecekte hakim olmasını düşündüğünüz trendler/gelişmeler neler? Marm Assistance bu bağlamda ne gibi planlar yapıyor?

Şu aşamada en dikkat çeken yenilikler arasında piyasaya çıkacak elektrikli araçlar, telematik çözümleri ve mobil uygulamalar var. Elektrikli araçlara verilecek asistans hizmetleri konusunda, operasyon süreçlerini yeniden yazıyor, teknik danışmanlarımıza ve seçilmiş servis sağlayıcılarımıza gerekli eğitimleri sağlıyoruz.

Araçların arıza ve kaza sebeplerini detaylı olarak takip edebilmelerini sağlayan telematik hizmetleri bir başka heyecan verici gelişme. Hem üreticilerin Ar-Ge çalışmaları için yol gösterici olacak, hem de zorda kalan sürücülere verilecek asistans hizmetlerine yeni bir boyut kazandıracaktır. ARC Europe sayesinde, son dönemde sektörde adından sıkça söz ettiren telematik hizmetlerini sunabilecek alt ve üstyapıya sahip Türkiye'deki tek asistans firmasıyız.

Android ve iOS uyumlu Marm Assistance Mobil Yol Yardım Uygulaması ile müşterilerimize sunduğumuz yol yardım hizmetlerini daha hızlı, daha uygun maliyetli ve daha kaliteli bir hale getirdik. Markalara sunulan bu uygulama ile araç sürücüleri de ihtiyaç duydukları profesyonel ve kesintisiz asistans hizmetlerine tek tuşa basarak, olabilecek en kolay ve çabuk biçimde erişebilecekler.

Anladığımız kadarıyla Marm Assistance piyasadaki yenilikleri oldukça yakından takip ediyor?

Başından beri söylediğim gibi, biz özel konumumuz dolayısıyla faaliyet gösterdiğimiz her iş alanında global trendleri Türkiye'ye taşıma konusunda lider bir rol üstlendik. Takip ettiğimiz/sunduğumuz bu yenilikler sadece teknolojik tabanlı yenilikler de değil. Yerel pazarın ihtiyaçlarını her daim takip ediyor ve ihtiyaçlar doğrultusunda oluşturduğumuz “klasik yol yardım” dışı hizmetlerle de çözüm portföyümüzü zenginleştirmeye özen gösteriyoruz. Bu bizim esneklik ve müşteri-odaklılık politikamızla da birebir örtüşüyor.

Verdiğiniz bu klasik yol yardım dışındaki hizmetler nelerdir?

Son olarak üzerinde çalıştığımız “garanti dışı asistans” ve “uzatılmış garanti” ürünleri bunlara çok iyi birer örnek. Garanti dışı asistans ile araçları üretici garantisi kapsamı dışında kalmış sürücüler, ihtiyaç duyduklarında Marm Assistance'ın profesyonel asistans çözümlerini talep edebilecek ve faydalanabilecekler. Mobil uygulamamız da yayınlandı. Bu son kullanıcı odaklı açılımımızla önümüzdeki yıl gelirlerimizi ciddi oranda arttırmayı hedefliyoruz.

Uzatılmış garanti ürünü ile de, yine üretici garantisinin süresini uzatarak sürücülerin beklenmedik giderlerinin önüne geçmeyi, bir yandan da üretici markalar için ek bir gelir kapısı yaratmak ve marka bağlılığını güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Türkiye'de böyle bir ürüne yönelik ihtiyaç da söz konusu. Proje ile ilgili yurtdışı reasürör ve yerel sigorta ortaklarımızı bulduk. Ürün 1-2 ay içerisinde raflarda yerini almış olacak.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next