Mobil Pazarlama Eğitimi Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ODD, “mobil pazarlama” konusunda üyelerini bilgilendirdi

İnternetin hayatımıza girişinin sağladığı avantajlar sonucunda, dünya hiç kapanmadan faaliyetini sürdürebilen global bir pazar haline dönüştü. Mevcut tüm geleneksel pazarlama ve reklam mecralarına yeni bir soluk getiren “mobilite” ise pazarlama dünyasına yeni bir araç kazandırdı. kullanılarak yapılan pazarlama faaliyetleri için kullanılan “mobil pazarlama”, kurumlar ve markalar için artık bir gereklilik haline geliyor. Üyelerini, pazarlama dünyasının yeni gücü ile tanıştırmak isteyen ODD, Mobil Pazarlama Derneği (MMA Mobile Marketing Assocation) ile birlikte 17 Mayıs'ta “Mobil Pazarlama Eğitimi” gerçekleştirdi.

Mobil Pazarlama Derneği (MMA Mobile Marketing Assocation) ve ODD, 17 Mayıs tarihinde, Peugout'un ev sahipliğinde “Mobil Pazarlama Eğitimi”düzenledi. Eğitim, pazarlama faaliyetlerinde yeri ve önemi giderek artan “mobil pazarlama” konusunda üyeleri bilgilendirmeyi ve iyi uygulamalardan haberdar etmeyi amaçladı.

“Mobilite iş süreçlerimizi değiştirmeye başladı”

Eğitim programının açılış konuşmasını yapan ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, ODD olarak otomotiv sektörüne değer yaratmak üzere bir dizi faaliyet içerisinde olduklarını söyledi. Gündemdeki konularla ilgili üyelerini her fırsatta bilgilendirmeye çalıştıklarını ifade eden Erce, sözlerini şöyle devam ettirdi: “İnternet hayatımıza girdiğinden bu yana her şey değişti, dünya hızla küçüldü. Son 2-3 yıldır da ‘mobili te' diye bir kavramla karşı karşıya geldik. Bu kavram hem hayatımızı hem de iş süreçlerimizi değiştirmeye başladı. Mobil Pazarlama Derneği ile beraber, telekomünikasyon ve mobil pazarlama sektöründeki yöneticilerle sizleri buluşturup, pazarlama dünyasının bu yeni gücü hakkında sizleri bilgilendirmek istedik.”

“Mobil pazarlama gereklilik haline geldi”

360 + Media Genel Müdürü ve MMA Türkiye Başkanı Zehra Öney, konuşmasında pazarlamanın önemli bir aracı haline gelen mobil pazarlama konusunda katılımcıları bilgilendirdi. “Kablosuz iletişim hayatımıza girdikten sonra pazarlama alanındaki kurallar ve kaideler değişti” diyen Öney, şunları söyledi: “Akıllı telefon penatrasyonlarının çok yükseldiği bir dönemden geçiyoruz. Telekom operatörlerimiz çok ciddi yatırımlarla altyapıda erişimi, deneyim zenginliğini artırdılar. Bu durumda kurumların ve markaların pazarlama faaliyetlerinde bu mobil altyapıyı kullanmaları gereklilik haline geldi. Mobil pazarlama alanında çalışmalar yapmak isteyen markaların, bir ajansla çalışması gerekiyor. Bir mobil pazarlama kampanyası yaptığınız zaman bunun mutlaka tanıtımını yapın. Sosyal medyanızdan duyurun, TV reklamınıza entegre edin, radyo spotunda duyurun. İmkanlarınızın ve bütçenizin yettiği oranda mutlaka bu uygulamayı entegre kanallarla tanıtmaya çalışın. Şunu unutmayın, en rahat veri toplayabileceğiniz ve bu verileri ayrıştırabileceğiniz kanal mobil” dedi.

“Otomotiv sektöründen mobil pazarlamayı kapsayan dikkat çekici projeler bekliyoruz”

Öney'in ardından katılımcılarla bir araya gelen Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi
Prof.Dr. İbrahim Kırcova “Mobilde İnternet Pazarlama” başlıklı bir konuşma yaptı. Kırcova,
“Mobil, çok geniş ve esnek kullanım alanları olan bir konu. Otomotiv sektöründen mobil pazarlamayla ilgili, güzel ve dikkat çekici projeler bekliyoruz. Bu pazarlama aracını kullanarak, otomobil satın almayı, değiştirmeyi planlayan, servis, aksesuar, lastik vb. gibi hizmetlerden yararlanmak isteyen hedef kitlenize yönelik çok önemli projeler geliştirebilirsiniz. Her gün insanlar küçücük ekranlara odaklanıyor, mobil teknolojiler onlar için büyük bir özgürlük alanı. Artık, klasik mecralarda gönderdiğimiz mesajlara kullanıcılar direniyor. Siz en iyi reklamı yapın, en çok izlenen dizilerin arasında verin o sırada izleyici reklamı izlemek istemediği için kanalı değiştirebiliyor. Mobil platformlarda mesajınızı eğlenceli şekilde verme şansınız var. Eğlenceli bir uygulamanın içinde mesajlarınızı rahat ve net bir şekilde ulaştırabiliyorsunuz” dedi.

Blippar: Artırılmış gerçeklik

Eğitimde, Blippar Yeni Pazar Danışmanı Mikela Eskenazi, “Arttırılmış Gerçeklik Global Platformda Reklamın Geleceği” konulu bir sunum yaptı. Sunumda Eskenazi, Blippar'ın bugüne kadar gerçekleştirdiği kampanyaların canlı olarak deneyimlenmesi için demolar gösterdi. Blippar hakkında bilgi veren Eskenazi, uygulama hakkında şunları söyledi:
“Blippar, gerçek dünyada karşılaştığımız objelerden, sanal dünyaya bir geçiş yapıyor. Blippar'ı ‘artırılmış gerçeklik' terimiyle açıklıyoruz. Blippar sayesinde üç boyutlu deneyimin tadını çıkartıyorsunuz. Reklamlar sizin için eğlenceye dönüşüyor. Blippar'ın bir özelliği de size her zaman aynı içeriği sunmaması. Zaman ve mekana göre aynı ürün hakkında farklı bilgiler edinebiliyorsunuz. Sosyal medya ile tam anlamıyla entegre olmuş durumda. Özellikle Türkiye pazarı için bu uygulama çok önemli. Çünkü Türkiye'deki insanlar sosyal medya kanallarını çok fazla kullanıyor, yeni uygulamalara açıklar.”

Hedef kitleye dokunmak

Toplantıda cep telefonu operatörlerinin temsilcileri de yer aldı. Operatörler, cep telefonu abonelerini istenilen kriterlerde filtreleme ve bu yolla kurumlara, mesajlarını ve reklamlarını hedef kitleye göre iletme fırsatı sunuyorlar. Avea Mobil Promosyonlar Müdürü Çiğdem Yılmaz, mobil pazarlamanın, markaların ürünlerini ve kampanyalarını müşterileriyle buluşturabilecekleri bir platform olduğunu söyledi. Önemli olanın bu platformu, doğru bir biçimde kullanmak olduğuna dikkat çeken Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Karşıdaki kişiyi rahatsız etmeyecek şekilde doğru zamanda ve doğru yerde mesajınızı vermelisiniz. Bu yüzden hedef kitlenizi iyi belirlemeli ve nokta atışı yapmalısınız. Bizim görevimiz de sizinle bu kitleyi belirleyip, onlarla istediğiniz iletişimi sağlamak. Mobil pazarlamayı yılın birçok zamanına yayıp, bunu standart haline getirip sürekli kullandığınız zaman marka bilinirliğinizi artırmaya başlayacaksınız.”

“Artık ekranlarla iletişim kuruyoruz”

Turkcell Stratejik Kurumsal Müşteriler Mobil Çözüm Satış Yöneticisi Ekrem Özcan da katılımcılara “Mobil Reklam İle Müşteri Cepte: Mobil Reklam Nedir ve Uygulama Alanları” başlıklı bir sunum yaptı. Özcan, sunumunda şöyle konuştu: “İletişimimizin artık yüzde 90'ını ekranlar sayesinde kuruyoruz. Google'ın yaptığı araştırmaya göre her gün 4.5 saatimizi ekran karşısında geçiriyoruz, Türkiye'de bence bu ortalama daha da fazla. İnsanlar, televizyonun başına oturduğunda hiç kalkmadan ortalama 43 dakika geçiriyor, laptop'ta 39, tablette 30, akıllı telefonlarda ise 17 dakika geçiriyor. Aslında bu bize şunun da ipucunu veriyor. ‘Akıllı telefonlar için uzun videolar hazırlamayın.' O yüzden dakikalar, saniyeler çok önemli. Bu süre içinde hedef kitlenize ulaşmanız lazım.”

Cep telefonları hayatımızın merkezinde

Eğitim programında, Vodafone'u temsilen Vodafone Müşteri Sadakat Programları Birim Müdürü Serdar Özerman yer aldı. Özerman, “1960'lı yıllarda ortaya atılan ‘proksemik' diye bir teori var. Bir insanın kendisini merkeze alırsanız, 45 cm çapındaki alan kendisinin mahremiyet alanı. 45 cm ve 1.2 metre olan kısım kişisel, 3.6 metreye kadar alan sosyal, 7.6 metreye kadar olan kısım da tamamen kamu alanı. Mahremiyet alanına girdiğinizde insanlar rahatsız oluyor, konserler, maçlar vb. yerlerde insanlar çok iç içe olmaktan hoşlanmıyor. Bu alana rahatça giren tek araç cep telefonu, bu da şirketlere ürün ve hizmetlerinin tanıtım ve pazarlaması için kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor” dedi.

“Mobil ekranda olduğunuzu hatırlayın”

Medyanet Mobil Reklam Satış Müdürü Emre Sait Türegen, mobil reklam araçları konusunda bilgi verdi. Türegün, sunumunda şu açıklamalara yer verdi: “Mobil reklamlar sayesinde en kişisel mecrada, doğru reklam profillemesi yaparak yüksek geri dönüş oranı sağlamanız mümkün. Mobil reklamlar, ekranda tek reklam olma ayrıcalığı sağladığı için diğer dijital reklam formatlarına göre 5 kat daha fazla etkili. Ayrıca kullanıcının marka ile doğrudan iletişim kurmasını sağlayarak daha da etkili bir mecra haline g eliyor. Sunduğu reklam formatları ile markaların ihtiyaçlarına uygun farklı seçenekler sunuyor. Reklamverenin bu mecradan en iyi geri dönüşü alabilmeleri için hem cihaza hem de mobilin kullanıcı içgörüsüne uygun yaratıcı kampanyalar ortaya çıkarması gerekiyor.”

“Hayal gücünüzü yüksek tutun”

Eğitimin son konuşmacısı Mobilike Pazarlama İletişim Müdürü Tuğçe Çinkitaş, mobil reklamların akıllı cihazların tüm özelliklerinin kullanılarak hazırlandığını belirtti. Bu nedenle reklamverenin diğer mecralarda birebir hissettiremediği duyguları aktarabilmesinden dolayı hayal gücünü de yüksek tutması gerektiğine dikkat çekti. Çinkitaş, “Mobil display reklamlar ile ciddi oranda yüksek geri dönüşler sağlanıyor. Mobil rich media, video reklam, standart banner, advertorial çalışmaları mobil display reklam modelleri arasından öne çıkanlar. Farklı amaç, planlama ve hedef kitleye göre reklam modeli belirleniyor ve sadece mobil reklamla hedef kitlenizle her an erişebileceğiniz en yakın cihazından iletişime geçme imkanına erişiyorsunuz. Video reklamlardan sonra kullanıcıyla en fazla ve hızla etkileşime geçen reklam modeli olan interaktif yapıya sahip ‘Rich Media' reklamları, çoğunlukla tanıtıma yönelik kampanyalarda kullanılıyor. Kampanya görsellerinin mobile uyarlanmasıyla, içerisinde video ve animasyon oynatabildiğimiz, reklamverenlerin tercih ettiği bir model diyebiliriz” dedi.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next