INDICATA, 2024 YILI TÜRKİYE OTOMOTİV SEKTÖRÜ 2. EL ONLİNE PAZAR ANALİZ RAPORUNU YAYINLADI

YAPAY ZEKÂ, MAKİNE ÖĞRENİMİ VE BÜYÜK VERİNİN BİRLEŞMESİYLE OLUŞAN İKİNCİ EL ARAÇ “PAZAR ANALİZİ” VE “ARAÇ DEĞERLEME” YAZILIMI INDICATA, 2024 YILINA AİT TÜRKİYE OTOMOTİV SEKTÖRÜ İKİNCİ EL ONLINE PAZAR ANALİZİ RAPORUNU YAYINLADI.
“Güncel, Temiz ve Büyük Veriye Ulaşmak Daha Kritik Hale Geldi”
Autorola Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Aslı Şentürk Göker, rapora ilişkin, “Güncel, temiz ve büyük veriye ulaşmak bizim gibi dinamik bir ülke ve dinamik bir sektörde tüm değişkenleri, trendleri takip edebilmek, bu değişkenlere göre strateji değiştirebilmek, planları revize etmek ve doğru kararlar almak; sürdürülebilirlik sağlamak, hataları minimize edebilmek için daha da kritik bir hale geldi. Bu sebeple raporumuzun sektörde kabul görmesi, ilgiyle takip edilmesi, yönetim toplantılarında referans kaynak olarak kullanılması bizi çok mutlu ediyor.” değerlendirmesinde bulundu.
RAPORA GÖRE...

Yıl boyunca online mecralarda 4.546.329 adet kurumsal ilan yayınlandı.
İlan adetlerinde geçen seneye göre %10 artış ile 394.685 adet daha fazla ilan yayınlandığı gözlendi. Yayınlanan her 2 ilandan 1’i satışa dönerek 2024 yılında toplam 2.091.918 adet satış gerçekleşti.

2024 yılı 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 2.091.918 adet aracın %75,4’ünü tablodaki ilk 10 marka gerçekleştirdi.
Volkswagen, 263.049 adet ile 2024 yılının en çok tercih edilen markası oldu. Volkswagen’i 248.705 adet ile 2. sırada Fiat, 246.038 adet ile 3. sırada Renault izledi.

2024 yılında 1.172.470 adet binek araç satışı gerçekleşti.
Fiat Egea 95.261 adet ve %5,6 pay ile yılın en çok tercih edilen binek araç modeli oldu. Fiat Egea’yı sırasıyla; 76.098 adetle 2. sırada Renault Clio ve 74.760 adetle 3. sırada VW Passat takip etti.

2024 yılında satılan binek araçların 673.575 adet satışla %39’u, C Segmenti araçlar olmuştur.
C segmentini, 352.825 adet satışla 2. sırada B segmenti araçlar takip etti. Segment bazındaki satışları geçen sene ile kıyaslandığında, SUV segmentinin toplam satışlar içinde aldığı payının %10 artmış olduğu görüldü.