Sigorta ve Markalı Kasko Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ODD, “sigorta ve markalı kasko” konusundaüyelerini bilgilendirdi

ODD tarafından, 18 Şubat'ta “Sigorta ve Markalı Kasko” konulu bir eğitim toplantısı gerçekleştirildi. Toyota'nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen organizasyonda, sigorta ve markalı kaskonun yanı sıra,1 Nisan2013 tarihinde yürürlüğe girecek olan “Kara Araçları Kasko Sigortası Genel Şartları” hakkında bilgi verildi.
 
Otomotiv sektörünü yakından ilgilendiren konular hakkında üyelerini bilgilendirme toplantıları düzenleyen ODD, 18 Şubat'ta “Sigorta ve Markalı Kasko” başlığı altında bir toplantı düzenledi. Toplantıda, ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, Allianz Genel Müdürü Arif Aytekin, Allianz Otomotiv Satış Kanalı Koordinasyon Müdürü Ertuğrul Yücenur, ODD'nin Rekabet Hukuku Danışmanı Prof. Dr. Yılmaz Aslan, Toyota Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Fatih Çantalı ve Ford Otosan İş Geliştirme Müdür Yardımcısı Bahadır Akın sigorta sistemleri konusunda üyelere bilgi verdi.

Katma değer yaratacak aktiviteler içinde olmalıyız”

Toplantının açılış konuşmasını yapan ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, içerisinde bulunduğumuz rekabet yarışının her geçen gün daha da arttığına dikkat çekti. Erce, sözlerine şöyle devam etti: “Müşteri memnuniyetini sağlamak ve marka bağımlılığı yaratmak çok daha fazla çalışmayı gerektiriyor. Gerek satış öncesinde gerekse satış sonrası gibi birçok konuda daha katma değer yaratacak aktiviteler içinde olmalıyız. Bu anlamda da marka bağımlılığı yaratmak adına, hasar süresince tüketicilerle olan ilişkilerimiz de çok büyük önem taşıyor.”

Erce'nin ardından sigorta sektörünün genel durumu hakkında bilgi veren Allianz Genel Müdürü Arif Aytekin, “Poliçelerin yüzde 69'u acenta kanalıyla, yüzde 12'si ise bayiler tarafından yapılıyor. Bizler Akdeniz ülkesiyiz ve teması seviyoruz. Bu nedenle acenta ve oto bayi kanalı, kasko-trafik sigortası için vazgeçilmez araçları oluşturuyor. Bizim Allianz olarak tek bir stratejimiz var: Sürdürülebilir, kârlı büyüme. Amacımız istikrarlı bir fiyat politikası oluşturmak. Sigorta konusundaki en önemli konulardan bir tanesi ise hız. Poliçeyi hızlı bir şekilde teslim ediyor olmanız gerekiyor. İkincisi konu ise rekabet. Buradaki ana amaçlardan bir tanesi, otomotiv bayilerinin servis kalitesini ve yedek parça satışlarını artırmak” dedi.

Toyota Türkiye ve Ford Otosan sektörde hızla büyüyor

Markalı kasko konusunda özellikle sektör içerisinde de iyi uygulamalara rastlamak mümkün. Bu firmaların başında Toyota Türkiye geliyor. Toyota Kasko uygulamasıyla önemli başarılara imza attıklarını söyleyen Toyota Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Fatih Çantalı şöyle konuştu: “Toyota olarak markalı kaskonun önemli olduğunun yıllardan beri farkındaydık ve bu konuda birçok çalışmalar yaptık. Toyota Türkiye bundan 6-7 yıl önce Toyota Kasko adı altında bir poliçe çıkartarak bu sektörde yol almaya başladı. Peki Toyota Kasko nasıl başarılı oldu? Bu işin dört tane bileşeni var: Bunlardan bir tanesi sigorta şirketi, diğerleri Toyota Türkiye, bayimiz ve müşteri. Bu dördü arasında bir denge kuramazsanız başarılı bir poliçeyi uzun vadede sürdüremezsiniz. 2012'de Toyota olarak 34 bin adet araç sattık. Buna karşılık 50 bin adet Toyota kasko poliçesi bayilerimiz tarafından satıldı.”

Kasko konusunda yeni bir marka olan Ford Otosan, bu alanda büyümeyi hedefliyor. Konu hakkında açıklama yapan Ford Otosan İş Geliştirme Müdür Yardımcısı Bahadır Akın, “Biz 2010'dan beri kasko projesi üzerine çalışıyoruz. 2011 bizim için öğrenme, 2012 ise emeklemeden yürümeye doğru geçen bir yıl oldu. Yüzde 15 civarında bir penatrasyonumuz var. Şu an istediğimiz seviyede değil. Önümüzdeki dönemde kampanyalarla projeyi daha ileriye taşımak istiyoruz” dedi.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next