Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Autoshow 2012 Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Sektöre enerji katan rüzgar: İstanbul Autoshow 2012

Sektörün güç gösterisini simgeleyen İstanbul Autoshow 2012'nin tanıtım toplantısı, 19 Ekim'de Çırağan Otel'de gerçekleştirildi. ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, TÜYAP Tüm Fuarcılık A.Ş. Yapım Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, TÜYAP Tüm Fuarcılık A.Ş. Autoshow Başkanı İlhan Ersözlü ve Shell &Turcas Petrol AŞ CEO'su Jacek Dziembaj'ın katıldığı toplantı, İstanbul Autoshow'a dair bir yol haritası oluşturdu.
 

Otomotiv sektörünün güç gösterisini sergilediği bir platform olan İstanbul Autoshow 2012'ye dair tüm merak edilenler, 19 Ekim'de düzenlenen basın toplantısında kamuoyuyla paylaşıldı.

Basın toplantısında konuşan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, İstanbul Autoshow Fuarı'nın 14. yılında, Türkiye otomotiv sektörünün gerek ülkemizde gerekse uluslararası platformlarda tanıtımına büyük katkı sağlayacak bir organizasyon olacağını belirterek şunları söyledi: “Bu yıl fuarda; 45 markanın 500'e yakın modeli ilk kez bir arada sergilenecek ve toplam 4 modelin dünya, 1 modelin Avrupa ve 31 modelin Türkiye lansmanı gerçekleştirilecek. Dünyadaki neredeyse tüm markalar Türkiye'de temsil ediliyor. Yeni ürünlerin lansmanlarının ülkemizde gerçekleşecek olması da markaların Türkiye'ye ne kadar büyük önem verdiklerini gösteriyor. Fuar açılışı vesilesiyle birçok markanın en üst düzey yöneticileri de İstanbul'da bulunacak. Ayrıca, Uluslararası Otomotiv Sanayicileri Birliği'nin (OICA) yıllık olağan Genel Kurul toplantısının Autoshow fuarıyla aynı tarihlere denk getirilerek İstanbul'da düzenlenmesi, fuarımıza ayrı bir anlam kazandırıyor. 25 ülkeden 45 OICA temsilcisi, fuarımızın açılışında bizimle birlikte olacak ve otomotiv sektöründe ülkemizin geldiği ileri noktayı ve geleceğe dönük gerçek potansiyelini bizzat tecrübe edecek”.

“Autoshow 2012, sektöre enerji katacak ”

 

 


 

Konuşmasında pazara ilişkin de kısa bir değerlendirme yapan Bayraktar, ilk dokuz ayda Türkiye otomotiv pazarının yüzde 12,23 daraldığına dikkat çekti. Son dönemde 1.600 cc'nin altı segmentteki otomobillere uygulanan ÖTV'nin yüzde 37'den yüzde 40'a çıkarıldığını söyleyen Bayraktar, şunları kaydetti: “Bu artış pazarı olumsuz etkiledi. İlk defa gerçekleşecek yılbaşı model yılı geçişi ve yoğun yılsonu kampanyaları nedeniyle 2012'de artışın çok fazla hissedilmeyeceğini ve yıl sonunda pazarın ortalama 815 bin seviyelerinde bir yerlerde kapanacağını öngörüyoruz. Ortaya çıkan bu tablo ışığında Autoshow'un yaratacağı olumlu rüzgarın, Kasım ve Aralık ayı sonuçlarına bir nebze pozitif yansıyarak sektöre ve pazara enerji katacağına inanıyorum.”

Keyifli bir günün adresi: İstanbul Autoshow

 

TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Autoshow Başkanı İlhan Ersözlü ise konuşmasında fuar için TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde sunulacak hizmetler hakkında bilgi verdi: “Mart ayından bu yana her marka için bir eylem planı oluşturuldu ve tüm çalışmalar bu plana göre takip edildi. Makul bir bütçe ile ailece tüm bir günü keyifle geçirmek isteyenler için her türlü konforu sunacak olan İstanbul Autoshow'a herkesin kolayca ulaşabilmesi için de yeni düzenlemeler yapıldı. Metrobüs ile ulaşma imkanı sağlandı, İstanbul'un çok çeşitli noktalarında var olan servisler artırıldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'ne

özel araçlarıyla geleceklere ise 4 bin 500 araç kapasiteli açık otopark ile 600 araçlık kapalı otopark hizmet verecek. TÜYAP bünyesinde farklı özelliklerde 10 adet kafeterya ve 1 VIP Restoranın yanı sıra, 2 tam donanımlı endüstriyel mutfak ile aynı anda 10 bin kişiye servis yapabilme kapasitesi bulunuyor.”

Çocuklara ve kadınlara özel etkinlikler

İstanbul Autoshow 2012'nin farklı içeriğiyle her yaştan insana hitap ettiğini söyleyen Ersözlü, fuar kapsamında düzenleyecekleri etkinlikleri anlattı: “Fuarda, çocuklar için çocuk kulübü etkinlikleri kapsamında tiyatro, sinema ve oyun alanları hazırlandı. Oyun alanlarında BJK Koleji eğitmenleri fuar boyunca her gün, ‘Hayalimdeki projeyi gerçekleştirmek istiyorum' diyen 4-12 yaş kategorisinde bulunan çocuklara görsel sanatlardan sportif becerilere, bilim müzesi etkinliklerinden müziğe uzanan geniş bir yelpazede farklı içerikli eğitim ve atölye programları sunacak. Joker Mağaza zincirleriyse jetonlu oyuncak makineleriyle Autoshow 2012'yi ziyaret eden çocukların neşesine neşe katacak. Kadın ziyaretçiler için de bütün gün keyifle zaman geçirebilecekleri etkinlikler tasarlandı. Örneğin, DOVE Bakım Alanı'nda, uzmanlar tarafından kişiye özel uygulanacak cilt ve saç analizleri sayesinde kendilerine özel kişisel bakım ipuçlarını öğrenirken, keyifli sürprizlerle ve hediyelerle karşılaşacaklar. Fuar,kadınlar, çocuklar ve öğrencilere hafta içinde ücretsiz, hafta sonu ise kadınlara yüzde 50 indirimli, çocuklar ve öğrencilere ise yine ücretsiz olacak. Katılımcıların keyifli bir gün geçirmeleri için aynı zamanda TÜYAP'ın 25 bin kitabı olan TÜYAP Kütüphanesi de fuar süresince tüm ziyaretçilere açık olacak.”

‘Güç Gösterisi' teması Shell'i tarif ediyor

 

Shell & Turcas Petrol AŞ CEO'su Jacek Dziembaj, Türkiye otomotiv sektörü için önemli bir kilometre taşı olan Autoshow'a ana sponsor olmaktan dolayı mutluluk duyduklarını belirterek şunları söyledi: “Bu yılın ana teması olan ‘Güç Gösterisi' Shell'in ‘daha fazla, daha temiz ve daha akıllı enerjiyi üretmek' olarak özetlediğimiz gelecek stratejisiyle birebir örtüşüyor. Shell, Türkiye'de cumhuriyet'in kurulduğu yıldan bu yana faaliyet gösteriyor ve öncü kimliğiyle sektöre birçok yenilik getirdi. Tüketicilere, farklı ihtiyaçlara uygun yakıt seçenekleri sunarak aynı zamanda sektörde de standartları yükselttiğimize inanıyorum. Gelişmiş ürün çeşitliliğimiz ve yüksek hizmet kalitemizle büyüyen Türk otomotiv pazarının ihtiyaçlarını karşılıyor ve motor teknolojilerinde yaşanan son gelişmeleri takip ediyoruz. Bu fuar gelişmiş yakıt ve motor teknolojileri için harika bir fırsat olacak. Fuar boyunca ziyaretçiler için birçoksürprizler ve etkinlikler hazırladık. Tüm ziyaretçileri Shell V-Power Performans Merkezi olarak adlandırdığımız Shell standımıza davet ediyorum.”

İstanbul Autoshow 2012'de yıldızlar geçidi yaşandı

 

Otomotiv dünyasının ve otomobil tutkunlarının heyecanla beklediği İstanbul Autoshow 2012, 2-11 Kasım 2012 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. İstanbul Autoshow Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün ve Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan'ın katılımıyla açıldı. 45 markanın 500'e yakın modelinin sergilendiği fuarda 4 dünya lansmanı, 1 Avrupa lansmanı ve 31 Türkiye lansmanı da gerçekleştirildi.

İstanbul Autoshow 2012 Fuarı, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliğiyle 2-11 Kasım 2012 tarihleri arasında TÜYAP'ta düzenlendi. Fuarın açılışına Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, OICA Başkanı Patrick Blain ve TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Autoshow Başkanı İlhan Ersözlü ve sektörün temsilcileri katıldı. Özel konuklar ve basın için 1 Kasım'da düzenlenen etkinlik sonrası fuarın kapıları, 2 Kasım'da tüm otomobil tutkunları için açıldı.

Ailelerin keyifli bir gün geçirmelerine olanak veren yepyeni konsepti ile ziyaretçilerini ağırlayan İstanbul Autoshow 2012'de 4 modelin dünya lansmanı, 1 modelin Avrupa lansmanı ve 31 modelin Türkiye lansmanı gerçekleştirildi. 45 markanın toplam 500'e yakın modelinin sergilendiği Autoshow 2012, 12 salonda ve toplam 50 bin m² stant kurulum alanında gerçekleşti. Otomobil tutkusunun kalbi bu yıl TÜYAP'ta attı.
 

Vergi sıkıntıları konusunda sektörü haklı buluyorum”

Fuarın açılışında konuşan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Autoshow'un sektörün dinamiklerini göstermesi açısından çok önemli olduğunu söyledi. Hükümetin sektöre yönelik desteğinin yüksek olduğunu belirten Çağlayan, otomotiv sektörünün vergi nedeniyle yaşadığı sıkıntılarda haklı olduğunu ve bu sıkıntıları ilgili bakanlıkla da paylaşacağını belirterek, “Bunu sizlere şirin görünmek için söylemiyorum. Vergi sıkıntıları konusunda haklısınız” dedi.

Konuşmasında Türkiye'nin ihracat hedefleri konusuna da değinen Çağlayan, hedeflerin tutturulabilmesi için ihracat kilogram fiyatının da arttırılması gerektiğini söyledi. Çağlayan bakanlığın yaptığı bir çalışmada bin kilogramlık malın 1027 dolara satıldığının görüldüğünü belirterek, “1.2 dolar olan ihracat fiyatımızı Almanya, Kore gibi 3-4 dolar seviyelerine taşımalıyız” şeklinde konuştu.

İnsanlar Twitter'a değil, otomobile binecek”

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de Ar-Ge ve inovasyonun önemine dikkat çektiği konuşmasında, sanayi ve üretime bağlı ekonomilerin her zaman daha güçlü olduğunu kaydederek, “Twitter, Facebook da önemli gelişmeler ama insanlar Facebook ya da Twitter'a değil otomobile binecekler. Bu nedenle otomobil sektörünün önemi güçlenerek artacak” dedi.

Türkiye'nin yeni otomobil markalarının yaratıldığı bir Pazar olması gerektiğini ifade eden Ergün şunları söyledi: “10 yıl sonra Türkiye iç pazarında 2 milyon araç satılacak. Ama tükettiğimiz araçların yüzde 75'ini ithal ediyoruz. İçeride üretilen araçlar yetmiyor. Yeni modellerin de üretime katılması lazım. Bu noktada yerli otomobil meselesi de çok önemli. Ana üreticilerin bu konuyu milli ve manevi bir görev kabul etmesini bekliyoruz. Türkiye önümüzdeki dönemde 10 tane dünya markası yaratacaksa bunlardan biri de otomobil markası olmalı.”
 
2012 yılı otomotiv sektörü toplam pazarını 815 binler seviyesinde öngörüyoruz”
İstanbul Autoshow 2012'ye ilişkin bilgi vererek sektörün ihtiyaçlarına değinen ve pazara ilişkin de kısa bir değerlendirme yapan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Pazarımız, 2011'i 911 bin adetlik satışla tamamlamasının ardından bu yılın ilk 9 ayında yüzde 12.2'lik bir azalmayla devam ediyor. Ekonomide yumuşak inişi sağlamak amacıyla 1 yıl önce alınmaya başlanan mali önlemler ve özellikle geçen sene 1600 ve 2000 cc üzeri otomobillere, hafif ticari araçlara, geçtiğimiz Eylül ayında ise 1600 cc altındaki otomobillere gelen vergi artışları pazarımızı olumsuz etkiledi. Sonuçta, 2012 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 815 binler seviyesinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Bu seviye, pazarımızın gerçek potansiyelinin çok gerisinde. Araç sahipliği oranı Türkiye'de hala bin kişide 141'le dünya ortalaması seviyesinde. Derneğimiz bu konuyu derinliğine irdelemek ve birçok kesim tarafından sorgulanan pazarın gerçek potansiyelini tespit etmek amacıyla 2009'da 10 yıllık bir yol haritası ve bilimsel bir talep projeksiyonu çalışması yayınladı.
Bu sene ise, verileri güncelleyerek devamı niteliğindeki ikinci çalışmayı yayınladık. Her iki çalışma da gösterdi ki ülkemizin refah seviyesi yani satın alma gücü ile otomotiv talebi arasında çok kuvvetli bir korelasyon var. Hane halkının geliri yüzde 1 artarsa talep yüzde 2'den fazla artıyor” dedi.
 

Binlerce kilometrelik bir yolculuk ilk adımın atılmasıyla başlar”

Bu yıl yayınladıkları akademik çalışmada açık bir önerinin yer aldığına dikkat çeken Bayraktar, şunları kaydetti: “Önerimiz, ömrünü tamamlamış araçlarla ilgili sistemin çalışabilmesi için hurdaya çıkan araçların sadece yenisinin alınması koşuluyla kullanılabilecek bir vergi teşviki verilmesidir. Bu yolla, bugünkü ekonomik konjonktürde yılda ortalama 100 bin civarı aracın trafikten çekilip yenileriyle değiştirilebileceği sonucuna vardık. Üstelik maliyemizin de bu sayede hiçbir ek fon ayırmadan 1 milyar

TL'nin üzerinde ek gelir elde edebilmesi mümkün. 12 milyonluk araç parkında her yıl 100 bin aracın yenilenmesi, araç parkının gençleştirilmesi konusunda önümüzde çok uzun bir yol olduğunu gösteriyor. Bu da aklımıza eski bir Çin atasözünü getiriyor: ‘Binlerce kilometrelik bir yolculuk ilk adımın atılmasıyla başlar.' Bundan üç yıl önce, modern teşvik, vergi ve altyapı çalışmalarının tek bir elden koordineli bir şekilde yürütülmesi amacıyla ortaya konan, Otomotiv Strateji Belgesi açıklandığında büyük bir heyecan duyduk. Bu platform, kanun koyucularla piyasa oyuncularının ve bürokrasinin görüşlerini bir araya getirmesi açısından çok önemli bir araç. Bugün geldiğimiz noktada Otomotiv Strateji Belgesine katkıda bulunması öngörülen kesimlerin daha fazla bir araya gelerek yeni uygulama ve politikalar hakkında asgari müşterekte buluşarak karar alınması konusunda ileriye dönük ümidimizi koruyoruz.”
 

İstanbul Autoshow Fuarı'nı unutulmaz bir platforma dönüştürmeyi amaçlıyoruz”

TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. Autoshow Başkanı İlhan Ersözlü ise konuşmasında fuar için yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verdi: “Fuarımız ODD ile birlikte oluşturduğumuz fuar komitesinin 18 aylık bir çalışması sonucu 98 bin m²'lik alanda 50 bin m² stant kurulumunda 45 markanın birbirinden güzel stant konseptinin katılımıyla hazırlandı. 1250 personelin görev aldığı İstanbul Autoshow fuarını hem katılımcılarımız hem de ziyaretçilerimiz açısından unutulmaz, ilklerin yaşandığı, hepimizin hafızalarında yer edinecek, bugüne kadar yapılmış en iyi Autoshow Fuarı olma hedefiyle, 1,5 yılı aşkın süredir tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimizi sürdürdük. Sektör adına çok başarılı sonuçlar doğuracağına inandığımız bu gayretlerin olumlu neticelerini hep birlikte alacağız.”

OICA, otomotiv sektöründe yüzde 3'lük büyüme bekliyor

 

İstanbul Autoshow 2012 açılışında konuşan OICA Başkanı Patrick Blain, 2011'de dünyada 80 milyonun üzerinde otomobil üreten ve dünyanın en büyük sektörlerinden biri olan otomotivde, 2012'de yüzde 3'lük bir büyüme beklendiğini belirtti. Blain, sektörle ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Türkiye coğrafi konumu, ticaret ve rekabet gücüyle küresel otomotiv sektöründe önemli oyunculardan biri durumunda. Önümüzdeki 10 yılda otomotiv sektöründe küresel değişimler olmasını ve bu nedenle de tüm sektörün yeniden yapılanmasını bekliyoruz. Avrupa ve diğer bazı pazarlar doyma noktasına gelirken gelişmekte olan ülkelerdeki pazarlarda beklenen hızlı gelişme sektörün de yapısını değiştirecek. Geçtiğimiz yıllarda küresel üretim kuzeyden güneye, batıdan doğuya olmak üzere yeni merkezlere kaydı. Bu değişim bugün her zamankinden daha da önemli olan maliyet avantajı ve artan kalite ile ortaya çıkan verimli işgücü sayesinde gerçekleşti.”

Türkiye'de sektördeki gelişmeleri çok yakından izlediğini de vurgulayan Blain, “Günümüzde küresel pazarlarda sürdürülebilir rekabet, hava kirliliği ve gürültü emisyon oranlarının azaltılması gibi konular OICA ailesinin en öncelikli konuları arasında yer alıyor ve Türk otomotiv sektörü de tüm bu konuları çok yakından takip ediyor” dedi.

Shell & Turcas, fuara sürpriz etkinlikleriyle renk kattı

14.Uluslararası Otomobil Fuarı İstanbul Autoshow 2012'nin ana sponsorluğunu üstlenen Shell & Turcas, enerjik, keyifli etkinlikleriyle fuara renk kattı. Shell & Turcas, birbirinden eğlenceli etkinliklerle ziyaretçileri standının üç farklı bölümünde ağırladı. Fuardaki özel alanında kurduğu “Shell Performans Merkezi”nde yakıt teknolojileri hakkında bilgi verdi. Ziyaretçiler fuar alanına girdikleri andan itibaren Shell'in çeşitli noktalara sakladığı soruları bulup yanıtlamaya çalıştı. “Q Race” isimli bu oyunda her gün en iyi performansı gösterenler sürpriz hediyeler kazandı. “Shell V-Power Grand Prix” alanında egzersiz bisikleti kullanan ziyaretçiler enerji üreterek özel pistteki maket araçları yarıştırdı. “Shell 5D Performans Odası”nda ise farklı efektlerin beş boyutlu olarak hissedilebildiği kısa ve eğlenceli bir film izlendi.
 

İstanbul Autoshow 2012 ziyaretçi sayısı yarım milyonu aştı

İstanbul Autoshow 2012'nin sonuçları 16 Kasım'da düzenlenen basın toplantısında kamuoyuyla paylaşıldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde 2-11 Kasım tarihlerinde düzenlenen İstanbul Autoshow 2012'yi fuar süresince 576 bin 304 kişi ziyaret etti. Fuara gelen ziyaretçilerin yüzde 19'u fuara satın alacağı modeli seçmek için geldi. 4 Kasım Pazar Günü'nde ise 116 bin kişiyle Türk fuarcılık tarihinde günlük ziyaretçi sayısı rekoru kırıldı. Autoshow 2012 aileye yönelik yeni konseptiyle de çekim merkezi oldu. Toplam 25 bin çekirdek aile fuarı ziyaret ederken kadın ziyaretçi sayısı 69 bin 156 olarak kaydedildi. Ziyaretçilerin yüzde 90'ı memnun olduğunu ve tekrar geleceğini, yüzde 92'si ise fuarı tavsiye edeceğini söyledi. Otomotiv sektörü, İstanbul Autoshow 2012 ile Cenevre, Paris ve Frankfurt Autoshow gibi Avrupa'nın buluşma noktası olan fuarlarla yarışır duruma geldi.
 

 

ODD ve TÜYAP Tüm Fuarcılık işbirliği ile 2-11 Kasım 2012 tarihleri arasında TÜYAP'ta düzenlenen, 45 markanın 500'e yakın model ile katıldığı ve ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği İstanbul Autoshow 2012'nin sonuçları 16 Kasım'da düzenlenen basın toplantısında kamuoyuyla paylaşıldı. Basın toplantısında, ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, TÜYAP Tüm Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal ve Tüyap Tüm Fuarcılık Autoshow Başkanı İlhan Ersözlü fuar sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Büyük bir gösteri yaşattık”

TÜYAP Tüm Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal konuşmasında İstanbul Autoshow'un büyük bir başarıyla sonuçlandığını belirterek şunları söyledi: “Yapacaklarımızı ‘Sektörün Güç Gösterisi' diye ifade ettik, gerçekten hep birlikte de büyük bir gösteri yaşattık. Bu fuar, bir araya gelebildiğimizde, güçlerimizi birleştirdiğimizde ortak aklımızla ne iyi şeyler yapabildiğimizin ve yapabileceğimizin kanıtı oldu”.

Autoshow'un rüzgarı araç satışını etkileyecek

ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce konuşmasında Autoshow'un sektöre güç kattığını vurguladı. Erce, “İstanbul Autoshow 2012 başarısının arkasında çok büyük emek ve titiz bir hazırlık süreci vardı. Tüm fuar kurulumu,organizasyonu yurt dışındaki Autoshow örnekleri gibi profesyonelce yürütüldü. Bu yıl Autoshow 2012 ile bir üst lige çıktığımızı gururla söyleyebilirim” dedi.

Avrupa'nın buluşma noktaları olan Cenevre Fuarını 700 bin kişi, Paris Fuarını 1.2 milyon kişi, Frankfurt Fuarını 900 bin kişinin ziyaret ettiğini söyleyen Erce, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “İstanbul Autoshow 2012 ile Cenevre, Paris ve Frankfurt gibi Avrupa'nın buluşma noktası olan otomobil fuarlarıyla yarışır duruma geldik. Yılın ilk 10 ayında otomotiv satış adedi 620 bin civarındaydı.

Ancak Autoshow'un da rüzgarıyla Kasım ve Aralık'ta 200 bin araç satışı ile yılı 815-820 bin civarında bir otomotiv pazarı rakamıyla kapatacağımızı öngörüyoruz.”

Ziyaretçi rekoru kırıldı

İstanbul Autoshow 2012'ye gösterilen yoğun ilgiyi değerlendiren TÜYAP Tüm Fuarcılık Autoshow Başkanı İlhan Ersözlü, İstanbul Autoshow 2012'yi 576 bin 304 kişinin ziyaret ettiğini ve 4 Kasım Pazar günü ise 116 bin kişi ile Türk fuarcılık tarihinde günlük ziyaretçi sayısında rekor kırıldığını belirtti.

69 bin 156 kadın Autoshow'u ziyaret etti

Bu yıl yenilenen konseptiyle kadın ve çocuklar için de çekim merkezi haline getirilen Autoshow'u ziyaret eden kadın sayısının 69 bin 156 olarak gerçekleştiğini söyleyen Ersözlü, “Method Research Company tarafından yapılan bağımsız araştırma sonuçlarına göre; ziyaretçilerin yüzde 13'ünü (25 bin aile) çekirdek aileler oluşturdu. Ziyaretçilerin yüzde 19'u satın alacağı modele karar vermek için fuara geldiğini belirtti. Ziyaretçilerin yüzde 90'ı kesinlikle memnun olduğunu ve tekrar geleceğini, yüzde 92'si ise fuarı tavsiye edeceğini söyledi. Bu yıl otomobil tutkusunun kalbi Autoshow 2012 ile TÜYAP'ta attı. Emeklerimizin sonuçlarından çok mutluyuz” dedi.

Autoshow 'da  "modeller" şenliği yaşandı

 

Alfa Romeo : Alfa Romeo'nun 4C GTA adını taşıyan konsept otomobili, İstanbul'da otomobilseverlerin karşısına çıktı.

Aston Martin: Aston Martin, toplam 4 modelini İstanbul Autoshow'da sergiledi. Yeni Aston Martin Vanquish, Türkiye'de ilk kez İstanbul Autoshow'da ziyaretçilerle buluştu. Stantta ayrıca, Yeni Aston Martin DB9 ve Vantage Serisi de sergilendi.

Audi: Audi, model yelpazesine yeni eklenen A3 modelinin yanı sıra, Q5 modelinin yenilenmiş halini ve sportif ürün gamını oluşturan S ve RS ailesinin S5, RS5 ve TT S gibi modellerini fuarda sergiledi.

Bentley: Bentley, Türkiye'de ilk defa sahne alan 4.0 litrelik çift turboşarjlı V8 motorlu Continental GT ve GTC modellerini sergiledi. Ayrıca, markanın amiral gemisi Mulsanne ve Continental GT W12'yi otomobil tutkunlarının karşısına çıkarttı.

BMW: BMW'nin, Autoshow sürprizleri arasında Yeni BMW 320d xDrive, BMW 5 Serisi'nin standart modelden 14 cm daha uzun gövdesi yani “Long” versiyonu olan BMW 520Li, yeni BMW M6 ve yeni BMW 6 Serisi Gran Coupe yer aldı. Standın odak noktası ise BMW i8 Concept oldu.

Bugatti: Bugatti'nin Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport'u Türkiye'de ilk defa görücüye çıktı. Sadece 150 adet üretilecek olan Bugatti Veyron 1.6 Grand Sport'ta açık tavanlı sürüş mümkün, bu da yüksek performanslı spor otomobile yeni bir boyut katıyor.

Chery: Chery yeni jenerasyon araçlarıyla İstanbul Autoshow 2012'de görücüye çıktı. Chery standında, Alia'nın bir üst versiyonu olan NEW ALIA, QQ, NICHE LUX, C segmenti SUV aracı TİGGO 3 ile B SUV versiyonu olan TİGGO 1 sergilendi.


Chevrolet,: Chevrolet, önümüzdeki yıl Türkiye'de pazara sunacağı küçük SUV modeli Trax'ın Türkiye lansmanını İstanbul Autoshow 2012'de gerçekleştirdi. Yeni Cruze SW,yenilenen Cruze ailesinin HB ve Sedan versiyonları, yeni Spark, Aveo, Volt, Camaro ve yeni interaktif bilgi eğlence sistemi MyLink® ile Chevrolet sergilendi.

Citroën : Citroën, dünya lansmanını gerçekleştirdiği C-Elysée'nin yanı sıra ilk defa Türk otomobilseverlerin karşısına çıkan DS serisinin en yeni iki temsilcisi DS5 Hybride ve DS3 Cabrio'yu sergiledi. Ayrıca, markanın spor otomobile bakış açısını yansıtan GTBYCITROËN, C1, C3, C4, Berlingo ve Nemo gibi modeller de beğeniye sunuldu.

Dacia: Dacia, İstanbul Autoshow'da yepyeni modellerinin ilk gösterimini gerçekleştirdi: Yeni Sandero, Yeni Sandero Stepway, Yeni Lodgy Yeni Dokker ve Yeni Dokker Stepway.

DR: DR, fuarda DR1, DR2 ve DR5 ile birlikte toplam yedi modelini ilk kez sergiledi. 2013'ün ilk çeyreğinde DR1, DR2 ve DR5'in satışına başlanacak.

Ferrari: Ferrari, tarihinin gelmiş geçmiş en güçlü ve en hızlı modeli unvanına sahip F12berlinetta modelinin Türkiye lansmanını İstanbul Autoshow'da gerçekleştirdi.

Fiat: İlk olarak 2012 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Fiat 500L, 2012 İstanbul Autoshow Fuarı kapsamında Türk otomobil severlerin karşısına çıktı. Fiat Panda ve Fiat Freemont da sergilenen diğer modeller arasındaydı.

Ford: Ford, fuarda sergilediği 5 yeni modeli; Yeni B-Max, Yeni Fiesta, Yeni Kuga, Yeni Tourneo Custom ve Yeni Mondeo akıllı teknolojileriyle ilgi odağı oldu.

Haima: Mermerler Otomotiv'in yeni markalarından biri olan ve Çin'de üretim yapan Haima'nın bazı modelleri İstanbul Autoshow'da katılımcıların beğenisine sunuldu.

Honda: Yeni CR-V ve Civic Hatchback modellerini Türkiye'de ilk kez Autoshow 2012'de görücüye çıkaran Honda, standında 12 otomobil ve 2 motosikleti de ziyaretçileriyle buluşturdu.

Hyundai: Hyundai, su, hava ve topraktan esinlenerek yarattığı 3 farklı otomobili İstanbul Autoshow'a taşıdı. Hidrojenle çalışan ve sadece su açığa çıkararak çevreyi hiç kirletmeyen yakıt hücreli ix35 Fuel Cell, elektrikli i-oniq Consept ve rüzgardan ilham alınarak hazırlanan yeni nesil Santa Fe modelleri ilk kez Türk tüketicisiyle buluştu.

Infiniti: Infiniti standının yıldızı, yüzü yenilenen Infiniti FX oldu. Infiniti'nin fuarda sergilenen diğer modelleri arasında ise; Infiniti M ve Infiniti G serisi Cabrio modelleri vardı.

Jaguar: Jaguar, Auto Show Fuarı'nda, Jaguar XKR-S, Jaguar XJ Ultimate, XJ 2.0 benzinli ve Jaguar XF 2.0 litre araçları sergiledi.

Jeep: Jeep, Grand Cherokee modelinin en güçlü versiyonu olan Jeep Grand Cherokee SRT8'i fuarda tanıttı. Model Türkiye'de fuarla birlikte satışa sunuldu.

Jonway : Mermerler Otomotiv Ailesi'ne katılan bir diğer marka Jonway. Jonway, ABD'de satılan elektrikli araçların da üretimini yapıyor. Jonway'in yüzde 51'lik hissesi, geçtiğimiz yıl Amerikalı otomotiv firması ZAP tarafından satın alınmıştı.

KIA: KIA'nın standında bu yıl Türk tüketicisiyle ilk kez buluşan 2 farklı model tanıtıldı. Yenilenen Kia Cee'd ailesinin en son üyesi olan 3 kapılı pro_cee'd modeli ve yenilenen görüntüsüyle Kia Sorento meraklılarının beğenisine sunuldu.

Lamborghini: Lamborghini, Autoshow'da ilk defa sergilediği en güçlü modeli olan Aventador LP 700-4'ün yanı sıra, spor otomobil Gallardo LP 560-4 Bicolore'yi otomobilseverlere sundu.

Lancia: Lancia markasının amiral gemisi unvanını taşıyan Thema'nın yeni nesil modeli Yeni Lancia Thema ve Lancia Voyager fuar kapsamında otomobilseverlerin karşısına çıktı.

Yeni Range Rover: Yeni Range Rover, İngiltere'de gerçekleşen dünya lansmanının ardından Türkiye'de ilk defa Autoshow'da sergilendi. Freelander 2, Discover 4, Range Rover Evoque ve Range Rover Sport modelleri de ziyaretçilere tanıtıldı.

Maserati: Maserati'nin, GranTurismo modelinin 460 HP'lik en güçlü versiyonu olan Maserati GranTurismo Sport, fuarda sergilendi.

Mazda 6: Mazda6, İstanbul'da ilk defa görücüye çıktı. SUV segmentinde fark yaratan modeli Mazda CX-5 ve Mazda2, Mazda3, Mazda5'in yanı sıra Mazda MX-5 ile Autoshow'da Japon mühendisliğinin eşsiz örnekleri sunuldu.

Mercedes-Benz: Mercedes-Benz, fuara geniş bir ürün yelpazesiyle katıldı. Türkiye'de ilk kez sergilenen yeni A-Serisi, CLS Shooting Brake, GL, G-Facelift, smart electric drive ve Mercedes- Benz'in yeni ticari aracı Citan, Mercedes-Benz standının yıldızları arasındaydı.

MINI: MINI ailesi, genişleyen ürün yelpazesine eklenen 4 yeni modeli ile İstanbul Autoshow Fuarı'nda yerini aldı. Model serisinin yedinci üyesi olan MINI Paceman ise ilk kez İstanbul Autoshow'da tanıtıldı.

Mitsubishi Motors: Mitsubishi Motors, markasının seçkin ürün gamıyla Autoshow'daki yerini aldı. Mitsubishi'nin kompakt crossover segmentindeki temsilcisi ASX yenilenen yüzü ve donanımıyla dikkatleri üzerine çekti.

Nissan: Nissan, Nissan Juke Nismo'nun Türkiye lansmanını gerçekleştirdi. Juke Nismo, 2013 yılının 2'inci çeyreğinde Türkiye yollarında olacak. Ayrıca Nissan standında, Navara, Note, X- Trail ile birlikte jenerik modeller arasında yer alan Micra Ailesi'nden Puzzle ve Platinum; Juke Ailesi'nden Nismo, Shiro; Qashqai Ailesi'nden Yeni 1.6 dci Platinum, Sport, Sky ve +2 versiyonları yer aldı.

Opel: Opel, Türkiye'de ilk kez sahneye çıkan ADAM modelini fuarda sergiledi. Kompakt SUV segmentinde yeni modeli Mokka, Astra ailesinin yeni üyesi Astra Sedan, şarj edilebilen ve mesafe kaygısı olmadan 500 km seyahat imkanı sunan Opel Ampera gibi modeller de ziyaretçilerle buluştu.

Peugeot: Peugeot, 301'in dünya prömiyerinin yanı sıra 20 adet seri üretim ve Paris Otomobil Fuarı'nda sergilenen konsept otomobil Onyx'i ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Porsche: Porsche, İstanbul Autoshow'da bu yılın başında satışa sunduğu efsanevi yeni 911 modelinin beklenen 4 çekişli versiyonunu Türkiye'de ilk kez tanıttı.

Renault: Renault, dünya lansmanlarının yanı sıra 1512 m² Renault standında 17 araç sergiledi. Yeni Clio, Fluence Z.E, Megane RS, Yeni Scenic ve Yeni Megane ailesi sergilenen araçlar arasında yer aldı. Ayrıca, herkesin merakla beklediği sıra dışı tasarımı ile ilgi odağı olan Twizy de ilk kez Türk otomobil severlerin karşısına çıktı.

SEAT: SEAT, İstanbul Autoshow'da iki yeni modelini otomobil severlerle buluşturdu. Paris Motor Show'da dünya lansmanı yapılan yeni SEAT Leon ve markanın sedan sınıftaki iddialı modeli yeni SEAT Toledo, SEAT standında otomobil tutkunlarıyla buluştu. Ayrıca, Ibiza ve Leon modellerinin farklı versiyonlarıyla özellikle geniş ailelerin büyük beğenisini kazanan Altea XL ve Alhambra modelleri de sergilendi.

Skoda: Skoda'nın en son yeniliği olan, kompakt sedan sınıfındaki Rapid'in Türkiye lansmanı, İstanbul Autoshow 2012'de gerçekleştirildi.Ayrıca Rapid'le birlikte yeni minik Skoda Citigo'nun da lansmanı yapıldı.

Smart: Smart Fortwo Coupe ve Smart Fortwo Electric Drive modelleri Autoshow 2012'de meraklılarının beğenisine sunuldu. Smart Fortwo Coupé ile Smart'ın yenilikçi ve heyecan verici konsepti ortaya çıktı. Smart Fortwo Electric Drive ise elektrikli motorunun güç özellikleri sayesinde ziyaretçilerin dikkatini çekmeyi başardı.

SsangYong: SsangYong, İstanbul Autoshow 2012 fuarın'da iki yeni modelinin lansmanını yaptı. Yenilenmiş Rexton modeli Rexton W ve Rodius modelinin 2.0 litre Euro V turbo dizel motora sahip yeni versiyonunu basına tanıtıldı.

 

 

Subaru: Subaru, “BRZ” modelinin Türkiye lansmanını İstanbul Autoshow 2012'de gerçekleştirdi. Subaru'nun bir başka performans modeli olan SUBARU WRX STI Sedan da standın diğer gözdesi oldu. Stantda sergilenen diğer modeller arasında ise; bu yıl Türkiye'de satışa sunulan sportif SUV Subaru XV, prestij modeli Outback ve markanın en çok tercih edilen modeli. Forester yer aldı.

Suzuki: Suzuki standında, Splash, Swift, Swift Sport, Swift 4X4, SX4, SX4 4X4, Jimny ve Grand Vitara model otomobiller sergilendi. Ayrıca Inazuma ve Hayabusa model motosikletler otomobil ve motosiklet meraklılarının beğenisine sunuldu.

Tata: Tata, fuarda Manza, Vista ve Xenon modellerini sergiledi.

Toyota: Toyota, sınıfının en önemli oyuncularından biri olmaya hazırlanan Yeni Auris ile birlikte Yenilenen Verso'yu da Türkiye'de ilk defa Autoshow'da sergiledi. Ayrıca hibrit teknolojisinin en gelişmiş modelleri olan Prius Plug-in Hybrid ve Yaris Hybrid'in yanı sıra yarış otomobilinde devrim yaratan TS030 HYBRID modeli de otomobil tutkunlarıyla buluştu.

Volkswagen: Volkswagen, fuarda Jetta Hybrid modelinin Avrupa lansmanını gerçekleştirdi. Otomobil tarihinin efsane modelleri arasında yerlerini alan Golf ve Beetle modellerinin de yeni nesilleri otomobilseverlerle buluştu.

Volvo: Volvo V40'ın Türkiye prömiyeri İstanbul Autoshow 2012'de, İsveç Milli Takımı'nın ve Galatasaray'ın başarılı oyuncusu Johan Elmander'in katılımıyla gerçekleştirildi.

4 Modelin Dünya, 1 Modelin Avrupa Lansmanı Yapıldı

- Renault, Yeni Fluence ve Yeni Symbol adlı iki iki yeni modelinin dünya lansmanını ilk kez Türkiye'de gerçekleştirdi. Renault markasının yeni tasarım kimliğini yansıtan modellerinin tanıtımı, Renault Tasarım Direktörü Laurens Van den Acker ve Euromed ve Afrika Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler'in katılımıyla İstanbul'da gerçekleştirildi.

 Citroën Genel Müdürü Frederic Banzet'in katılımıyla Citroën'in teknoloji ve tasarımdaki tüm uzmanlığından faydalanılarak özel olarak tasarladığı iddialı sedan modeli C-Elysée, İstanbul Autoshow 2012 Fuarı'nda otomobil severlerin beğenisine sunuldu.
 

- İstanbul Autoshow, Yeni Peugeot 301'in tanıtımına ev sahipliği yaptı. Yeni Peugeot 301, 1 Kasım tarihi itibarıyla Türkiye'de, ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkede satışa sunulacak

-Volkswagen İstanbul Autoshow'da Jetta Hybrid modelinin Avrupa lansmanını gerçekleştirdi. Volkswagen'in ilk 1,4 lt TSI motor, DSG şanzıman ve elektromotor kombinasyonuna sahip hybrid modeli olan Jetta, gerektiğinde tamamen elektrikli sürüş gerçekleştirebiliyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next