Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) Genel Müdürü Sayın Nilay Tatlısöz Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Nilay Tatlısöz

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya (TUCA) Genel Müdürü

TÜRKİYE, CASTROL’ÜN KÜRESEL BAŞARISINA BÜYÜK DEĞER KATIYOR

MADENİ YAĞ SEKTÖRÜNÜN OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ DİNAMİZME PARALEL OLARAK BÜYÜMEYİ SÜRDÜRDÜĞÜNÜ DİLE GETİREN CASTROL TÜRKİYE, UKRAYNA VE ORTA ASYA (TUCA) GENEL MÜDÜRÜ NİLAY TATLISÖZ, MARKA OLARAK TÜRKİYE’DEKİ YATIRIMLARINA HIZ KESMEDEN DEVAM ETTİKLERİNİ SÖYLEDİ. SORULARIMIZI YANITLAYAN TATLISÖZ, “TÜRKİYE’DE 67 YILDIR FAALİYET GÖSTEREN CASTROL, TÜM MÜŞTERİLERİ VE KULLANICILARI TARAFINDAN KALİTELİ VE GÜVENİLİR OLARAK GÖRÜLÜYOR. BU GÜVENİN ARDINDAKİ EN BÜYÜK NEDENİ İSE YÜKSEK KALİTE STANDARTLARINA SAHİP ÜRÜNLERİMİZ OLUŞTURUYOR” DİYE KONUŞTU.

Bir dünya markası olan Castrol’ün Türkiye’deki faaliyetleri hakkında sizden bilgi alabilir miyiz?

Dünyada 125 yıldır hareketin ve ilerlemenin olduğu her alanda yer alan Castrol, 67 yıldır da Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Odaklandığımız her alanda liderliğimizi sürdürürken 2023’ü de çift haneli büyüme ile kapattık. Türkiye’de yıllardır sürdürdüğümüz başarımızın yanında İstanbul’dan yönetilen ve TUCA olarak adlandırılan Türkiye, Ukrayna ve Orta Doğu bölgesi de Castrol tarafından ABD, Çin ve Hindistan ile önde gelen dört pazardan biri olarak belirlendi. Türkiye’deki merkez ofisimiz, Castrol dünyası içinde 10 ülkeyi İstanbul’dan yönetiyor. Hazar Bölgesi ülkeleri içerisindeki Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Ukrayna ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Castrol Türkiye bölge yönetimine dâhil olan diğer ülkeler. Bu stratejik konum ile gerçekleştirdiğimiz başarılı performans, Türkiye’den global görevlere de birçok ismin atanmasını sağlıyor. Bu da insan kaynağı olarak da Castrol dünyasının önemli ülkelerinden biri olduğumuzu gösteriyor. Castrol Türkiye ve TUCA’ya değer kazandıran bir diğer başlık da Gemlik Üretim Tesisi. Castrol’ün Avrupa’daki 8 üretim tesisinden biri olan Gemlik’e, 2023 yılında 5,5 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirerek lojistik ve üretim açısından güçlendik. Bu yatırım sonunda da 2023 yılında hedefimiz olan 100 milyon litre madeni yağı ürettik. Gemlik tesisimiz Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ve Afrika bölgesinin üretiminin yüzde 17’sinden fazlasını gerçekleştiriyor. Burada üretilen madeni yağın yüzde 15’ini 24 ülkeye ihraç ediyoruz. Son iki yılda bu sayede ihracat gelirlerimizi dolar bazında ikiye katlayarak ülkemizin ekonomisine de katkıda bulunduk. Gemlik tesisine gelecek yıllarda da yıllık 2-5 milyon dolar arası yatırım yapmaya devam edeceğiz. Böylece üretim kapasitesini artıracak, yeni tank ve depo yatırımları gerçekleştireceğiz.

Castrol markasının Türkiye’de pazar algısı hangi temel unsurlara dayanıyor? Yıllar içerisinde markanızın ülkemizde ulaştığı konumdan bahseder misiniz?

Türkiye’de 67 yıldır faaliyet gösteren Castrol, tüm müşterileri ve kullanıcıları tarafından kaliteli ve güvenilir olarak görülüyor. Bu güvenin ardında yatan en büyük neden ise yüksek kalite standartlarına sahip ürünlerimiz. Geniş ürün yelpazemiz ile her türlü motor ve araç tipine uygun ürettiğimiz madeni yağ ve sıvılarımız, motorların ve hareketli aksamlarının uzun süreler boyunca ilk günkü performanslarını sürdürmelerine yardımcı oluyor. En son gerçekleştirilen Bakım Endeksi Araştırması da müşterilerimizin ve tüketicilerimizin bize olan güvenini ortaya koyuyor. En çok kullanılan madeni yağ markası olarak ilk sırada olmamızın yanında yüzde 53 ile en yüksek marka bağlılığına sahibiz. Trafikteki her 10 aracın 3’ünün karterinde Castrol madeni yağı var. Türkiye’deki başarımızın arkasında iş yapış şeklimizde müşterilerimizin merkezde olması yer alıyor. Bunun sonucunda da Türkiye ve diğer faaliyette bulunduğumuz bölgelerde pazarın, tüketicilerin ve beraber iş yaptığımız tüm paydaşlarımızın ihtiyaçlarını önceden anlıyor ve bu ihtiyaçlara uygun çözümleri Castrol’ün global gücüyle birleştirerek ortaya koyuyoruz. 

Otomotiv sektörü yönünden yeni teknolojilerde yer alan ürünlerinizden ve Otomotiv sektörü ile gerçekleştirdiğiniz çalışmalardan bahseder misiniz?

Bir madeni yağ markasından tüketicilerin mobilitesini sahiplenen bir markaya dönüşme yolunda hızla ilerliyoruz. Birçok araç üreticisi ve bir adım öteye geçerek araç üreticilerinin elektrik aksamı gibi bazı ekipmanlarını üreten tedarikçiler ile ortak mühendislik çalışmalarına uzun süre önce başladık. Elektrikli araçlara yönelik geliştirdiğimiz Castrol ON elektrikli araç sıvıları ile elektrikli araçların daha ileri gitmesine, daha hızlı şarj olmasına ve daha uzun süre dayanmasına yardımcı olmak için endüstrinin karşılaştığı zorlukların üstesinden gelme ve geleceği daha da yakınlaştırma hedefindeyiz. Elektrikli araç pazarının hızla büyüdüğü Çin, Almanya, İngiltere ve Amerika’da geliştirdiğimiz bu e-sıvılarımızla devrime yön veriyoruz. Castrol ON markalı e-sıvılarımız dünyada üretilen her üç elektrikli aracın ikisinin ilk dolumunda kullanılıyor. Ford ve VAG Grubu gibi markalarla güçlü iş birliklerimiz sürüyor. Castrol ON e-sıvılarının e-mobilite çağında çok önemli bir rolü var. Şanzıman e-sıvılarımız, aktarma organları sisteminin ömrünü uzatmaya ve elektrikli araçların daha uzun menzile sahip olmasına yardımcı olurken batarya soğutma e-sıvılarımız zorlu koşullarda bile bataryaların daha soğuk kalmasını sağlıyor. Bu da ultra hızlı şarj ve daha uzun batarya ömrü anlamına geliyor. Gres e-sıvılarımız ise optimum verimliliğin korunmasında ve araç parçalarının ömrünün uzatılmasında önemli bir rol oynuyor.

Castrol Global’deki gelecek ürün trendleri nelerdir ve ülkemize yansımaları nasıl olacaktır?

Tüm dünya gibi sektörümüz de hızla değişiyor. Biz de sektörümüzün geçirdiği bu dönüşüme liderlik eden markalardan biri olarak evrilirken temelden değişen müşteri davranışlarını da yakından izliyoruz. Düşük karbonlu yakıtlar veya bataryalarla çalışan araçlar ve makinelerin kullanımı hızla artarken müşteriler de veriler aracılığıyla işletmelere her zamankinden daha fazla bağlı. Madeni yağ işimizde büyürken elektrikli araçlar ve veri merkezleri için termal ve daldırma soğutma sıvıları gibi diğer alanlara yönelerek büyüme fırsatlarını araştırıyoruz. Teknoloji sektörü, giderek artan bilgi işlem ve daha büyük verilerin işlenmesi nedeniyle hızla büyüyor. Geleneksel hava soğutma teknolojisi hızla gelişen teknoloji karşısında verimini kaybediyor. Bilgisayar sunucuları ve veri merkezleri etkili ve verimli bir soğutma teknolojisine ihtiyaç duyuyor. Daldırmalı soğutma ile enerji kaynaklarının kullanımı en aza inerken veri merkezlerinin de aşırı ısınmasının önüne geçiliyor. Castrol olarak küresel teknoloji merkezleri ağı aracılığıyla akışkan çözümler, analitik destek ve test ve doğrulama sunuyoruz. Castrol ON’un kapsamlı tek fazlı daldırma soğutma sıvıları serisi, veri merkezi, uç bilişim, blok zinciri ve diğer BT uygulamalarının ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirildi.

Son dönemde Castrol olarak gerçekleştirdiğiniz önemli çalışmalar nelerdir?

İşimizi küresel pazarlarda büyütmek, edindiğimiz deneyimleri önceliklendirme konusunda net kararlar alarak odaklanmak istediğimiz alanları belirlemek için güçlü bir strateji geliştirdik. Onward-Upward-Forward olarak belirlediğimiz yeni stratejimizle hedefimiz öncelikle ana işimiz olan madeni yağlar ve bakım kategorisinde büyümek, yeni ve gelişen sektörlere uzmanlığımızı taşıyarak elektrikli araçlar, uzay, hava, kara, deniz ve veri merkezlerine odaklanmak.

Onward diyerek mobilitedeki büyümeyi desteklemeyi, yenilikçi teknolojiler ile insanların ve araçların kolay ve verimli şekilde hareket etmesini sağlamayı hedefliyoruz. Upward başlığı altında Castrol’ün endüstriyel müşterilerinin ve kullandıkları makinelerinin daha iyi performans göstermelerine yardımcı olarak operasyonlarının verimliliğini artırmayı amaçlıyoruz. Forward diyerek de ileri görüşlü bir yaklaşımla Castrol’ün her zaman inovasyonun ön saflarında olma kararlılığının altını çiziyoruz. Yeni stratejimizin yanı sıra marka kimliğimizde de bir yenilenmeye giderek vizyonumuzu yansıtıyoruz.

Sektörde nötr karbon, sürdürülebilirlik, çevre, iklim, enerji gibi kavramlar ön plana çıkıyor. Castrol olarak bu kavramlarla ilişkinizi değerlendirir misiniz?

Castrol olarak amacımız sektörümüzün görünen ürün ve hizmetlerinin ötesine geçebilmek ve bayrağı her zaman ileriye taşımak. Dünyadaki ilk yüzde 100 karbon nötr motor yağı üreten markayız. Dünyanın ilk yüzde 25 bitkisel baz yağ içeren motor yağını ürettik. Ayrıca tüm plastik ambalajlarımızı atık miktarı açısından azaltıma giderek yenilediğimiz bir projemizi de hayata geçirdik. Bu proje için Gemlik tesisine 5,5 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirildi. Bu yatırım sonucunda Avrupa’da yeni şişelerimizi ilk dolduracak fabrika Gemlik tesisimiz oldu. Proje kapsamında plastik miktarını ve tasarımlarını değiştirdiğimiz ambalajlarımızın yeni şekli ile üretim aşamasında da yüzde 20 daha az plastik kullanıyoruz. Dayanıklılığı 2 kat artırırken, lojistik ve stoklamada da yüzde 50 daha fazla verim sağladık.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next