Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri Esra Arslanbaş Kaynak Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Esra Arslanbaş Kaynak

Otokoç Otomotiv Pazarlama ve Dijital Platformlar Lideri

KENDİMİZİ BUGÜNDEN GELECEĞE HAZIRLIYORUZ

‘YENİLİKÇİ MOBİLİTE ÇÖZÜMLERİ GELİŞTİREN, KÜRESEL VE LİDER REFERANS NOKTASI OLMA’ VİZYONU İLE 9 ÜLKEDE 400’E YAKIN NOKTADA HİZMET VERDİKLERİNİ VE ÇOK SAYIDA İNSANA ULAŞMANIN SORUMLULUĞUNU TAŞIDIKLARINI VURGULAYAN OTOKOÇ OTOMOTİV PAZARLAMA VE DİJİTAL PLATFORMLAR LİDERİ ESRA ARSLANBAŞ KAYNAK, “MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, TOPLUMSAL ETKİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ İŞİMİZİN AYRILMAZ BİR PARÇASI OLARAK GÖRÜYOR, KENDİMİZİ BUGÜNDEN GELECEĞE HAZIRLIYOR, MEVCUT İŞLERİMİZİ SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR ŞEKİLDE BÜYÜTÜYORUZ. AYRICA, DEZAVANTAJLI GRUPLARIN DESTEKLENMESİ VE TOPLUMSAL CİNSİYETE DAYALI YARGILARIN ORTADAN KALKMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZI DA AKTİF ŞEKİLDE SÜRDÜRÜYORUZ” DİYOR.

Otokoç Otomotiv olarak kurumsal vatandaşlığı nasıl yorumluyorsunuz? Yaklaşımınızı özetler misiniz?

Otokoç Otomotiv olarak, ülkemizde otomotiv sektörünün başlangıcını temsil eden 1928’deki kuruluşumuzdan bu yana kendimizi toplumumuza, ülkemize ve insanlığa karşı her zaman sorumlu hisseden anlayışımız bugün de devam ediyor. Hissedarlarımızı, emekli olanlar dahil her kademedeki çalışma arkadaşımızı, tedarikçilerimizi, stratejik çözüm ortaklarımızı, bireysel ve kurumsal dış müşterilerimizi, ilişki ve iletişim içinde olduğumuz tüm özel ve resmî kurumlara kadar herkesi ve her kurumu “paydaş” olarak kabul ediyoruz. Bu kapsamda tüm ticari ve diğer faaliyetlerimizi, her şeyin odağında insanın bulunduğunu temel alan yaklaşımımız çerçevesinde yürütmeye büyük özen gösteriyoruz.

Sosyal sorumluluk anlayışınız çerçevesinde öncelik verdiğiniz alanlar var mı? 

Sektörümüzün ve ülkemizin en köklü kuruluşlarından biri konumundaki Otokoç Otomotiv olarak bugün “yenilikçi mobilite çözümleri geliştiren, küresel ve lider referans noktası olma” vizyonu ile 9 ülkede 400’e yakın noktada hizmet veren ve çok sayıda insana ulaşan bir kurum olmanın sorumluluğunun bilincindeyiz. Bu çerçevede öncelikle müşteri memnuniyeti, toplumsal etki ve sürdürülebilirliği işimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyor, kendimizi bugünden geleceğe hazırlıyor, mevcut işlerimizi faaliyet gösterdiğimiz her alanda sürdürülebilir bir şekilde büyütüyoruz. Ayrıca, dezavantajlı grupların desteklenmesi ve toplumsal cinsiyete dayalı yargıların ortadan kalkmasına yönelik çalışmalarımızı da aktif şekilde sürdürüyoruz.

Bize bu alanlarda hayata geçirdiğiniz projelerden söz edebilir misiniz?

Türkiye’nin lider mobilite şirketi Otokoç Otomotiv olarak 2017 yılında, Avis markasıyla hassas bir konunun kaldıraçlarından biri olmak üzere İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri Derneği ile süregelen iş birliğini derinleştirerek işitme engelli bireylerin de rahatça araç kiralayabilmesi ve trafikte yer edinmesi için “Aynı Dili Konuşuyoruz” projesini başlattık. Türkiye’de yaklaşık nüfusu üç milyonun üzerinde olan işitme engelli bireylere yönelik olan proje kapsamında, söz konusu bireylerin toplumsal yaşama katılımının artırılması, eşit şartlarda hizmet alımı, engellerin ortadan kaldırılması, araç kiralama noktalarındaki olası sorunların minimum seviyeye indirgenmesi ve hizmet kalitesinin artırılmasını hedefledik. Bu bağlamda İEEF ile yaptığımız iş birliği ile işitme engelli bireylere yüzde 40 indirimle hizmet veriyoruz. Türk İşaret Dili’nde İlk Yardım El Kitabı projemiz ile toplumda ilk yardım bilinci konusuna da dikkat çektik. İşaret dili ile ilk yardım eğitimleri verildi. Yine proje kapsamında İEEF tarafından Türk İşaret Dili’nde hazırlanan İlk Yardım kitapları Avis bünyesinde kiralama yapılan araçlara konuldu ve böylece bir sivil toplum kuruluşu desteklendi, Türkiye’de bir ilke imza atıldı. Aynı zamanda dünyada ve ülkemizde yaşanan Pandemi sürecinde ise İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri Derneği iş birliğinde işitme engelli bireylerin her türlü sorununa çözüm üretmek ve hizmete erişimlerini kolaylaştırmak adına “İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri Görüntülü Destek Hizmeti Merkezi”ni devreye aldık. Koç Üniversitesi Hastanesi’nde İşaret Dili Eğitimleri düzenledik. Aramıza yeni katılanlar ve daha önceki kazanımların tazelenmesi adına Avis ve Budget ofislerine her yıl eğitim düzenliyoruz. Hayata geçirildiği tarihten bugüne kadar çeşitli eğitimler ve uygulamalarla geliştirilen proje ile Avis, bu süre içinde KSS Zirvesi Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Ödülleri’nde üst üste dört kez ödüllendirildi.

Mesleklerin cinsiyetinin olmadığı bilinciyle hareket eden bir kurum olarak, bugünkü başarılı konumumuza da “kadın çalışanlarımızın aklını, yaratıcılığını, gücünü ve çalışkanlığını her seviyede değerlendirerek ulaştığımızı düşünüyoruz. Elbette, bu yaklaşım şirketimizle sınırlı değil. İnsanlık açısından daha iyi ve sürdürülebilir bir geleceğin de ancak ve ancak kadınların yaşamın her alanında hak ettikleri yerde bulunabilmeleri ile mümkün olabileceğine inanıyoruz. Buradan yola çıkarak, cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik sorununa dikkat çekmek amacıyla “Cam Tavan Arabada Güzel” adını verdiğimiz projemizi hayata geçirdik.

Konuya dikkat çekmek ve bu doğrultuda ses getiren adımların gücünü daha da artırmak amacıyla yola kalabalık çıktık. Fenerbahçe Spor Kulübü, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) ve Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) ve daha çok sayıda kurumla iş birlikleri gerçekleştirdik. İnsanı merkeze alan anlayışımızdan yola çıkarak, cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik sorununa dikkat çekmek amacıyla önemli bir zirvenin Metaverse buluşmasında “Cam Tavan Arabada Güzel” oturumlarında ev sahipliği yaparak yüzlerce kişiye metaverse evreninde de “Cam Tavan” yok dedik. Otokoç Otomotiv olarak, özellikle genç kadın yeteneklerin istihdamına yönelik programlara öncelik veriyoruz. İnsan Kaynakları Departmanı ile üniversitelerin son sınıf kadın öğrencilerine yönelik bir staj programı da düzenlendi. Sales Network Summit’te Women in Sales Network oturumunda panelist olarak yer aldık, bu konunun öneminden bahsettik. Bunun yanı sıra Cam Tavan Arabada Güzel projemizle gelen misafirlere bir deneyim alanı yarattık. Golf oyununu Cam Tavanları yıkma üzerine kurguladık. Farkındalığı artırma hedefimize doğru güzel adımlar atıyoruz.

Son dönemde bu alandaki çalışmalarımızla; 17. Hermes Yaratıcılık Ödülleri kapsamında PR Kampanyası Kategorisi’nde Cam Tavan Arabada Güzel ile Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kategorisi’nde ise “Aynı Dili Konuşuyoruz” ile Altın Ödül’e layık görüldük.

Otokoç ve Otokoç 2. El olarak ekolojik yaşamın sürdürülebilirliğine katkıda bulunuyoruz. Bu kapsamda ecording iş birliği ile 125 bin sedir ve kızılçam tohum topunu, ecodrone’lar yardımıyla, ağaçlandırılması zor alanlarla buluşturarak dev bir ormana hayat veriyoruz. Otokoç ve Otokoç 2. El markalarıyla müşterilerimiz, sosyal medya hesaplarında duyurusu yapılan içeriğin QR kod yardımıyla okutarak atılacak tohum topu türünü seçebiliyor.

Otokoç Otomotiv olarak Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ile çeşitli iş birliklerini hayata geçiriyor, ayrıca İstanbul Maratonu kapsamında düzenlenen yarışlarda Otokoç Otomotiv Kurumsal Koşu Takımı olarak bağış toplama kampanyasına destek sağlıyoruz.

Sokak hayvanlarıyla uyum, sevgi ve güven içinde bir yaşam hedefiyle Koç Holding tarafından geliştirilen SemtPati projesi kapsamında sevimli dostlarımızın yaşam koşullarını iyileştirmek için yuvalar kuruluyor. Proje çerçevesinde biz de bugüne kadar Otokoç Taşdelen, Otokoç İstinye, Otokoç Sultanbeyli, Otokoç Beylikdüzü şubelerinde yuvalar kurduk.

Bu yıl şubat ayında yaşadığımız deprem felaketinde tarifi ve telafisi mümkün olmayan, çok önemli kayıplar yaşandı. Kayıplarımız akıl ve gönüllerdeki yerini korumaya devam ederken, geride kalanlarımızın yaralarının sarılması ve hayata yeniden tutunabilmesi için çabalamamız gerekiyor. Otokoç Otomotiv Ailesi olarak biz de bu süreçte yukarıda söz edilen faaliyetlerimizin yanı sıra depremden etkilenen vatandaşlarımıza ve ülkemize katkı sağlayacak olumlu sonuçlara daha da çok odaklandık. Koç Topluluğu’nun bir ferdi olarak bu felaketin etkilerini sürdürülebilir şekilde giderecek hamleleri uygulamaya devam ediyoruz.

Metaverse alanında yaptığınız yatırımları ve faaliyetlerinizi paylaşır mısınız?

Otokoç Otomotiv olarak teknolojiyi merkeze koyan projelerde yer almayı çok önemsiyoruz. Bu kapsamda en son trendlerin öncüsü olan bir diğer çalışmamız da Metaverse’te oluşturduğumuz Otokoç Metazone alanı üzerinde erişilebilir ve sürdürülebilir bir deneyim merkezini hayata geçirmek oldu. Yeni dünyada birçok ilki barındıran, 7 parsel kullanımıyla Türkiye’de de en büyük alana sahip Otokoç Metazone projemiz, sürdürülebilir Web 3.0 stratejisi ve vizyonu ile Decentraland -111,10 koordinatlarında yerini aldı.

Özel kampanyalar, şirket içi etkinlikler, farklı markalarla iş birliği yapılabilen, sanat ve iş dünyası ile entegre olabilen Otokoç Metazone’da ana yapıyı oluşturan her katta farklı bir tema ziyaretçilerimizi karşılıyor. Markalarımızla da gerçek anlamda sürdürülebilir deneyim paralelindeki gelişmelere, uzun süre öncü olarak nasıl entegre oluruz felsefesiyle baktık ve nihayetinde dünyada da birçok alanda muadili olmayan ve Web 3.0 vizyonumuzun bir ürünü olan bu çalışmaya imza attık.

Otomotiv sektöründe bir ilke imza atarak, Metaverse Decentraland’de geçen yıl satın aldığımız Otokoç Metazone alanına ve bu evrene yönelik çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Avis markamız ile sponsor olduğumuz süreçte Fenerbahçe’nin yeni sezon formasını bugüne kadar yapılmış en büyük formayı inşa ederek metaverse evreninde tanıttık. Ayrıca Metaverse evreni herkese farklı alanlardan erişim imkânı sağlayarak eşitsizliklerin ortadan kaldırılmasında önemli bir rol oynuyor. Bahsettiğim üzere, insanı merkeze alan anlayışımızdan yola çıkarak, cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik sorununa dikkat çekmek amacıyla online olarak gerçekleşen zirvenin Metaverse buluşmasında “Cam Tavan Arabada Güzel” oturumlarında ev sahipliği yaparak Metaverse evreninde de “Cam Tavan” yok dedik. Bu platformda da sesimizi duyurmaktan çok mutluyuz. Satış ekosisteminin gelişimine, sektörlere ve topluma katma değer sağlayan Sales Network Summit’te bu yıl Metaverse özelinde bir deneyim alanı kurarak bu alanda VR gözlükler ile gelen misafirlere Otokoç Metazone’u tanıttık.  Markalara VR deneyimi de sunması ile son zamanlarda popülerliği gittikçe artan Spatial’de de bulunuyoruz. Otokoç Metazone projemizle The Hammers Awards’da üst üste 2 kez  “En İyi Metaverse Takımı” seçildik.

Odağına insanı alan ve müşterilerine en kaliteli hizmeti sunabilmek için her alanda kendini yenilemekte ve geliştirmekte olan Otokoç Otomotiv olarak bu yaklaşımımız doğrultusunda yaptığımız Web 3.0 hamlesiyle geleceğin dünyasına şimdiden adım atıyor, kullanıcılara ve markalara çok katmanlı bir deneyim imkânı sunuyoruz.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next