24. Olağan Genel Kurul (2010) Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 
ODD 24. Olağan Genel Kurul Toplantısı
 
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün,
Hükümet olarak, otomotiv sektörünün
yurt içi ve yurt dışı satışlarını artırmasına
büyük önem verdiklerini vurguladı.
 
2010 yılı itibariyle 35 üye firmasının temsil ettiği 52 markayı bünyesinde barındıran Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD)'nin 24. Olağan Genel Kurul toplantısı Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün katılımıyla 30 Mart 2010 günü TOBB Plaza'da gerçekleştirildi.
 
ODD 24. Olağan Genel Kurulu’na Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, İstanbul Sanayi Odası Başkanı Tanıl Küçük, İstanbul Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş, OSD Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, TAYSAD Başkanı Celal Kaya, OYDER Başkanı Tarık Taşar’ın yanı sıra sektörün önemli isimleri katıldı.

Genel Kurul’da gerçekleştirilen seçimde ODD’nin yeni başkanı Baytur Motorlu Araçlar Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar olurken, Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, Mercedes Benz Türk A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Şükrü Bekdikhan ve İsotlar Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Hakan İsot yönetim kuruluna seçilen isimler oldu.
 
Geçmiş dönem ODD Yönetim Kurulu Başkanı ve
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar
Geçmiş Dönem ODD Genel Koordinatörü
Işık Dikmen

Genel kurulda veda konuşmasını yapan Renault Mais Genel Müdürü Aybar; “Gönüllülük esasına dayalı bu görevler süreli yapılmalı. Biz de yönetim kurulu olarak süremizi doldurduğumuza inanıyoruz ve bu görevi gururla devrediyoruz" dedi. Aybar konuşmasında yeni yönetim kuruluna “Yerli yabancı, büyük küçük demeden sektöre yatırım yapan herkese kucak açalım, sektörün çıkarları ne ise o doğrultuda sektör örgütleri ile mevcut dayanışma devam etmeli“ mesajı verdi. “1989’dan bu yana ODD olarak otomotiv sektörünün büyümesinde büyük görevler ifa ediyoruz” diyen Aybar şöyle konuştu: “2004’de 451 binlik otomobil satışı olmuştu. Bu rakam 1993’de yaşanan 440 binlik satışı aşan tek rakam. 17 yılda hurda indirimi yapılan yaşadığımız 2004 dışında 1993 yılına henüz ulaşamadık. Ticari araçta 2005’den bu yana yaşanan azalma geçen sene ÖTV indirimiyle başladı. Bu yıl orada da yükselme bekliyoruz. 2009’u 557 bin 126 adetlik satışla kapadık. Yıla 150 binlik stokla başlamıştık. ÖTV indirimi ile 6 ayda 340 bin araç sattık. Artık bir milyonluk satışları görmek istiyoruz.” açıklamasında bulundu.

Genel Kurul Toplantısı’na katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Hükümet olarak, otomotiv sektörünün yurt içi ve yurt dışı satışlarını artırmasına büyük önem verdiklerini vurgulayarak, sektörün üretiminde yaşanacak artışların sürükleyici bir etki göstererek, diğer sektörleri de olumlu yönde etkileyeceğini bildiklerini ifade etti.

Bakan Ergün, kişi başına düşen milli gelirin, 2002 yılında 3 bin 311 dolar seviyesinde iken, 2008 yılında 10 bin 372 dolar seviyesine çıktığını ve bu alanda bir rekor kırıldığını anımsattı.
 
Ekonomi tekrar pozitif büyüme ile tanışacak

Ergün, küresel kriz nedeniyle 4 çeyrek daralan ekonominin tekrar pozitif büyümeyle tanışacağını anlattı.

Ergün, Türkiye’de 2002’de sadece 91 bin otomobil satışı yapılırken, 2009’da küresel krize rağmen 370 bin otomobil satışı yapıldığını belirterek, şunları söyledi: ‘’Ancak bu hızlı artışa rağmen, yakaladığımız seviyenin gelişmiş ülke standartlarının altında olduğunu ifade etmeliyim. Türkiye ekonomisi ile ilgili yapılan değerlendirmeler, Türkiye’nin uzun ve hızlı bir büyüme dönemine gireceğini gösteriyor. Daha önce özel sektörümüzle birlikte 27 çeyrek üst üste büyüyerek bir rekora imza atmıştık, yarın açıklanacak büyüme rakamının da yeni bir rekor sürecinin ilk adımı olacağına inanıyorum.
 
Geçmiş Dönem OYDER Yönetim Kurulu Başkanı
Tarık Taşar
TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Kaya
 

Bu büyüme süreci, milletimizin gelir düzeyine çok daha olumlu yansıyacak, nüfus içinde orta sınıfın payı artacak ve bu gelişmelerin etkileri otomobil satışlarına da muhakkak yansıyacaktır. Önümüzdeki dönemde, sektörün her sene için en az 500 bin otomobil satışı hedefiyle hareket etmesi gerektiğini düşünüyorum. Zira bizim insanımız için otomobil önemli bir şeydir, gerekli şartları oluşan herkes otomobil almaya heveslidir. Yurt içi talepleri artırmada yüksek vergi oranlarının bir engel oluşturduğunu kabul ediyoruz, ancak talep artışlarını sadece vergi indirimlerine endekslemek de doğru değildir.’’
 
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün Genel Kurul' da
otomotiv sektörüne ilişkin açıklamalarda bulundu.
 
Kriz ortamında iç talebi canlandırmak için otomotivin de dahil olduğu bazı sektörlerde ÖTV indirimine gittiklerini anımsatan Ergün, bu indirimin de karşılığını aldıklarını kaydetti. Ergün, normal süreçlerde, işlerin devlet teşvikleri yerine, plan ve projelerle yürümesinin doğru olacağını ifade ederek, bazı alanlarda yüksek olan vergi oranlarını daha makul seviyelere çekmenin, kendilerinin her zaman gündemlerinde olan bir konu olduğunu söyledi.
 
İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş
 
7 yıl boyunca bazı sektörlerde KDV indirimine gittiklerini, kurumlar vergisini indirdiklerini hatırlatan Ergün, tüm bunları ekonominin genel dengesini bozmayacak, güven ve istikrara zarar getirmeyecek şekilde yaptıklarını anlattı.
 
OSD Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer
 
İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı
Tanıl Küçük

Sektör kendi dinamikleriyle yoluna devam etmeli

Nihat Ergün, vergi indirimlerinin zamanında ve yeteri miktarda olduğuna inandıklarını belirterek, artık sektörlerin kendi dinamikleriyle yollarına devam etmeleri gerektiğini vurguladı.

2009 yılında özellikle reel kesime kredi kanallarını açmadığı için eleştirilen bankacılık sektörünün, şimdi hem reel kesime hem de tüketicilere kredi açması için elverişli bir ortamın mevcut olduğunu ifade eden Ergün, sektörün satış sonrası süreçlere, servis hizmetlerine de daha fazla odaklanması gerektiğini düşündüklerini belirtti.

Ergün, tüketicilerin artık daha bilinçli hareket ettiğini ve satış sonrası hizmetlere büyük önem verdiğini dile getirerek, ‘’Bu nedenle, servis sayılarının ve kalitelerinin artırılması, yaygınlaştırılması, hizmetlerin hızlandırılması, belki garanti sürelerinin artırılması gibi uygulamalar da yurt içindeki pazarın büyüme sürecini hızlandıracaktır. Bakanlığımızın yaptığı denetimlerde, servis ve satış sonrası hizmetlerle ilgili önemli sıkıntılar tespit ettik’’ diye konuştu.

Türkiye’de küçük sanayi sitelerinde çalışan çok sayıda oto tamircisi bulunduğuna işaret eden Ergün, gelecek dönemde bu küçük ve dağınık iş yerlerinin ortaklık kurularak birleşmesi gerektiğini anlattı.

Ergün, özellikle kamu alımlarında Türkiye’de üretilen araçların alınması konusunda özen gösterilmesi gerektiğini vurguladı.

Mart ayında kapasite kullanımının geçen yılın aynı dönemine göre 8,7 puan artarak yüzde 67,9’a ulaştığını belirten Ergün, 2010 yılı Mart ayında reel kesim güven endeksinin de bir önceki aya göre 5.2 puan artarak 110.6 seviyesinde gerçekleştiğini dile getirdi.
 
Genel Kurul Divanı Kurul Üyeleri; Yüce Auto Motorlu
Araçlar Tic. A.Ş. Genel Koordinatörü Emir Berduk Marşan, İlçe Otomotiv Servis ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı
İlhan Çetinkaya, GM Türkiye Ltd. Şti. Dış İlişkiler Müdürü
Sinan Ulusoy
TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu katılımcılar arasındaydı
 
 
 
 

Nihat Ergün, yılın ilk ayına ait bütçe gerçekleşmeleri ve özellikle vergi gelirlerindeki artışların, gelecek adına umutları iyiden iyiye artırdığını vurgulayarak, ekonomi çevrelerinde, bu yılın ilk çeyreğinde çift haneli rakamlarda büyüme performansına imza atılabileceğinin ciddi bir şekilde konuşulduğunu kaydetti.

Ergün, otomotiv sektörünün, yaşanan küresel krize rağmen yıllık 2 milyon araç üretimi, 1.5 milyon araç ihracatı, 50 milyar dolar ihracat geliri ve 600 bin istihdam hedeflerini korumaya devam ettiğini belirtti.

 
Otomotiv sektöründe yeniden yapılanma

Otomotiv sektöründe kriz sonrası başlayan yeniden yapılanma sürecinin Türkiye için de önemli fırsatlar oluşturacağını vurgulayan Ergün, şöyle devam etti: ‘’Üretim merkezlerinde ciddi kaymaların yaşandığı bu dönemde verimli iş gücü, kalite seviyesi ve rekabetçi yapısıyla otomotiv sektörümüzün yeni bir rol üstleneceğine inanıyoruz. Otomotiv sektörünün Türkiye’deki gelişimine baktığımızda da ne yazık ki sektörün gelişimini sağlayacak enstrümanların önceden hazırlanmadığı gerçeğini görüyoruz. Bakanlık olarak, otomotiv sektöründe yolumuza belli bir programa göre devam etmek amacıyla, sektör temsilcilerinin de katılımını sağlayarak ‘Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi’ni hazırladık.
Otomotivle ilgili katıldığım her toplantıda dile getiriyorum, Türkiye sadece montaj yapmakla yetinemez, bu ülke, kendi tasarım ve modellerini de hayata geçirmelidir. Bu nedenle strateji belgesinde, ülkemizin üretim merkezi ve Ar-Ge üssüne dönüşümü için gerekli mekanizmalara öncelik verdik. Tasarım doğrulama ve dayanıklılık, yol testleri için gerekli pistler, çarpışma test laboratuvarları ve rüzgar tüneli eksikliğini gidermek için test merkezleri kuracağız.’’ Ergün, son teşvik paketinde otomotiv sektörünü 12 büyük ve stratejik sektörden biri olarak belirlediklerini anımsatarak, bundan sonra yapılacak yatırımlarda yeni tasarımlara, yeni model ürünlere ağırlık verileceğini düşündüklerini ifade etti.
 
Elektrikli Otomobiller

Gelecek 10 yıl içinde Avrupa’da satılan her 5 araçtan birinin elektrikli araç olmasının beklendiğini belirten Ergün, şunları kaydetti: ‘’Türkiye, bu dönüşüme de seyirci kalmayacaktır, bu yarışa da geriden başlamayacaktır, gerekli adımları önceden atacaktır. Strateji belgemizin en önemli vurgularından birisi, elektrikli araçlara ve bu araçların kullanımını yaygınlaştıracak düzenlemelere yöneliktir. Bu konuda gerekli mevzuat çalışmaları da Bakanlık bünyesinde devam ediyor. Bu konuyu önümüzdeki günlerde Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplantısında ele alacağız, daha sonra da sektör temsilcilerinin katılımıyla hem elektrikli araçları hem de sektörle ilgili diğer gelişmeleri ele alan bir toplantı yapacağız.

Türkiye’de 2011 yılında elektrikli araç üretimi başlayacak, bu araçların kullanımının birkaç yıl içinde hızla yaygınlaşmasını bekliyoruz. Önümüzde yeterli zaman var, dolayısıyla elektrikli araçlarla ilgili düzenlemeleri bu yıl içinde çok rahatlıkla tamamlayabiliriz. Özellikle şarj istasyonları ve motor hacmi olmayan bu araçların nasıl vergilendirileceği gibi konulara strateji belgemizde de yer ayırmış durumdayız. Biz de Bakanlık olarak, piyasadaki kalitesiz ürünlere yönelik denetimler gerçekleştiren piyasa gözetim ve denetim elemanlarımıza elektrikli araç tahsis etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araçlara geçiş sürecinde piyasaya yeni araçlar girecek ve pazar büyüyecektir.’’ Bakan Ergün, bu süreçte, motorlu araçların elektrikli araçlara dönüşümüyle ilgili bir sürecin de yaşanacağını dile getirerek, bu noktada servislere büyük iş düşeceğini, servislerin bu konuda kendilerini hazırlaması gerektiğini sözlerine ekledi.

Bakan Ergün konuşmasının ardından ODD’nin 2009 yılı başarı ödüllerini de sahiplerine verdi.

ODD ÖDÜLLERİ
 
BİNEK OTOMOBİL PAZARI 2009
HAFİF TİCARİ ARAÇ PAZARI 2009
HYUNDAI - Hyundai Assan Otomotiv San. ve Tic. A.Ş.
adına Kurthan Tarakçıoğlu
FIAT - Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. adına
Okan Baş
RENAULT - Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş.adına Merih Tüzün
FORD - Ford Otomotiv San. A.Ş. adına
Ahmet Cevdet Şatıroğlu
FORD - Ford Otomotiv San. A.Ş. adına
Aykut Özüner
PEUGEOT - Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. adına Alpay Türker
 
Genel Kurul' da gerçekleştirilen ödül töreninde markalara ödül plaketlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergüm takdim etti.
 
BİNEK OTOMOBİL PAZARI 2008/2009
Satış Performansını En Çok Artıran Marka
HAFİF TİCARİ ARAÇ PAZARI 2008/2009
Satış Performansını En Çok Artıran Marka
LANCIA -Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. adına
Arzu Çolakoğlu
PEUGEOT - Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. adına
Jean Pierre Vieux
 
 
Geçmiş Dönem ODD Başkanı İbrahim Aybar, Sanayi ve
Ticaret Bakanı Nihat Ergün' e ODD Genel Kurulu' na
katılımı için bir teşekkür plaketi takdim etti.

Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next