Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Genel Kurul Üyeleri Bilgilendirme Toplantısı Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

 

 

Genel Kurul Üyeleri Bilgilendirme Toplantısı

 

ODD’nin 2011 yılında üçüncüsünü gerçekleştirdiği bilgilendirme toplantısı, 22 Eylül 2011 tarihinde The Marmara Pera'da yapıldı. Toplantı, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar’ın açılış konuşması ile başladı. Ardından ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce; “Dünya ve sektördeki gelişmeler ve ODD faaliyetleri” konulu sunumunu gerçekleştirdi.

 

 

ODD’nin düzenli olarak gerçekleştirdiği bilgilendirme toplantısında ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce 2011 yılında yaşanan ekonomik gelişmeler ve otomotiv sektörü üzerine bilgilendirme ve değerlendirmelerde bulundu.

 

Küresel ekonomi Dünya ekonomisinin 2009’da yüzde 0,6 daralarak, 2010 yılında yüzde 5,0 büyüyen, küresel ekonominin 2011 yılında da yüzde 4,0 mertebesinde büyüme göstermesi beklentilerini ifade eden Dr. Hayri Erce, 2010 yılında yüzde 2,8 büyüyen ABD’nin, 2011 yılında da yüzde 1,5 büyümesi beklendiğinin altını çizdi.

 

Avrupa'nın ise hala yavaş büyümeyi sürdürecek gibi bir seyir izlediğini belirterek, Avrupa’da büyümeyi destekleyen en önemli ülkenin yüzde 2,7 ile Almanya olduğunu söyledi. Güney Avrupa'nın ise borçluluk sorunlarından dolayı yavaş büyümesine devam ettiğini hatırlatan Dr. Hayri Erce, "Orta ve Doğu Avrupa ise Avrupa’da yaşanan sorunlardan olumsuz etkileniyor" dedi.

 

ABD Ekonomisi

 

Gelen verilerin ABD ekonomisinin yavaşlamakla beraber düşük büyümenin devam ettiğini gösterdiğini ifade eden Dr. Hayri Erce, "Yine de, ABD’nin yeni bir resesyona girmesine ilişkin beklentilerin dönem dönem ortaya çıktığını görüyoruz. ABD’de sanayi üretiminde 2009 sonundan bu yana hızlı bir toparlanma görülmekle beraber, son dönemde ise görece yavaşlama söz konusu.

 

Bundan sonra büyüme ve enflasyon tarafında 'yeni normallerin' konuşulduğu bir ortamda, sanayi üretimindeki bu yavaşlamanın seviyesi daha yakından izlenecek" dedi.

 

Obama'nın 9 Eylül’de yaptığı konuşma ile Kongre'de açıkladığı tasarı, binlerce kişiye iş yaratılmasını amaçladığını aktararak, "Obama, yavaşlayan ABD ekonomisinin canlandırılması ve yüzde 9,1 oranındaki işsizliğin düşürülmesi için yeni paketin bir an önce onaylanmasını istedi. Yeni paketin, 447 milyar dolarlık bir maliyet içerdiği belirtiliyor. Toparlanma daha çok gelişmekte olan ekonomilerde gerçekleşiyor. 2010 yılında, içinde Çin, Hindistan gibi ülkelerin olduğu yükselen Asya ekonomileri yüzde 9,3 büyürken, 2011 yılında da yine yüzde 8,2 gibi bir beklenti söz konusu" dedi.

2012 yılı için dünya büyüme beklentisinin ise yüzde 4,0 olduğunu belirten Dr. Hayri Erce gelişmeleri; "FED’in 2009 başından bu yana sürdürdüğü faizi yüzde 0 -% 0,25 aralığında sabit tutma eğiliminin devam ettiğini, ABD tarafında gevşek para politikası ve parasal genişleme sürüyor. İngiltere MB’nın (BoE) politika faizleri ise % 0,5 seviyesinde. Avrupa MB faizleri % 1,5 seviyesinde tutuyor. Japonya’nın faizi ise % 0-0,1 düzeyinde olduğunu; ABD'de toparlanma olsa da, enflasyondaki düşüş, FED’in parasal genişlemeye devam etmesini sağladığını; 2011 yılında da ABD’de enflasyonun bu yılki benzer seviyelerde olması beklendiğini; Gelişmiş  risk oluşturmaya başladığını söylemlerine yansıttılar. Uzun vadede ise büyüme potansiyeli yüksek gelişmekte olan ülke ekonomilerine ilgi sürecektir.

Öte yandan dünya ekonomilerinde iç ve dış dengelerin farklılaştığı ve yeni normallerin konuşulduğu bir dönemdeyiz. Gelişmiş ekonomiler potansiyellerinin altında büyümeyi sürdürürken, gelişmekte olan ekonomiler görece hızlı büyümeye devam edeceklerdir." dedi.

 

Gelişmiş ekonomilerde finansal sektörde reform ihtiyacı olduğunu, bankacılık sektöründe de iyileşmenin sürmesi gerektiğini ifade ederek, gelişmekte olan ülkelerde

ise en büyük riskin hızla genişleyen cari açık olduğu vurgusunu yaptı.

 

 

Ekonomik gelişmeler ve Türkiye

 

Türkiye ekonomi hakkında bilgi veren Dr. Hayri Erce, Türkiye 2011 yılı 2. çeyrek GSYH değeri sabit fiyatlarla yüzde 8,8 artışla 27 milyar 910 milyon TL. büyüklüğe ulaştığını aktardı. Takvim etkisinden arındırılmış sabit fiyatlarla GSYH 2011 yılı ikinci üç aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 artarken, bir önceki döneme göre yüzde 1,3 arttığını açıkladı.

 

 

2010 yılında yüzde 8,9 oranında büyümenin ardından, 2011 yılı için OVP yüzde 4,5 iken, beklentiler yüzde 7 mertebesindedir. IMF tahmini ise yüzde 6,6 olduğunu ifade eden Erce, "2011 yılı Ağustos ayında TÜİK verilerine göre, Tüketici Güven Endeksi bir önceki aya göre % 3,26 oranında azalarak 91,74 değerine geriledi.  2011 yılı Ağustos ayı CNBC-e Tüketici Güven Endeksi verileri de % 9,37 oranında azalarak 90,98 değerine geriledi." dedi.

2011 yılı Ağustos ayında TÜİK verilerine göre, Tüketici Güven Endeksi bir önceki aya göre yüzde 3,26 oranında azalarak 91,74 değerine; 2011 yılı Ağustos ayı CNBC-e Tüketici Güven Endeksi verileri ise yüzde 9,37 oranında azalarak 90,98 değerine gerilediğini aktaran Dr. Hayri Erce; "2011 yılı Ağustos ayında bir önceki aya göre tüketici fyat endeksi (TÜFE) yüzde 0,73, üretici fyat endeksi (ÜFE) ise yüzde 1,76 oranında artış gösterdi. Yıllık TÜFE oranı yüzde 6,65 ÜFE oranı ise yüzde 11

olarak gerçekleşti. Eylül itibariyle enflasyon MB’nin yıl sonu hedef olan yüzde 5,5’in oldukça üzerinde çıktı.

 

MB’nin son açıkladığı enflasyon raporunda yıl sonu için TÜFE beklentisi yüzde 7,24. MB için önümüzdeki dönemde enflasyondan daha çok büyüme kaygılarının ön plana çıkması beklenmektedir. 2011 Haziran ayında 7  milyar 670 milyon dolar olan cari açık, 2011 Temmuz ayında 5 milyar 319 milyon dolara geriledi. Yıl sonu cari açık ise 70-75 milyar dolar düzeyinde gerçekleşecektir." açıklamasında bulundu.

2011 yılı ikinci çeyrek verileri Türkiye ekonomisinin, dünya ekonomisindeki yavaşlamaya rağmen hızlı bir büyüme performansı sergilediğini gösterdiğine işaret ederek; 1. Çeyrek Büyüme'nin yüzde 11,6, 2. Çeyrek Büyüme'nin ise yüzde 8,8 olduğunu aktardı. Yıl Sonu Büyüme Tahminin ise yüzde 7 (yüzde 4,5 - OVP) olduğunu vurguladı.

Orta Vadeli Plan Programında, 2012 yılında; yüzde 5 Büyüme, yüzde 4,8 enflasyon hedeflendiğini belirtti.

 

 

 

Erce değerlendirmelerini Standart & Poor’s Türkiye’nin notunu yerel para cinsinden iki kademe birden artırdığını söyleyerek devam etti: "Cari açık nedeniyle, yabancı sermaye ihtiyacı devam etmektedir. Önümüzdeki süreçte dış ticaret açığının finansmanı  ve sanayi üretimi en önemli takip edilmesi gereken konulardır. Küresel ekonomi ve uluslararası sermaye yatırımlarındaki gelişmeler, Türkiye ekonomisine önümüzdeki dönemde yön vermeye devam edecektir." dedi.

 

 

Dünya otomotiv sektörü

 

Dr. Hayri Erce, otomotiv sektörüne değindiği konuşmasında; 2. Çeyrek tahminlerine göre 2011 yılında dünya toplam otomotiv pazarı % 5,3 artışla 79 milyon 451 bin adete yükseldiğini; 2011 yılı sonu itibariyle ABD pazarının 13 milyon 280 bin adete, Çin pazarının 19 milyon 717 bin adete, Hindistan pazarının 3 milyon 566 bin adete, Rusya pazarının da 2 milyon 224 bin adete  ulaşacağı tahmin edildiğini aktardı.

 

Toplam satışlarda 2011 yılında 79.451.000 adetlik bir pazar beklenirken bu rakamın 2012 yılında yüzde 10,20 artışla 87.574.000’e ulaşacağı tahmin edilmekte olduğunu aktardı. Avrupa Otomotiv pazarında ise, 2011 yılı Ocak - Haziran dönemi toplam pazarı 8 milyon 389 bin adet olarak gerçekleştiğini hatırlatarak, bir önceki yılın aynı dönemine oranla satışlar yüzde 0,2 oranında azaldığını, Türkiye otomotiv satışları sıralamasında 6. sırada yer aldığını aktardı. Bu dönemdeki büyümenin nedenlerini ise; Ekonomik aktivitenin ve büyümenin yılın ilk yarısında devam etmesi, Düşük faiz ortamı, Kredi piyasalarındaki genişlemenin devam etmesi, Şirketlerin yoğun kampanyaları olarak özetledi.

 

Otomotiv pazarının Ağustos ayındaki durumunu aktaran Dr. Hayri Erce; "Geçen yılın aynı dönemine oranla %37 artarak 572.080 adetlik satış gerçekleşerek en yüksek satı değerine ulaşıldı. Ağustos ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 azalarak 61.277 adete geriledi.  2011 yılının ilk çeyreğinde yüzde 80,07 oranında büyüme gösteren otomotiv toplam pazarı, yılın 2. çeyreğinde de yüzde 36,64 büyürken, Ağustos (-yüzde 5,20) ayında geçen yılın aynı ayına göre ilk kez daralma gerçekleşti.

 

 

Geçen yılın aynı dönemine oranla %37,87 artarak 372.139 adetlik satış gerçekleşti. 2011 yılının ilk çeyreğinde %82,87 oranında büyüme gösteren otomobil pazarı, yılın 2. çeyreğinde de % 40,09 büyürken, Ağustos (-%7,93) ayında ilk kez daralma yaşandı" dedi.

 

2011 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam haff ticari araç satışlarının geçen yıla oranla %29,41 artarak 170.099 adet olarak gerçekleştiğini hatırlatan Erce, "2011 yılının ilk çeyreğinde %63,92 oranında büyüme gösteren haff ticari araç pazarı, yılın 2. çeyreğinde de %29,30 büyürken, Ağustos ayında ise (-%0,66) daralma görüldü." dedi. Ekonomik aktivitenin, yatırım ve ticaretin artması Haff Ticari Araç Pazarında olumlu etkisini gösterdiğini belirtti.

 

 

 

ODD Faaliyetleri

 

ODD İletişim Komitesi Çalışmaları

ODD Satış ve İletişim Ödülleri

 

2010 Gladyatörleri

 

İlki 2010 yılında gerçekleştirilen ODD Satış ve İletişim Ödülleri’nin üzerine kısaca bilgiler verildi. 2010 yılında, Ödüllere 10 kategoride toplam 72 farklı çalışma aday oldu. 19 çalışma ile en çok katılım “Yılın TV Reklamı”  kategorisinde gerçekleşti.

 

En düşük katılım ise Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi  kategorisinde oldu. Bridgestone, Lassa,Total, Teb Cetelem, Gefco, Aviva Sigorta ve Turkcell kuruluşları gecele sponsor oldular. Etkinliğe 5 TV kanalı ve 48 gazeteci katıldı. 21 gazete, 7 dergi ve 5 kanalda haberler yayınlandı. 7 tam gazete sayfasına eşit haber yayınlandı ve toplam erişim 9 milyon 586 bin 205 kişi olarak ölçüldü. 4.000 adet 2010 Gladyatörleri Ödül Kitapçığı basıldı.

 

2011 Gladyatörleri

 

ODD Satış&İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri Yönetim Komites     da

 

meliği hazırlandı.  Yönetmeliğe göre, Jüri 11 kişiden oluşuyor.  Halk oylaması dışında kalan kategoriler: Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi, Yılın PR/Etkinlik Uygulaması, Yılın Entegre İletişim Kampanyası ve Yılın Basın Lansmanı kategorisi. Bu yıl finale 5 çalışma kalacak ve jüri seçimini bu 5 çalışma arasından yapacak.

Finale kalan çalışmalar jüriye ödül töreninden bir hafta önce her çalışmanın kendi yetkilisi tarafından 10 dk sunumlar halinde sunulacak. Jüri oylamasını ödül gecesinde canlı olarak keypad aracılığıyla gerçekleştirecek.

 

 

ODD Teknik Komite Çalışmaları

ASBIS

 

18.08.2011 tarihinde Emniyet Genel Müdürlüğü’nde ASBIS projesinde gelinen durumu görüşmek üzere EGM’de bir toplantı düzenlenmiştir.

 

ASBIS projesinin uygulanabilmesi için Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde gerekli olan değişiklikler 09.09.2011 tarihli ve 28049  sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmıştır. Ankara’da hem yönetmelik değişikliğinin hem de projede gelinen son noktanın anlatılacağı bir eğitim düzenlenecektir.

 

 

 

 

Ömrünü Tamamlamış Araçlar

 

Ömrünü Tamamlamış Araçların Depolaması, Arındırılması, Sökümü ve İşlenmesine İlişkin Teknik Usuller Tebliği, Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından 6 Temmuz 2011 tarihinde 27986 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

 

 Bakanlık, ÖTA hesaplama yöntemi ile ilgili olarak yakın zamanda resmi bir açıklama yapacağını bildirmiştir.

 

 

 

COC ve Model Yılı Uygulaması

 

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 23.07.2011 tarih ve 28003 sayılı Resmi Gazete’de 2011/12 nolu “Motorlu Araçlar ve Römorkların İmal Yılının Belirlenmesi Hakkında Tebliğ” ile aşağıdaki değişiklikler meydana gelmiştir:

 

“Model Yılı” kavramı yerine “İmal Yılı” kavramı getirilmiştir. Aracın “İmal Yılı”, uygunluk belgesi üzerinde belirtilen ve gün/ay/yıl olarak ifade edilen imal tarihindeki yıl hanesi ile aynı olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca tebliğde imal yılının, 18/2/1963 tarihli ve 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununun 2 nci maddesinin (18) numaralı bendinde ve 11 inci maddesinde anılan model yılı ile aynı anlamda olduğu” açıklanmaktadır.

 

20.5.2009 tarih ve 2009/74 sayılı Gümrük Müsteşarlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü’nün Genelgesi’ne göre otomotiv ana sanayi ürünleri ithal edilecekleri yıldan eski bir model yılına sahip olmaları halinde Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın iznine tabidirler. Yıl sonlarında lojistik sebeplerden dolayı yılbaşını geçecek olan sevkiyatlarda araçların ithalatlarının aksamaması ilin 6 aylık bir  geçiş süresi istenmiştir.

 

Euro 5 ve Euro 6 Egzoz Emisyon Uyum Takvimi

 

01 Ocak 2012 tarihi itibariyle M1 binek dizel araçların tüm tipleri (eski ve yeni) Euro 5 normunu sağlamaları zorunludur. Euro 4 normundaki mevcut tip N1 Sınıf 2 ve N1 Sınıf 3 araçlar için 29 Ekim 2011 tarihi itibariyle ulusal tip onayı alınması gerekmektedir. Söz konusu araçlar 01.01.2013 tarihine kadar ulusal tip onayı ile Euro 4 normunda satılabileceklerdir. Aynı durum N2 sınıfı araçlar için de geçerlidir.

 

Tip Onay Yazılım Projesi

 

2  Haziran 2011 tarihinde STB Sanayi Genel Müdürlüğü, Bakanlık bünyesinde yürütülen motorlu araçlar ile bunların sistem, aksam ve ayrı teknik ünitelerine ait belgelendirme hizmetlerinin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi kapsamındaki Tip Onay Yazılımı’nı tamamladıklarını bildirmiş ve yazılımın etkinliğini test etmek amacıyla bir pilot uygulama başlatmak istediklerini açıklamıştır.

 

 

 

 

MARTEK Üyeliği

 

Tüm AB direktiferi ve BM (Birleşmiş Milletler)/AEK (Avrupa Ekonomik Komisyonu) Regülasyonları uyumlaştırma çalışmaları Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yönetilmektedir. Yönetmelik içerikleri ve bu kapsamdaki konuların tamamı MARTEK ve Alt Komiteleri tarafından incelenmektedir.

 

Bilgi birikimlerimizi paylaşmak, yönetmelik gelişmelerinden haberdar olmak mümkünse yönlendirmek ve halihazırda MARTEK üyesi olan firmalarla sinerji kurmak amacıyla MARTEK ve Alt Komiteleri’ne üye olmak ve tüm Alt Komite çalışmalarına katılabilmek için Bakanlığa başvuruda bulunulmuştur.

 

 

 

 

ODD Mevzuat ve Hukuk Komitesi Çalışmaları

 

23 Temmuz 2011’de 2011-12 Tebliğ ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından İmal Yılı Tebliği yayımlandı. Tebliğ, Motorlu Araçlar ve Römorklarda “Model Yılı” yerine “İmal Yılı” kavramını getirmiştir.            Araçların yaşının belirlenmesi amacıyla uygunluk belgesi üzerinde yer alan gün/ay/yıl olarak belirtilen imal tarihinin yılını belirtmektedir. Buna göre eski Tebliğ’e göre model yılı belirleme esası uygunluk belgesi tarihine dayandırılırken, Yeni tebliğ’e istinaden imal yılı esas alınmıştır. Bununla birlikte tebliğ 01.01.2012 tarihinde yürürlüğe girecek olup, 1 Ağustos 2011 tarihinden 31 Aralık 2011 tarihine kadar imal edilen araçların 2012 model olarak kabul edileceği belirtilmiştir.

 

Tebliğ’e ve gümrük mevzuatına göre, yılın son aylarında üretilen ve deniz aşırı ülkelerden gönderilmesi gibi uzun lojistik süreçleri dolayısıyla Türkiye’ye bir sonraki sene başında giriş yapan araçların nasıl ithal edileceği hakkında tereddüt oluşmaktadır.

 

Konu hakkında Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na dilekçe gönderildi, Bakanlık, Ekonomi Bakanlığı’nın görev alanına girdiğinden bahisle konuyu bu makama iletmemizi bildirdi. Dilekçe Ekonomi Bakanlığı’na hitaben gönderildi.

 

ODD Fuar Komitesi Çalışmaları

 

Fuar Komitesinin Çalışma ekibi tanıtıldı. 2010 yılı İstanbul Autoshow’una ilişkin değerlendirme sunumu yapıldı. 2012 yılı İstanbul Autoshow için hazırlık çalışmalarına ilişkin bilgi aktarıldı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next