Garanti BBVA Tüketici Finansmanı Direktörü Koray Öztopçu Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

DÜNYAYA İYİ BAKIN GELECEĞE İYİ BAKIN

ODMD’NİN ÜYELERİ İÇİN DÜZENLEDİĞİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINDA, “SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİ FİNANSMANI DİJİTALLEŞME, E-MOBİLİTE: TÜKETİCİ FİNANSMANININ GELECEĞİ” BAŞLIKLI BİR SUNUM GERÇEKLEŞTİREN GARANTİ BBVA TÜKETİCİ FİNANSMANI DİREKTÖRÜ KORAY ÖZTOPÇU, “E-MOBİLİTE İLE BÜYÜME HIZI ARTACAK OLAN SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİ FİNANSMAN ÜRÜNLERİNİN, BİREYSEL TÜKETİCİLERİN YANINDA KOBİ, TİCARİ VE KURUMSAL İŞLETMELER TARAFINDAN DA DAHA YOĞUN BİR ŞEKİLDE KULLANIMI EN ÖNEMLİ HEDEFLER ARASINDA OLACAK” DİYOR.

KORAY ÖZTOPÇU

GARANTİ BBVA Tüketici Finansmanı Direktörü

Günümüzde en önemli konulardan biri olan sürdürülebilir tüketici finansmanının geleceği; dijitalleşme, e-mobilite ile birlikte şekilleniyor ve önem kazanıyor. Bu anlamda otomotiv sektöründe sürdürülebilirliğe dair yaşanan gelişmeler, tüketici finansmanının geleceği için önemli bir adım oldu. Peki, bu anlamda sektörde yaşanan gelişmeler nelerdir? ODMD, bu işin öncüsü ve bununla ilgili kurduğu komitelerle sürdürülebilirliğe katkı sağlayan önemli çalışmalara imza atıyor, sektörü yönlendiriyor. Otomotivde sürdürebilirlik denilince hem karbon nötr hem de ürünlerin sürdürülebilir olması çok önemli. Bu kapsamda Türkiye’nin 2053 karbon nötr hedefi bulunuyor. Minimum enerjiyle maksimum fayda yaratarak karbon salımının düşürülmesi konusunda öncü olmayı amaçlıyor. Özetle karbon emisyon düzenlemeleriyle otomobil üreticilerinin de üretimde ve üretilen araçlarda emisyonlarını azaltması bekleniyor. Avrupalı otomobil üreticileri 2006’dan bu yana otomobil üretiminde enerji tüketimini yüzde 23 oranında azalttı. Ülke olarak sürdürebilirlik konusunda bizim de bir ivme kazandığımızı düşüyorum.

Elektrikli araçlar tüm ülkelerin karbon nötr adımlarında önemli bir dönüm noktası diyebiliriz. Çünkü bireylerin en hızlı şekilde karbon nötr yolunda ilerlemeleri için önemli bir gelişme. Artan mobilite ihtiyacı tüketici beklentilerinde önemli değişikliklere neden oldu ve Garanti BBVA olarak biz de bu konuyu yakından takip ediyoruz. Elektrikli mobilite yolunda yaşanan ciddi ilerlemeler, tüketici ve markaları hem yatırım hem de araç kullanımı açısından elektrikli araçlara yönlendirdi. Bu anlamda markalar, model ve araç sayısını artırıyor. Rakamlar arza göre değişmekle birlikte 2030’a kadar satılan araçların yaklaşık yüzde 60’tan fazlasının elektrikli olması bekleniyor. Elektrikli araçlara hızlı geçişte bizim için Avrupa önemli bir hedef. Avrupa bu anlamda hedeflerini daha önce koymuştu ve hedefe doğru adımlarını hızla atıyor. Avrupa’da 2025’e kadar elektrikli araçların yüzde 40 pazar payına ulaşması bekleniyor. Şarj istasyonları ise ayrı bir konu çünkü elektrikli araçların olması yetmiyor. Tüketici, araç menzili ve aracın şarj noktalarına kolay bir şekilde ulaşabilip ulaşamayacağından emin olmak istiyor. Gelişmiş ülkeler bu noktada da adımlarını hızlı bir şekilde atıyor. Avrupa’nın 2030 yılına kadar 3,9 milyon adet şarj noktası hedefi var. ABD, 2030 yılına kadar 500 bin yeni elektrikli otomobil şarj istasyonunu 5 milyar dolardan fazla ödenekle 80 km’lik mesafelerle inşa edecek.

Otomotiv ekosisteminde dönüşüm, tüketici alışkanlıklarındaki değişim

Otomotiv ekosisteminde bu dönüşümün, tüketici alışkanlıklarındaki değişimle eş zamanlı olduğunu düşünüyorum. Yeni dönemde artık otomobiller adeta birer akıllı telefona dönüşürken, tüketicilerin beklentilerine göre şekillenen e-mobilite çözümlerine kavuşuyor. Eskiden ürün odaklı olarak bakıldığında aracın markası, tasarımı, fiyatı ve performansı ön plana çıkıyordu. Ürün olarak bakılan araç, statü simgesiydi. Bu değişimle birlikte yeni bir dönem başladı; yeni nesil, bağlantılı araçlara ilgi gösteriyor. Çünkü bağlantılı araçlar, müşteriye özel esnek ve mobilite çözümler sunuyor. Müşteri odaklı multimodal ürünler ön plana çıkıyor. Teknolojik gelişmeleri yaşamlarının merkezine yerleştiren yeni nesiller, “Bağlantılı dünya, akıllı telefon dünyası” konseptiyle otonom araçlara yöneliyor. Bu kapsamda tüketici, araç aldığında ya da talep ettiğinde hem sürdürülebilirliğe katkı sağlıyor hem de mobilite dünyasında farklı adımlar yaratıyor. Finans dünyası da sürdürülebilirlik vizyonuyla otomotiv ekosisteminde tamamlayıcı bir rol üstleniyor. Bu önemli bir dönüşüm ve bu dönüşüm içerisinde daha farklı finans uygulamalarını da görebileceğimizi düşünüyoruz.

E-mobilite ve yeni ekosistemin finansmanı

Finansal kurumların geleneksel finansman kapsamında sunduğu ürünlerin büyük bir çoğunluğu, tüketicilerin beklentilerine paralel, otomotiv sektöründe dijital sürdürülebilir finansman ürünlerine dönüşüyor. E-mobilite ile büyüme hızı artacak olan sürdürülebilir tüketici finansman ürünlerinin, bireysel tüketicilerin yanında KOBİ, ticari ve kurumsal işletmeler tarafından da daha yoğun bir şekilde kullanımı en önemli hedefler arasında olacak. Yeni ekosistem finansmanı bize yeni dünyaların kapılarını açıyor.

Bu kapsamda Garanti BBVA olarak biz de farklı adımlar atıyoruz. Çünkü bağlantılı ve otonom araçlar farklı sektörlerin gelişmesine de olanak tanıyor. Sektörde ürünü üretiyor olmanız yetmiyor, o ürünü müşteriye uçtan uca finansmanla, dijital ürünlerle ve aynı zamanda uygun faizlerle sunmanız artı değer yaratıyor. Artık dünya, şubelerden dijital ortama taşındığından müşterinin bulunduğu noktada ürünle birlikte finansman da daha önem arz edecek. Bizim de bu anlamda girişimlerimiz var ve ürünlerimiz hazır. Bir kısmını sunduk, bir kısmı için ortamın hazır olmasını bekliyoruz. Yeni satış kanalları oluşacak ve sürdürülebilir uygun finansman modelleriyle pazarda yer alacağız.

“Dünyaya iyi bakın, geleceğe iyi bakın” sloganıyla sürdürülebilirlik hedefimiz arasında, ülkemizin 2053 karbon nötr hedefine katkı sağlamak var. Bu kapsamda hedefe hizmet eden, edecek olan birçok ürünümüz bulunuyor. Sürdürebilir tüketici finansmanı Türkiye’de bir model değil ama dünyada önemli konulardan biri. Amacı uygun faizli, hedefe uygun krediler sağlamak ve ürünleri her seviyede müşteriye, aynı eşitlikte uygun dijital kredilerle sunabilmek. Elektrikli ve hibrit araçlara özel, uygun faizli çevreci taşıt kredileri sunuyor; doğayı düşünen kurumların bütçelerini biz de bu anlamda destekliyoruz. Sürdürülebilir bir gelecek için uçtan uca finansman kapsamında ilk adımı, elektrikli araç şarj istasyonları, bireysel finansman ve şarj istasyonları için krediler sunma oluşturuyor. Sürdürülebilir mobilite ürünleri olan ve bizi doğayla buluşturan elektrikli motosiklet, elektrikli bisiklet kredisi ve karavan için de kredi desteği sağlıyoruz. Sadece otomotiv dünyası için değil sürdürülebilir alışveriş, bina yalıtımları için de kredi veriyoruz. Banka olarak farklı finansal hizmetlerimizle normal krediye göre daha avantajlı fiyatlar sunuyoruz. Tüketicilerin ürünlere ulaşmasını kolaylaştırıyoruz.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next