Otokoç Otomotiv Lideri İnan Ekici Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

“Tüm faaliyetleri insan odaklı yürütmenin stratejik önem taşıdığına inanıyoruz”

İNAN EKİCİ

Otokoç Otomotiv Lideri

“Kurulduğu 1928 yılı itibariyle Türkiye otomotiv tarihini başlatan Otokoç Otomotiv, ilk günden bu yana müşterilerinin hayatını kolaylaştırma hedefiyle geliştirdiği hizmet ve uygulamalarla, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı birincil öncelik kabul ediyor ve sektörde standartları belirliyor.”

Otokoç Otomotiv olarak 2022 değerlendirmenizi ve 2023’e dair sektörel beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Geride bıraktığımız 2022 yılını değerlendirdiğimizde; ülkemiz ve sektörlerimizi, bir önceki yıldan taşınan pandemi etkileri, çip krizi, araç bulunurluğunda yaşanan bazı problemler, ekonomideki dalgalanmalar gündemi oldukça etkiledi. Türkiye’nin lider mobilite şirketi Otokoç Otomotiv olarak, 2022 yılı planlarımızda da her koşulda proaktif olma ve hızlı hareket edebilme gücümüz sayesinde bulunduğumuz tüm noktalarda faaliyetlerimizi emin adımlarla sürdürdük. Global arenada güçlü pozisyonumuzu koruma hedefi ile ilerledik. İnovasyon ve girişimcilik konuları üzerine yoğun bir şekilde odaklandık. Başarılı yatırımlara imza attık. Bu süreçte en önemli kaslarımız olan “Stratejik Planlama”, “Sürdürülebilirlik ve Çevre”, “İnovasyon ve Girişimcilik”, “İnsan Kaynakları” ve “2. El” konuları üzerine daha da odaklandık. Aldığımız kararları özverili bir çalışma ile gerçekleştirdik. 2022’nin değişen tüm koşullar ve alışkanlıklar özelinde kolay bir yıl olduğunu söyleyemeyiz. Bununla birlikte zorluklardan etkilenen bireyler ve kitleler için toplumsal destek projeleriyle maddi ve manevi zorlukları hafifletmeye çalıştık, bunu görev bildik. Yeni yatırım fırsatları, inovasyon, dijital dönüşüm, fırsat eşitliği, sürdürülebilirlik ve mobiliteye yönelik ödüllü projelerimizle 2022’de de birçok başarıya imza attık. Döneme uygun yeni uygulamaları hayata geçirerek hizmet kalitemizi ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmaya yönelik çalışmalarımızı devam ettirdik. Tüm zorlu koşullara, ekonomik gelişmelere, savaş gündemine, çip ve araç tedarik sorununa rağmen, doğru yönetim, doğru stratejiler ve ekip ruhu sayesinde 2022 yılını başarıyla tamamladığımızı söyleyebilirim. Öncülük vizyonu doğrultusunda attığı adımlarla sektörde standartları tanımlayan, çevikliği iş stratejisine adapte eden bir şirket olarak, ekonomideki ve konjonktürdeki her türlü değişime karşı hızla önlem alabilme yeteneğine sahip olmayı önemsiyoruz. Kurum kültürüne sahip çıkmanın ve her şeyden önce tüm faaliyetleri insan odaklı yürütmenin stratejik önem taşıdığına inanıyoruz. Bu çerçevede 2023 yılı için de pazardaki gelişmeleri yakından takip ediyor, iş planlarımızı buna göre gözden geçiriyoruz.

Şubat 2023’te yaşadığımız ve tüm ülkeyi yasa boğan, acısı yüreklerimizden eksilmeyecek deprem felaketinin demografik ve ekonomik etkileri, tüm sektörler açısından dikkate alınması gereken yeni dinamikler ve sorumlulukları da beraberinde getirecek. Otokoç Otomotiv olarak önceliğimiz bu süreçte de insanlarımıza, sektörümüze ve ülkemize katkı sağlayacak olumlu sonuçlara daha da fazla odaklanmak olacaktır. Ülkece zorlu bir sınavdan geçiyoruz. El birliği ile yaralarımızı saracağımıza gönülden inanıyorum.

Türkiye otomotiv kiralama sektörü açısından 2022’yi nasıl değerlendiriyorsunuz?

2022 yılında araç bulunurluğu, çip krizi sebebiyle kiralamaya olan yönelim giderek arttı. Bu kapsamda kiralama sektöründe gerçekleşen pozitif gelişmeler bizim de iş planları paralelinde sonuçlar almamızı sağladı. Kısa dönem kiralama pazarının 2022 yılında 2021’e göre yüzde 20 oranında büyüdüğünü söyleyebiliriz. Kısa dönem kiralama iş birimimizde ise 2022 yılında yüzde 23 oranında bir büyüme ve 358 bin adet kiralama gerçekleştirdik.

Operasyonel kiralama pazarı ise 2022 yılında 2021’e göre yüzde 2,8 oranında büyüdü ve 2022 yılında 69 bin 150 adet aracı filosuna kattı. Uzun dönem iş birimimizde Avis Filo markamız ile 2022 yılında 2021’e göre toplam araç parkında yüzde 4 oranında büyüdük. Avis Filo olarak 2022 yılında 8 bin 774 adet aracı filomuza katarak toplam 36 bin 954 adet ile yılı tamamladık.

“Sektörümüzün önemli başlangıçlarında imzamız var”

Otokoç Otomotiv’in bugün sektörde geldiği yere ilişkin düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz? Gelecek hedefleriniz nelerdir?

Kurulduğu 1928 yılı itibariyle Türkiye otomotiv tarihini başlatan Otokoç Otomotiv, ilk günden bu yana müşterilerinin hayatını kolaylaştırma hedefiyle geliştirdiği hizmet ve uygulamalarla, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı birincil öncelik kabul ediyor ve sektörde standartları belirliyor.

Günümüz itibarıyla Otokoç Otomotiv; otomotiv perakendeciliği, araç kiralama ve araç paylaşımı olmak üzere üç ana alanda faaliyet gösteren Türkiye’nin lider mobilite şirketi konumunda bulunuyor. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 9 ülkede, 400’e yakın noktada ve yaklaşık 3 bini aşkın çalışma arkadaşımızla müşterilerimizin hizmetindeyiz. Türkiye’nin yanı sıra Ukrayna, Macaristan, Yunanistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kuzey Kıbrıs ve Kuzey Irak pazarlarında faaliyet gösteriyoruz. Azerbaycan ve Kazakistan’da araç kiralama sektör lideri, Yunanistan ve Gürcistan’da ise uzun dönem araç kiralama sektör lideriyiz.

Otokoç Otomotiv’in, birbirinden önemli pek çok başarının yanı sıra üç tarihi başlangıçta da imzası bulunuyor. İlk olarak otomotiv sektörünün oluşumuna giden yolda ilk adım olan otomotiv perakendeciliğini kurması diyebiliriz. İkinci önemli başlangıç için Avis’i bünyesine katarak Türkiye’de kurumsal araç kiralama işini başlatmasını ve bünyesine Budget’ı da ekleyerek güçlenmesini söyleyebiliriz. Son olarak, dönüşüm ve değişim içindeki dünyanın gidişatına uyum göstererek Zipcar’ı da yapısına dahil ederek araç paylaşımında da üstlendiği öncülük rolünü vurgulayabiliriz.

Bugün geldiğimiz noktada mobiliteyle ilgili tüm çözümleri tek çatı altında müşterileriyle buluşturan Otokoç Otomotiv olarak; araç satış, servis, ikinci el, sigorta, ihale sistemi ve toptan yedek parçada Otokoç, Otokoç Sigorta, Otokoç 2.El, Otokoç İhale, Otokoç Parça; araç kiralamada Avis, Avis Filo, Budget; uçtan uca filo yönetiminde Avis Filo Maestro; araç paylaşımında ise Zipcar markalarımızla sektörde hizmet veriyoruz. Bütünleşik yapımızın, her sene müşteri memnuniyeti ve tercihlerini içeren pek çok ödül ile taçlandırılmasından mutluluk duyuyoruz.

Otokoç Otomotiv olarak, kurulduğumuz günden bu yana, tam 95 yıldır sektöre öncülük ediyoruz. 2023 yılında da müşterilerimizin hayatını kolaylaştırma hedefimiz doğrultusunda yenilikçi uygulamalarla sektörümüzü geliştirmeye devam edeceğiz.

“Değişimlerin içinde aktif rol alarak kendimizi geleceğe hazırlıyoruz”

Sektör özelinde değişen tüketici davranışları nelerdir? Güncel trendler hakkında bilgi verir misiniz?

Son yıllarda teknolojide yaşanan hızlı gelişmeyle birlikte tüketicilerin imkanları, buna bağlı olarak da ihtiyaçları ve davranışları değişiyor. Bu durumda ihtiyaç ve beklentilerin yakından izlenerek yenilenmesi hatta yeniden yapılanması önem kazanıyor. Biz de müşterilerimize en iyi hizmeti sağlamak için teknolojik trendlere hakimiz ve uyguluyoruz. Müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasında dijital araçlar ve temassız hizmetlerin kullanımı önemli ölçüde artmış bulunuyor. Bununla birlikte dijital olarak uzaktan rezervasyon, ödeme, evrak imzalama olanağı sunarken, kurum içi bilgi paylaşımı ve raporlama süreçlerini de dijital platforma taşıyarak tüm deneyimi hızlı, kalıcı ve izlenebilir hale getirdik. Süreçlerimizdeki konsantrasyonumuz sadece satışın online platformlara taşınması ile sınırlı değil, fizikselde ilerleyen veya manuel yürüyen tüm iş süreçlerinin dijitalleşmesi için de çalışmaya devam ediyoruz. Müşteri geçişkenliğinin üst seviyelerini gözlemlediğimiz bu dönemde marka bilinirliğini ve itibarını en doğru şekilde konumlandırmak ve korumak için çalışıyoruz. Yeni uygulamaları hayata geçirerek hizmet kalitemizin yanı sıra müşteri ve paydaş memnuniyetini de en üst düzeyde tutmaya yönelik çalışmalarımızı pandemi öncesinde olduğu gibi pandemi sonrasında da devam ettiriyoruz. Toplam 9 ülkede faaliyet sürdürürken, büyüme planlarımızla mobilite ve yeni iş modelleriyle sektöre öncülük etmeyi, ikinci elde ilk akla gelen marka konumumuzu korumayı ve yurt dışında faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde pazar lideri olmayı hedefliyoruz. Otonom ve elektrikli araçların yükselişini, araç satışının azalarak araç kiralama ve paylaşımının hızla artacak olmasını görüyor, satış sonrası hizmetleri de içeren tüm bu değişimlerin içinde aktif rol alarak kendimizi geleceğe hazırlıyoruz. Müşteri odaklı bakış açısıyla araç kiralama süreçlerimizi daha da hızlı hale getiriyoruz. Dijitalleşme vizyonumuz doğrultusunda, veri analitiğinde öncü şirket olma amacıyla veri yönetişim çalışması için pek çok proje başlattığımızı söyleyebiliriz. Ölçeklenebilir altyapıyı sağlayabilmek için mimarimizi yeni teknolojik uygulamalar ile inşa ederek ERP dönüşüm projesini hayata geçirdik.

Türkiye otomotiv sektörüne ilişkin düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz? Türkiye için otomotiv sektörünün öneminden bahseder misiniz?

Otomotiv hem ülkemizde hem de tüm dünyada gün geçtikçe gelişen ve ülke ekonomileri için önemi giderek artan bir sektör olma özelliğini uzun zamandır sürdürüyor. Otomotiv sektörünün, ülkemizin genel imalat sektörü içinde dikkate değer bir yeri bulunuyor. Kendi bünyesi dışında nihai ürünlerin tüketiciye ulaşmasını sağlayan pazarlama, bayi, servis, akaryakıt, finans ve sigorta sektörleriyle de olan yakın ilişkisi ve sunduğu katkılar açısından son derece stratejik ve değerli bir alan olduğunu düşünüyorum. Bu stratejik önem ilerleyen dönemde de artarak devam edecek.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next