ACEA’dan bCO2 hedeflerinin revizyonu için teklif Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ACEA, otomobil ve kamyonetlere yönelik bCO2 hedeflerinin revizyonu için teklifini yayımladı

CO2 hedeflerine, 27 AB üyesinin tümünde şarj noktaları ve hidrojen istasyonları konusunda eşit derecede iddialı ve zorunlu hedeflerin eşlik etmesi çok önemlidir. Bu, CO2 Yönetmeliği ve Alternatif Yakıtlar Altyapı Yönetmeliği'nin (AFIR) birbirine bağlı bir paket olarak görülmesi gerektiği anlamına gelir: Bir mevzuatta hedef seviyesindeki herhangi bir değişiklik diğerine de yansıtılmalıdır.

BÜYÜK RESİM

KARBON NÖTRLÜĞÜNE GİDEN YOL

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) çatısı altında birleşen AB araç üreticileri, Avrupa'nın 2050’ye kadar iklim nötrlüğüne ulaşma hedefini destekleyerek CO2 emisyonlarını sıfıra indirme konusunda tamamen kararlıdır.

Temmuz 2021'de Avrupa Komisyonu, 2030’a kadar sera gazı emisyonlarında yüzde 55 net azalma (1990 seviyelerine kıyasla) geçici hedefine ulaşılmasına yardımcı olmak için 13 yasama teklifinden oluşan bir paket yayımladı.

Bu “Hedef 55” iklim paketi, 2020'den sonraki dönem için yeni binek ve hafif ticari araçlar için CO2 emisyonu performans standartlarını belirleyen 2019/631 sayılı düzenleme de dahil olmak üzere, AB mevzuatının bazı bölümlerinin gözden geçirilmesini önermektedir. Ayrıca bir “Alternatif Yakıtlar Altyapı Yönetmeliği (AFIR)” teklifi içermektedir.

GELİŞMELER

Yeni binek araçlardan kaynaklanan CO2 emisyonları 2010'dan bu yana yüzde 22,4 azaldı.

2017 ve 2019 arasında tüketicilerin dizelden benzine geçişi nedeniyle CO2'deki artışın ardından, geçen yıl elektrikle şarj edilebilen araçların (ECV'ler) satışlarındaki artışın etkisiyle yüzde 11,3'lük güçlü bir düşüş görüldü.

 

 AB’deki yeni araçların CO2 emisyonları (2010-2020)

Elektrikle şarj edilebilen araçların (ECV) satışındaki olumlu eğilim bu yıl da devam ediyor. 2021'in ikinci çeyreğinde ECV'lerin AB’deki pazar payı, 2020'nin aynı dönemindeki yüzde 7,2'lik paya kıyasla iki kattan fazla artarak toplam otomobil satışlarının yüzde 15,9'unu oluşturdu.

Yakıt tipine göre AB otomobil satışları

(Kaynak: https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-7-5-hybrid-19-3-petrol-41-8-market-share-in-q2-2021/)

 

CO2 VE ALTERNATİF YAKITLAR ALTYAPI YÖNETMELİĞİ (AFIR) UYUMLU OLMALIDIR

Otomobil sektörünün elektrikle şarj edilebilen araçlara yaptığı yatırım, altyapıya yapılan yatırımı bir hayli geride bırakıyor. Örneğin 2017 ve 2020 arasında şarj noktalarının sayısı iki katına çıkmasına rağmen, aynı dönemde elektrikle şarj edilebilen araçların satışları altı kattan fazla arttı.

Tüketiciler, seyahat etmeleri gereken yerlerde yeterli şarj noktası olmadığı sonucuna varırsa, yakında ECV satışlarının büyümesinin durduğu bir noktaya ulaşabileceğimiz için bu durum potansiyel olarak tehlikelidir.

Bu nedenle CO2 hedeflerine, 27 AB üyesinin tümünde şarj noktaları ve hidrojen istasyonları konusunda eşit derecede iddialı ve zorunlu hedeflerin eşlik etmesi çok önemlidir. Bu, CO2 Yönetmeliği ve Alternatif Yakıtlar Altyapı Yönetmeliği'nin (AFIR) birbirine bağlı bir paket olarak görülmesi gerektiği anlamına gelir: Bir mevzuatta hedef seviyesindeki herhangi bir değişiklik diğerine de yansıtılmalıdır.

Araçların yolda şarj olabilmesinin yanı sıra evde ve iş yerinde de şarj edilebilmeleri gerekiyor. Bu nedenle, özel bir şarj altyapısının kullanıma sunulması çok önemlidir ve bu da Binaların Enerji Performansı Direktifi’ne iddialı bir revizyon gerektirir.

DİĞER ETKİNLEŞTİRME KOŞULLARI

  • Mobiliteyi tüketiciler için uygun maliyetli tutmak ve profesyonel operatörlerin toplam sahip olma maliyetini düşürmek için mali ve mali olmayan teşviklere ihtiyaç vardır.
  • Diğer temel destekler, yeni ve mevcut filoyu karbondan arındırmaya yönelik önlemlerdir. Örneğin, Yenilenebilir Enerji Direktifi’nin, Emisyon Ticareti Sistemi teklifinin ve Enerji Vergilendirme Direktifi’nin iddialı bir revizyonu yoluyla yenilenebilir yakıtların teşviki.

TUTARLILIK ANAHTARDIR

“Hedef 55” iklim paketinin tüm parçaları açıkça birbiriyle güçlü şekilde bağlantılıdır. Buna rağmen ACEA, paketin farklı bileşenlerinin istek düzeyindeki tutarsızlıktan endişe duymaktadır. Diğer yapboz parçaları eşit derecede iddialı değilse, iddialı otomobil ve hafif ticari araç CO2 azaltma hedeflerine ulaşabilmek mümkün değildir.

Ayrıca, Hedef 55 paketinin farklı kısımlarının incelenmesi ve kabul edilmesi hem Bakanlar Konseyi'ndeki hem de Avrupa Parlamentosu'ndaki farklı türdeki karar alıcıların sorumluluğunda olacaktır. Bu nedenle ACEA, özellikle CO2 ve altyapı hedefleri arasındaki farkı daraltmak için her iki kurumu da tutarlı bir önlem paketi üzerinde anlaşmaya çağırmaktadır.

CO2 REGÜLASYON ÖNERİLERİ

HEDEFLER

Otomobil ve hafif ticari araçlar için mevcut ve önerilen CO2 azaltma hedefleri

              

2025 HEDEFLERİ

ACEA, 2025 hedefleri sadece iki yıl önce (Mayıs 2019) sabitlendiği için değişmeden kalmasını memnuniyetle karşılamaktadır. Gerçekten de tartışılan revize standartlar 2023'ün ortalarından önce yürürlüğe girmeyecek, bu nedenle 2025 hedeflerinde yapılacak herhangi bir değişiklik, geliştirme ve üretim döngüleri nedeniyle araçları uyarlamak için yeterli zaman bırakmayacaktır.

2030 HEDEFLERİ

Binek araçlar

Avrupa Komisyonu tarafından otomobiller için önerilen yüzde -55 hedefine (2021 referans çizgisine kıyasla) ulaşmak oldukça zor ve ancak elektrikle şarj edilebilen araçların satışlarında gerçekleşecek büyük bir artışla ulaşılabilir görünmektedir. Elektrikli araçların artan pazar payı, gerekli şarj ve yakıt ikmali altyapısı dağılımında büyük bir artış olmadan gerçekleşemez.

Bu nedenle otomotiv sektörünün önerilen CO2 hedefleriyle tamamen uyumlu olan iddialı altyapı hedeflerine ihtiyacı var. Ne yazık ki, önerilen AFIR hedefleri hiç de buna uygun değil. Özellikle gereken güç çıkışı seviyesinin önemli ölçüde artırılması, böylece AB genelinde bulunması gereken şarj noktalarının daha fazla sayıda olması gerektiği anlamına geliyor.

AFIR'e genel bakış: Komisyon’a karşı ACEA önerisi

Kamyonetler

Diğer önlemlerle birlikte minibüsler için revize edilmiş -%50 2030 hedefi, bu özel araç segmenti için son derece zorlu bir hedeftir. Kamyonet segmentindeki güç aktarma sistemi anahtarının karmaşıklığı, bunun işletmeler (özellikle KOBİ'ler) üzerindeki olumsuz etkisi ve elektrikli kamyonetlerin üst araç sınıflarında çalıştırılmasındaki daha büyük zorlukların (örneğin, depo şarj ve yakıt ikmali altyapısına duyulan ihtiyaç, odaklanma eksikliği, kamyonetler için mali teşvikler vb.) tümü durumun ölçeğinin altını çiziyor.

Mevcut koşullar ve bu araç segmentinin özellikleri göz önüne alındığında, önerilen kamyonet hedefine ulaşmak son derece zordur ve özellikle AFIR önerisi yeterli altyapı sağlamazsa pek gerçekçi görünmemektedir.

2035 HEDEFLERİ

Komisyon, 2035’e kadar hem otomobiller hem de kamyonetler için yüzde -100 CO2 hedefi önererek aslında içten yanmalı motora fiili bir yasak getiriyor. Böyle iddialı bir hedefe ulaşmak, özellikle yenilenebilir elektrikle desteklenen geniş bir kamu ve özel şarj noktaları ağının yanı sıra hidrojen yakıt ikmali altyapısının kullanıma sunulması, aynı zamanda tüketiciler için teşvikler, doğru enerji fiyatlandırması vb. gibi radikal geliştirmeleri gerektiriyor.

Öngörülebilirlik ve uzun vadeli hedeflere duyulan ihtiyaç ile gerçekçi ve uygulanabilir hedefler arasında bir denge kurmamız gerekiyor. Tüm bu faktörlerin gelecekteki görünümüne dair böylesi büyük bir belirsizlik olduğu sürece, bir 2035 için hedefi belirlemek için hala erken. Bunun yerine ACEA, 2028 değerlendirmeleri sırasında 2030 sonrası hedefleri sabitlemeyi öneriyor.

Ayrıca etkinleştirme koşullarının CO2 azaltım hedefleriyle aynı hızda uygulanacağına dair net bir güvence sağlamak için gözden geçirme maddesi güçlendirilmelidir.

DİĞER TAVSİYELER

KÜÇÜK HACİM İSTİSNALARI

Bugün, küçük hacimli üreticiler (yılda 10 binden az yeni araç satışından sorumlu üreticiler), Komisyon ile anlaştıkları belirli kriterlere dayalı çok yıllı bir CO2 azaltma planı kapsamında bir küçülme başvurusu yapabilirler. Bu istisna, bu özel üretim segmentinin özelliklerini yansıtır.

Komisyon, bu küçülme rejiminin 2030 itibarıyla aşamalı olarak kaldırılmasını önermektedir. Bu, küçük hacimli üreticiler için dokuz yılda yüzde 80 CO2 azaltma hedefine dönüşecektir.

HAVUZLAMA

Sektörün önerilen hedeflere en verimli şekilde ulaşması için belirli esneklikler kritik öneme sahiptir. Bugün, bir segmentteki üreticiler bir “havuzlama anlaşması” kapsamında emisyon hedeflerine ulaşabilmek için bir araya gelebilirler. ACEA, otomobil ve hafif ticari araç üreticileri arasında bir havuz oluşturmayı mümkün kılıyor.

Kaynak: https://www.acea.auto/publication/position-paper-proposal-for-the-revision-of-the-co2-targets-for-cars-and-vans/


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next