sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazım Erdoğan Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Nazım Erdoğan

Sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

“Vasıta kategorisinde yeni ürün ve servislerle daha iyi bir kullanıcı deneyimi hedefliyoruz”

“2021’de kullanıcı deneyimini daha ileriyi taşımak adına; büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl ayrıca, test ve kalite yönetimine yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Ayrıca tüm bu projeleri hayata geçirmek üzere gerekli insan kaynağını zenginleştirmek için 2021’de 100’den fazla yeni uzman istihdam etmeyi planlıyoruz.”

2020 yılı sahibinden.com’dan hareketle, Türkiye için sizce nasıl geçti, 2021 yılı beklentileriniz nelerdir?

2020’de yılın büyük bölümünü tüm dünyayı etkileyen küresel bir salgının gölgesinde yaşadık. Ülkemizde hemen hemen her sektör bu koşullarda üretimi sürdürmek ve ekonominin çarklarını döndürmek için büyük çaba gösterdi. Koşullar; turizm, yiyecek içecek ve eğlence gibi sektörleri dönemsel olarak durma noktasına getirse de, bazı sektörlerde de beklenenin üzerinde büyüme yaşandı. Bunların başında da e-ticaret sektörü geliyor. Evlere çekilen tüketicilerin ihtiyaçlarını büyük oranda online alışverişle karşılaması bu büyümenin başlıca nedeni oldu.

Biz de sektörde 20. yılını geride bırakmış bir kurum olarak kullanıcılarımıza iyi hizmet vermek için büyük gayretle çalışıyoruz. İşimizi yaparken başlıca önceliğimiz, onların ihtiyaçlarını iyi anlamak; bu noktada kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimleri çok iyi analiz ediyor, teknolojide uzman ekibimizle taleplerine karşılık gelen ürün ve hizmetleri çok hızlı hayata geçiriyoruz. 2021’de çalışmalarımıza bu öncelikler doğrultusunda yön vermeye devam edeceğiz.

Ülkemizde elektronik ticaret hacmi hakkında bilgi paylaşabilir misiniz?

Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre 2020’de internetten kartlı ödeme tutarı yüzde 37 büyüdü. Önümüzdeki dönemde online alışveriş kanallarının kullanımında artışın bu ivmeyle devam etmesini ve e-ticaret sektörünün daha da büyümesini bekliyoruz. Aşı konusundaki gelişmeler ile normalleşmeye yaklaştığımızı umuyoruz. Ancak bu dönemde ilk kez e-ticareti deneyimleyen bu yeni kitlenin %80'inden fazlasının dijital ortamda alışveriş yapmaya devam edeceğini öngörüyoruz.

“15,2 milyar sayfa gösterimi ile yeni bir rekora imza attık”

Ulaştığınız kullanıcı sayısı, çalışan sayısı, günlük ziyaret sayısı, yayımlanan ilan sayısı, kategori vb. büyüklükleri ifade eden verileri paylaşabilir misiniz?

Türkiye’yi hayalleriyle buluşturmak için 2000’de çıktığımız yolda bugün büyük bir buluşma noktası haline geldik. Google Analytics verilerine göre Haziran 2020’de 62,7 milyon kullanıcı, 509,6 milyon ziyaret sayısı ve 15,2 milyar sayfa gösterimi ile yeni bir rekora imza attık. Türkiye’nin en çok ziyaret edilen 10 internet platformundan biriyiz. 5 milyondan fazla ilan ile kullanıcılarımızın taleplerine cevap verebilmek için de 800’e yakın çalışanımızla da aralıksız hizmet üretmeye devam ediyoruz.

“Vasıta kategorisindeki kullanıcı sayımız 1,5 katına çıktı”

sahibinden.com geçtiğimiz yıl içinde en çok hangi kategorilerde tercih edildi?

Haziran ayı itibarıyla kamu bankalarının konut ve otomotiv kredi faizlerini düşürmesi ve birikmiş talebin yeniden canlanması ile ev ve otomobil pazarında olumlu gelişmeler yaşandı. Emlak kategorisindeki kullanıcı sayımız geçen yıla göre iki katına, vasıta kategorisindeki kullanıcı sayımız 1,5 katına çıktı. Karantina tedbirlerinin kısmen azaltıldığı dönemde ise bahçeli, balkonlu ve müstakil ev arayışı hız kazandı. Bu iki kategorinin yanında alışveriş kategorisi de en çok büyüyen kategorilerimizden bir diğeri.​

Karantina tedbirlerinin en sıkı uygulandığı dönemde evde geçirilen zamanın artmasıyla beraber ekmek yapma makinesi, baskül, fitness - kondisyon aletleri, oyun konsolları, puzzle, masa ve kutu oyunları ile maketlere olan ilgi arttı. Dönemsel eğilimler yaz döneminde kamp sandalyesi, kamp masası ve mutfağı ile şezlong ilanlarında, eğitimin başladığı sonbahar döneminde ise bilgisayar, tablet, yazıcı gibi teknolojik araçların ilanlarında oldu.

“Yılda yaklaşık 600 kez yazılım güncellemesi yapıyoruz”

sahibinden.com’da önümüzdeki dönemlerde göreceğimiz yenilikler nelerdir? Uzun dönemde ne gibi hedefleriniz var?

sahibinden.com herkesi hayalleri ile buluşturmak ve mutluluk yaratmak üzere çalışıyor. sahibinden.com’u sadece alıcı ve satıcının buluştuğu bir platform olarak değil, aynı zamanda kullanıcılarımızın alım-satım sürecinde ihtiyaç duydukları tamamlayıcı ürün ve servislere ulaşabildikleri bir platform olarak konumlandırıyoruz. Bu strateji çerçevesinde 2019 sonunda lanse ettiğimiz, Oto360 ve Emlak360 servislerimiz ile kullanıcılarımız, araç alım-satım sürecinde ihtiyaç duydukları hizmetlere kolayca ulaşabiliyor. Oto360 sayesinde kullanıcılar Hasar Sorgulama, Araç Değerleme, Oto Ekspertiz ve Kredi teklifleri gibi hizmetlere kolayca ulaşabiliyor. Emlak360 servisi ile de Emlak Endeksi, Gayrimenkul Ekspertiz/ Değerleme, Kredi Teklifleri ile Alım/ Satım/ Kiralama Rehberi gibi hizmetleri bir arada sunuyoruz. 2021’de kullanıcılarımızın iş yapış verimliliğini artıran ve onlara zaman kazandıran tüm bu kategorilerdeki kullanımı oranını yükseltmeyi hedefliyoruz.

Ek olarak, kullanıcıların önümüzdeki dönemde giderek daha fazla gereksinimlerini çevrimiçi karşılayacağını öngörüyor ve en mükemmel çevrimiçi deneyimini sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda 2021’de de hedefimiz, kullanıcı deneyimini daha ileriyi taşımak adına büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek. Mevcut durumda mobil uygulama güncellemeleri hariç, yılda yaklaşık 600 defa yazılım güncellemesi yapıyoruz. 2021’de test ve kalite yönetimine yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Ayrıca tüm bu projeleri hayata geçirmek üzere gerekli insan kaynağını zenginleştirmek için 2021’de 100’den fazla yeni uzman istihdam etmeyi hedefliyoruz.

Otomobil kategorisi sahibinden.com için ne ifade ediyor?

2020 yılı boyunca 7,6 milyonu aşkın yeni vasıta ilanı platformumuzda yayınlandı. Şu anda 700 bini aşkın ilanıyla sahibinden.com’un en çok ziyaret edilen ana kategorilerinden biri konumunda. Bu kategorideki ilanların yarısından fazlasını ise otomobil ilanları oluşturuyor.

 “Otomotiv ve ulaşım sektörlerinin, ticaretin canlanmasında önemli etkisi bulunuyor.”

Sizce otomotiv sektörünün Türkiye’deki rolü nedir?

Otomotiv ve ulaşım, ticaretin canlanmasında önemli etkisi olan bir sektör. Bizim de çok önemsediğimiz sürdürülebilirlik bilincinin gelişmesi ve tüketici taleplerine yön vermesiyle, önümüzdeki yıllarda bu alanda pek çok dönüşüme şahit olacağız. Geçtiğimiz yıl salgın nedeniyle fabrikaların üretim kapasitelerinde düşüşler yaşanmasından dolayı bazı arz daralmaları yaşansa da, üretim süreci devam ediyor. Pandemi koşullarının bu yıl da belli ölçüde süreceği göz önüne alınırsa, bireysel talebin kadar ticari taraftaki talebin de etkisini sürdüreceğini ve hem yeni hem de ikinci el araçlara gösterilen ilginin devam edeceğini öngörüyoruz. Yakın gelecekte Türkiye’nin söz sahibi olmayı hedeflediği otonom ve elektrikli araçların üretimi ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacağına inandığımız ve sonuçlarını heyecanla beklediğimiz bir gelişme.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next