Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Brisa Pazarlama Direktörü Evren Güzel Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Evren Güzel

Brisa Pazarlama Direktörü

“Sektörümüzün potansiyeline güveniyoruz”

“Bu yıl Türkiye OE ve yenileme lastik pazarında, geçen yıla göre daralma beklentisi mevcut. Daralmanın daha çok OE lastik pazarından geleceği tahmin ediliyor. Ancak lastik sektörü uluslararası rekabetçi bir güce sahip. Türkiye’de, Avrupa’ya kıyasla kişi başına düşen araç sahipliği oranında gidilecek çok yol var. Brisa olarak yatırımlarımızı uzun vadeli şekillendiriyoruz.”

Covid-19 salgınının etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Benzeri yaşanmamış Covid-19 sürecinde, iş dünyası zorlu bir kriz yönetimi sergiledi. Kısa sürede uzaktan çalışma modellerinin oluşturulması, üretim, tedarik, satış ve dağıtım gibi operasyonların sağlık ve güvenlik içerisinde yönetilmesi iş dünyasına oldukça önemli deneyimler kazandırdı. Tüm bunları yaparken çevik iş modelleri ve yeni nesil teknolojilerden faydalanıldı. Covid-19’un ortaya çıktığı ilk günden bu yana kazanılan deneyimler yeni normali de şekillendirecek. 

“Yeni hizmetleri hızla devreye aldık”

Yeni normale uyum için hangi çalışmaları yaptınız?

Brisa olarak, Pandemi sürecinde iş sağlığı ve güvenliği önceliğimizle stratejik bir planlama ve kapsamlı önlem uygulamaları hayata geçirdik. Bu çalışmalarımızla Türk Standardları Enstitüsü'nden (TSE) “Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi” alan ilk lastik üreticisi olduk.

Pazarlama penceresinden bakacak olursak, elbette bu dönem, müşteri ihtiyaçlarını ve beklentilerini de değiştirdi ve bu değişime hızlı adapte olabilmek en önemli gündem maddelerimizden biri oldu. 1400’ü aşkın noktadan oluşan satış ağımızı düşündüğümüzde, sahada da en büyük önceliğimiz çalışanların ve müşterilerimizin sağlığı oldu. Öncelikle tüm mağazalarımızda bu bilinçle hareket edilmesine yönelik eğitimleri ve bilinçlendirme çalışmalarını hayata geçirdik.

Yeni hizmetlerimizi hızla devreye aldık. Tüm Lassa, Bridgestone ve Otopratik mağazalarımızda özellikle yola çıkmaya devam etmek durumunda olan sağlık çalışanları başta olmak üzere tüm müşterilerimiz için ücretsiz araç dezenfeksiyon hizmeti sunduk. Online satış platformumuz lastik.com.tr’nin mobil hizmetlerini tüm Türkiye’de yaygınlaştırdık. Aynı zamanda bayilerimiz kanalıyla da evde kalmak durumunda olan müşterilerimize yerinde hizmet vermeye başladık. Bayilerimizle birebir iletişimde olacağımız bir platform olan Brisalıyız.biz’i hızla devreye aldık ve tüm süreçlerimizi buradan sıkı bir şekilde takip ettik.  

Yeni normal olarak adlandırdığımız dönem, pazar araştırmaları ve trendler ile yakından takip ettiğimiz değişimlerin çok daha hızlı bir şekilde hayatımıza gireceğini ve bu adaptasyonu sağlayabilmenin başarının ön koşulu olduğunu bizlere kanıtlıyor.

Brisa’nın faaliyetleri, iş gücü ve markaları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Brisa, Türkiye lastik sektöründe hem pazar hem de yenilik lideri bir şirket. 2 bin 900 çalışanımız bulunuyor. İzmit’teki üretim tesisimiz, Anadolu’nun kalbinde, Aksaray’da akıllı teknolojilerle donatılmış genç fabrikamızla üretmeye ve ülkemize değer katmaya devam ediyoruz.

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarımızla otomobil, hafif ticari araç, otobüs, kamyon, tarım, iş makinaları lastikleri üretiyoruz. Türkiye’deki araçlarda, her üç lastikten birinde bizim markalarımız tercih ediliyor. Türkiye’de 1400’ün üzerinde satış noktamız ile en büyük ağlardan birine sahibiz. 83 ülkede 6 bin satış noktasında ülkemizi temsil ediyoruz.

“Otonom sürüş, bağlanabilirlik, elektrifikasyon ve araç paylaşımı, otomotiv sektörünün bugününü ve geleceğini şekillendiriyor. Bugünün gerekliliklerini yerine getirirken, geleceğe hazırlanmak zorundayız.”

Strateji planınız doğrultusunda öncelikleriniz ve odak alanlarınız nelerdir?

Bugünün gerekliliklerini yerine getirirken, geleceğe hazırlanmak zorundayız. Tüm araştırmalar gösteriyor ki otomotiv sektörünü şekillendiren dört temel trend bulunuyor. Bunlar: Otonom sürüş, bağlanabilirlik, elektrifikasyon ve araç paylaşımı. Birbiri ile iletişim kuran araçların yanı sıra hibrit ve elektirikli araçların daha fazla tüketici tarafından tercih edileceğini göreceğiz. Hizmet tarafında ise, müşteri özelinde kişiselleştirilmiş çözümler ve üyelik modellerinde artış olacak. Bu gelişmeler sektörümüzü yakından ilgilendiriyor.

Bu gelişmeler karşısında müşterilerinizin beklentileri nasıl şekillendi?

Müşterilerimiz artık daha akıllı hizmet ve çözümler bekliyor. Ticari tarafta ise filolar değer odaklı, kapsamlı hizmetleri tercih ediyor. Ayrıca lastiğin teknik özelliklerinden beklentiler de değişiyor.

Müşterilerin lastikten temel beklentileri şöyle sıralanabilir:

  • Yakıt verimliliği
  • Daha uzun ömür
  • Düşük yuvarlanma direnci
  • Sıkı yol tutuş

 “Yılın son çeyreğinde özellikle ticari filolara yönelik yeni uygulamalarımızı lanse edeceğiz.”

Değişen müşteri beklentileri doğrultusunda hangi çalışmaları hayata geçiriyorsunuz?

Değişen müşteri beklentilerine daha iyi cevap verebilmek için uygulamaya aldığımız birçok çalışmamız bulunuyor. Bunlar arasında; “Otopratik” ve “Propratik” hızlı bakım servislerimiz, lastik.com.tr’nin yerinde sökme-takma gibi mobil hizmetleri, “Otopratik” mağazalarımızda konumlandırmaya başladığımız “e-Şarj” istasyonları ve “Dijital Filo” hizmetlerimizi sıralayabiliriz. Bu çalışmaların hepsini sektörümüzde hayata geçiren ilk şirketiz.

Diğer yandan, girişimcilik ekosistemiyle de çok yakından çalışarak, mobilite çözümlerimizi farklı teknoloji tedarikçileri ile zenginleştirmek üzere çalışmalar yapıyoruz. Örneğin, TÜSİAD’ın “Sanayide Dijital Dönüşüm” platformunda yer aldığımız “Dijital Lastik Asistanı” projemiz de yenilikçi mobilite çalışmalarımıza hizmet ediyor. Yılın son çeyreğinde özellikle ticari filolara yönelik yeni uygulamalarımızı da lanse edeceğiz.

“Lastik sektöründe sürdürülebilirliğin önemi artıyor”

Sürdürülebilirlik, Covid-19 öncesinde olduğu gibi yeni normalde de önemli bir konu. Brisa olarak bu alandaki ürün ve çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Lastikte sürdürülebilirliğin önemi her geçen gün artıyor. Geri dönüşüm konusunda yürütülen çalışmalar, güvenlik unsurundan ödün vermeksizin ağırlık azaltımı, lastiklerde yuvarlanma direnci düşürülerek yakıt verimliliğinde yapılan iyileştirmeler ve lastik kaplama prosesi, ürün tarafında odaklandığımız çalışmalar. Ortağımız Bridgestone ile birlikte, lastiklerimizin sürüş performansı ve konforuna olan etkilerini önemsediğimiz kadar çevre dostu olmasına da özen gösteriyoruz. Geliştirdiğimiz teknolojiler ile tüm kriterlerde yüksek bir başarı oranı yakaladık.

“Brisa, yılın ilk yarısında cirosunu yüzde 16 artırdı”

Brisa ve sektör açısından 2020’yi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Tüm sektörlerde olduğu gibi lastik sektörü de pandemi sürecinde meydana gelen ekonomik ve sosyal değişimlerden etkileniyor. Bu yıl Türkiye OE ve yenileme lastik pazarında, geçen yıla göre daralma beklentisi mevcut. Daralmanın daha çok OE lastik pazarından geleceği tahmin ediliyor. Brisa olarak yılın ilk yarısında yenilikçi hizmetlerimiz ve toplumsal sağlığa yönelik uygulamalarımız ile yurt içi ciromuzu yüzde 16 artırdık. Yılın geri kalanında da yine sağlık önceliği ile başarımızı sürdürülebilir kılmak için çalışıyoruz. Yaklaşan kış lastiği dönemine yönelik hazırlıklarımızı yapıyoruz.

Lastik sektörü uluslararası rekabetçi bir güce sahip. Türkiye’de, Avrupa’ya kıyasla kişi başına düşen araç sahipliği oranında gidilecek çok yol var. Sektörümüzün potansiyeline güveniyoruz ve yatırımlarımızı da uzun vadeli olarak şekillendiriyoruz.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next