INDICATA, OEM’ler için 2. el pazarını analiz ediyor
Otomotiv sektöründe ikinci el pazarına yönelik yeni nesil bir yazılım olan INDICATA, yapay zekâ, (artificial intelligence) makine öğrenmesi, (machine learning) ve akıllı verinin (smart data) birleşmesiyle oluşan yeni nesil bir yazılım. AUTOROLA Group tarafından 10 milyon euro’luk robot yatırımıyla hayata geçirilen INDICATA, 12 ülkede 14 yıldır günde 8 milyondan fazla veriyi tarıyor. OEM’ler için ikinci el pazarını derinlemesine analiz eden INDICATA kendini 4V kavramı (Volume/Büyük data – Variyet/Veri Çeşitliliği) – Velocity/Hız – Value/Değer) ışığında geliştirmeye devam ediyor.
INDICATA’nın 2016’da faaliyetlerine başlayan Türkiye ofisi, ülkedeki ikinci el online pazarındaki milyonlarca veriyi tarıyor. Böylelikle, OEM’lere kendi markalarının tüm modellerinin diğer marka ve modellerle karşılaştırmalı olarak satış-fiyat trendlerini ve satış hızlarını sunuyor, RV analizlerini gerçekleştiriyor.
OEM’ler, böylece markalarının ikinci el pazarındaki arz ve talep durumunu diğer markalarla karşılaştırmalı olarak izleyebiliyor ve marka ya da model bazında strateji belirleyebiliyorlar. INDICATA sayesinde, OEM’ler aynı zamanda yetkili satıcılarının ikinxi el operasyonlarını performans kriterleriyle de izleyebiliyorlar. Böylece marka stratejilerine paralel olarak ikinci el yönetimi geliştirmeleri konusunda da aksiyon alabiliyorlar.