Basfi ile bilimi sevdiren BASF’ye Felis Ödülü
BASF, gençlere sosyal medya aracılığı ile kimyayı ve bilimi sevdirmek ve üniversite tercihi konusunda karar verme aşamasında olan öğrencileri bilimsel deney ve araştırma yöntemleri konusunda teşvik etmek amacıyla hayata geçirdiği “Basfi ile Deneysel Bilim” kanalı ile MediaCat Dergisi tarafından 2006 yılından bu yana düzenlenen Felis Ödülleri kapsamında “dijital bölüm”de ödüle layık görüldü. Bu yıl 16 ana bölümde düzenlenen MediaCat Felis Ödülleri’ne ajans, reklamveren ve bireysel olmak üzere toplamda 441 katılımcı, 3 bin 280 projeyle başvurdu.
Felis ödülü kazanan projede, gençlerin ilgisini çekebilmek ve sürdürülebilir hale getirmek için BASF markasından yola çıkarak Abaküs Kreatif Medya ile birlikte Basfi adında bir karakter yaratılırken, bilim tutkunu olan ve eğlenceli deneyler yapan bu karakter için “Basfi ile Deneysel Bilim” adında bir YouTube kanalı oluşturuldu. “Eğlenerek öğrenme” kavramını hayata geçirebilmek için haftalık deneylerin yanı sıra animasyonlar, interaktif içerikler ve ödüllü yarışmalar tasarlanırken, dijital dünyadaki bu plana BASF’nin okullarda yürüttüğü “81 ilde 81 Kimya Laboratuvarı” projesi de entegre edildi.
BASF’nin sahiplendiği “inovasyon” ve “eğitim” kavramları konusundaki bilinirliği güçlendirmenin de amaçlandığı proje kapsamında “Basfi” ile Deneysel Bilim” kanalı bir yıl içinde yaklaşık 150 bin aboneye ulaşırken, hazırlanan videolar 2 milyondan fazla izlendi.