SMMT Mike Hawes Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

İngiltere’nin hedefi otomotivde küresel bir merkeze dönüşmek

İngiltere’de faaliyet gösteren Motor Üreticileri ve Tüccarlar Derneği (SMMT), “2018 İngiltere Otomotiv Sürdürülebilirlik Raporu”nu yayımladı. SMMT İcra Kurulu Başkanı Mikes Hawes raporu sunuşunda yer alan makalesinde İngiltere’de 2017’de otomobil üretiminin yüzde 3 oranında düşüş gösterdiğini belirtti. İngiltere, hükümetin sanayi stratejisi ve Otomotiv Konseyi ile yapılan Otomotiv Sektörü Anlaşması sayesinde bu alanda küresel bir merkez haline gelmeyi hedefliyor.  

Sürdürülebilirlik, İngiltere otomotiv endüstrisinin kalbinde yer alıyor. Sektör, araç ve parça imalatının çevresel performansının iyileştirilmesinin, çalışanların becerilerine yapılan yatırımın, parçaların yeniden üretilmesinin veya “ikinci ömrünün” sona ermesinin ve ömrünü tamamlamış araçların geri dönüştürülmesinin endüstriyel sürdürülebilirlik modelleri olduğundan emin olmak istiyor. Bu nedenle, 2018 İngiltere Otomotiv Sürdürülebilirlik Raporumuzun imzacılarının ortaya koyduğu bu bağlılığı görmekten mutluluk duyuyoruz.

Gösterilen kayda değer gelişme, İngiltere otomotiv sektörü için zorlu bir yılın ortasında gerçekleşti. 2017 yılında İngiltere otomobil üretimi yüzde 3 düşüşle 1 milyon 671 bin 166 adet oldu. Bu, 2000 yılından beri gerçekleşen en yüksek ikinci üretim seviyesi olmasına rağmen son sekiz yılın ilk düşüşü oldu. İngiltere otomotiv sektörü, aynı zamanda küresel sektörde önemli değişikliklerin yaşandığı, yeni teknolojilerin hava kalitesini ve CO2 emisyonlarını iyileştirdiği, mobiliteyi nasıl gördüğümüzün yeniden değerlendirildiği bir zamanda Brexit'in neden olduğu belirsizlikle de karşı karşıya geliyor.

İnovasyon, her zamankinden daha hızlı bir şekilde gelişiyor. Üreticiler bağlantılı ve otonom araçlar için teknolojiler geliştirirken aynı zamanda çeşitli elektrikli ve alternatif yakıtlı araçlar da üretiyor. Benzinli ve dizel motorlar, hava kalitesi çözümlerini iyileştirerek ve CO2'yi düşürerek gelişmiş emisyon performansı sağlıyor.

Bu yıl 19. kez yayımladığımız raporda da görüldüğü gibi, kaynak bağımlılığının ve maliyetlerin azaltılması için koyulan iddialı iç pazar hedefleri, genel üretim hacimlerindeki düşüşe rağmen 2017 yılında etkileyici başarılarla sonuçlandı. Bunu bazı önemli performans göstergeleriyle kanıtlamak mümkün: Otomotiv üretim cirosu yüzde 5,3 arttı; araç başına CO2 emisyonu yüzde 9,4 azaldı; enerji kullanımı yüzde 0,7 azaldı; su kullanımı yüzde 7,9 oranında azaldı ve depolama alanı yüzde 12,6 oranında arttı.

Yetenekli ve eğitimli çalışanlar, başarılı ve canlı bir otomotiv endüstrisi için kritik öneme sahip. 2017 yılında İngiltere'de otomotiv sektörüne bağlı işlerin sayısı 856 bine, toplam çalışan sayısı ise yüzde 7,5 artarak 113 bin 500'e yükseldi. Otomotiv imalat işlerinde doğrudan istihdam yüzde 2,8 artışla 186 bin oldu. Bu yükseliş, şirketlerin, pek çok yeni model lansmanı ile birlikte beklenen artışlar için harekete geçtiğini kısmen yansıtıyor. Ancak beceri eksiklikleri devam ediyor; mevcut yetenekleri geliştirmeye ve geleceğin çalışanlarını çekmeye yardımcı olmak için hükümetle yakın bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Örneğin sektörün daha çok kadın çalışanı çekmesi gerekiyor. 2017 yılında, imzacıların istihdam ettiği kadın sayısı 2016'da yüzde 10,1’ken yüzde 12'ye yükseldi. İlerleme kaydedilse de yine de yapılması gereken daha çok şey olduğu da ortada.

İngiltere otomotiv sektörü ülkenin ekonomisine önemli bir katkı sağlıyor. Sektörün rekabetçi, yenilikçi ve dışa dönük kalarak ülkenin ekonomik potansiyelini en üst düzeye çıkarmasını sağlamak için politika yapıcılarla çalışmaya devam edeceğiz. Hükümetin sanayi stratejisi ile Otomotiv Konseyi’nin iş birliği sonucunda çıkarılan Otomotiv Sektörü Anlaşması, bu alanda gelecek kuşakların daha iyi yetiştirilmesi, geliştirilmesi ve İngiltere'nin bir merkez haline dönüşmesi için hayati bir rol oynayacak.

 

 

 

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next