ACEA, Veri Ekonomisi Projesini Destekliyor Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ACEA, Avrupa Komisyonu’nun veri ekonomisi iletişimi projesine destek veriyor 

Avrupa Komisyonu tarafından açıklanan ve Avrupa veri ekonomisi iletişim projesine, The European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) destek veriyor.

Avrupa Komisyonu açıkladığı Avrupa veri ekonomisi iletişim projesinedestek veren ACEA, konu ile ilgili bir basın açıklaması yayımladı. Açıklamada, bu iletişim projesinin internet bağlantılı ve otomatik sürüşe, veriye erişimin sonuçlanlarına ilişkin bir örnek olay olduğuna vurgu yapılıyor. Projenin belirli sektörlere özel olmamasına rağmen internet bağlantılı ve otomatik sürüşe, veriye erişimin sonuçlarına ilişkin bir örnek olay incelemesi olarak odaklandığına vurgu yapılıyor. “Araçların tekerlekli akıllı telefonlar olmadığını hatırlamak önemli” diyen ACEA Genel Sekreteri Erik Jonnaert; “Araçların birincil işlevleri bir yerden bir yere insan ve yük taşımak. Güvenlik, emniyet ve kişisel gizlilik konularında akıllı telefon ya da

diğer kullanıcı cihazlarından çok daha yüksek standartlara sahip olmaları gerekiyor. Aracın güvenli ve emniyetli bir şekilde çalışması, araç üreticisinin sorumluluğudur. Dolayısıyla biz güvenlik, gizlilik ve sorumluluk kaygılarının yanı sıra bu iletişim projesinin veriye erişimle ilgili net kurallar koyma ihtiyacına ilişkin fi kirlerini özellikle önemsiyoruz” diyor. ACEA’nın konuyla ilgili görüşlerinin ayrıntıları şöyle: Aslında otomobil üreticileri ve tedarikçileri, araç verisine güvenli erişimi sağlamak için bir çözüm geliştirerek bu alanda başı çekiyor. Bu, araç üreticilerinin ilgili verinin güvenli bir şekilde araçla (piyasa iştirakçilerinin erişebileceği) tesis arasındaki aktarımının yapılmasını kapsayacak ve üçüncü tarafl ar için açık ancak güvenli bir arayüz sunacaktır. Aynı zamanda araç üreticisi tarafından yönetilen harici bir sunucuya ek olarak, servis sağlayıcılarına alternatif bir erişim yöntemi sunmak, kimliklerinin araç üreticisine açık olmamasını garanti etmek ve tüketicilerin veri gizliliği hakları konusunda hassas davranıldığından emin olmak için bir ya da daha fazla tarafsız sunucunun kurulması gerekiyor. ACEA bu bağlamda otomobil sektörüyle ilgili deneyimlerini paylaşmayı ve istişare sürecine yapıcı bir şekilde katkı sağlamayı bekliyor. Avrupa Komisyonu’nun, bu temel tartışmadan sonuç çıkarmadan önce belli sektörler için veri erişimini düzenlemeyeceğini söylemesinden de memnunuz.

Bağlantılı otomatik sürüş

Bağlantılı ve otomatik sürüş, yalnızca birkaç yıl içinde bireysel mobilitede devrim yapmayı vaat ediyor. Daha temiz, güvenli ve her zamankinden daha tüketici odaklı yeni mobilite çözümleri sunmasının yanı sıra otomotiv sektöründe yeni iş alanları da yaratacak. Yakıt tüketimi (ve karbondioksit emisyonu) azalacak, trafi k daha güvenli bir hale gelecek, yollar daha etkin bir şekilde kullanılabilecek, dolayısıyla trafi k sıkışıklığı da azalacak. Araç bağlanabilirliği ve otomasyonu aynı zamanda, toplumun tamamı için kayda değer ekonomik kazanımlar getirecek. Yaşlı ve engelli insanlar ya da kırsal alanlar gibi sapa yerlerde yaşayan insanlar için mobiliteye erişimin ilerleyeceğini de unutmayalım. Aynı zamanda internet bağlantılı ve otomatik sürüş; geleneksel otomotiv iş modellerini değiştirecek olan yeni iş alanları yaratacaktır. Üreticiler, “yalnızca” araç üreticileri olmaktansa yenilikçi mobilite çözümlerini sağlayan taraf olacaktır. Bu yüzden üreticiler ve tedarikçiler, otomotiv sektörünün her yıl Ar-Ge’ye yaptığı 41,5 milyar Euro’luk yatırımın büyük bir bölümünü internet bağlantılı ve otomatik sürüş için harcıyor. Ancak otomasyon ve bağlanabilirlik arasında net bir ayrım yapılması çok önemli. İkisi de toplum için farklı türde fayda sağlayacak

ve mobilite çözümleri getirecek, otomotiv sektörü ile politika yapıcılar için çok farklı zorlu görevler ortaya çıkaracaktır.

≈ İnternet bağlantılı araçlar, başka araçlar ve altyapıyla olduğu gibi araç üreticisi ya da üçüncü taraf servis sağlayıcılarla da kablosuz olarak bilgi alışverişi yapabiliyor.

≈ Otomatik araçlar ise en azından güvenlik tehlikesi taşıyan control fonksiyonlarının bazı özelliklerinin sürücünün direkt girdisi olmadan meydana geldiği araçlardır. Otomasyon ve bağlanabilirlik, şüphesiz aynı şeyler değil. Örneğin otomatik bir araç, direksiyon kullanımı ya da frenleme konusunda karar verirken başka araçlardan ya da altyapıdan aldığı verileri kullanmayacaktır. Ancak otomasyon ve bağlanabilirlik birbirini tamamlayıcı niteliktedir ve orta vadeden uzun vadeye kadar birbirini sağlamlaştıracaktır.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next