Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
İstanbul Autoshow 2017 Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 




Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik



Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Tarık Sönmez



ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar


TÜYAP Genel Müdürü İlhan Ersözlü

 

İstanbul Autoshow 2017 geleceği bugüne taşıdı

Otomotiv dünyasının en büyük etkinliği olan İstanbul Autoshow 2017, “Geleceğe Yakından Bakın” teması ile kapılarını 16’ncı kez açtı. 21-30 Nisan 2017 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarı ziyaret eden yarım milyondan fazla kişi, geleceğin teknolojilerini yakından görme fırsatı buldu.

Otomotiv ve teknoloji tutkunlarının merakla beklediği İstanbul Autoshow 2017, “Geleceğe Yakından Bakın” teması ile kapılarını açtı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından 21-30 Nisan 2017 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen, bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği İstanbul Autoshow 2017’de, Türkiye’de faaliyet gösteren ve ODD bünyesinde yer alan otomotiv markalarının yanı sıra teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları yerlerini aldı. İstanbul Autoshow 2017’nin 20 Nisan’da gerçekleştirilen “Basın ve VIP Günü”nde açılışı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik, Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Tarık Sönmez, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, TÜYAP  Fuarcılık Yapım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal ve TÜ-YAP Fuar ve Fuarcılık Hizmetleri A.Ş Genel Müdürü İlhan Ersözlü gerçekleştirdi. İstanbul Autoshow 2017’nin açılışına katılan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik ile Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Tarık Sönmez, TÜYAP ve ODD yöneticileriyle birlikte fuarın resmi açılışını gerçekleştirdi.

“Bu fuarı bir araştırma merkezi, bir okul olarak görüyoruz”

İstanbul Autoshow 2017’nın açılış toplantısında bir konuşma yapan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik, “Türkiye’nin en önemli sektörlerinden otomotiv sektörü, 2017’deki 27 milyar dolarlık ihracat hedefiyle, bu alandaki lokomotif görevini sürdürüyor. Türkiye’nin küresel entegrasyonutamamlanmıştır. Dünya ekonomisi içinde söz sahibi olabilmek ihracatında kilogram başına düşen fiyatı 7 dolar. Dünyada ise bu yaklaşık 10.5 dolar. Dünyadaki payımızı arttırmak istiyoruz” dedi. Otomotiv sektörünün artık elektrikli otomobilleri konuştuğunu, hedeflerini bu yönde sürdürdüğünü belirten Çelik, konuşmasına şöyle devam etti: “Hem emisyon açısından hem de ihtiyaçlar açısından bizim de gideceğimiz yön bu olacak. 20 yıl önce hayalinikurduğumuz otomobilleri bugün İstanbul Autoshow 2017’de görüyoruz. Bu fuarı bir araştırma merkezi, bir okul olarak kabul ediyoruz; bizim ufkumuzu açıyor. Bir süredir Ar-Ge merkezleri için önemli teşvik çalışmaları gerçekleştirdik. Bugün 450 civarında Ar-Ge merkezimiz var. Bunlarla yetinmeyerek, daha çok çalışarak, yeni adımlar atılmasını sağlayacağız.”

Sönmez: Terzi usulü Ar–Ge teşviği sağlıyoruz

İstanbul Autoshow 2017’nın açılış toplantısında söz alan Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Tarık Sönmez, “Otomotiv üretiminde kullanılan komponentler artık Türkiye’de üretilmeye başlandı. Binek otomobiller ve ticari araçlarla ilgili ciddi yerlilik gerçekleştirdik. Yatırım teşviği konusunda da çok yol kat ettik. Ar-Ge teşviği konusunda iki ayrı yol benimsedik. Bunlardan biri genel Ar-Ge yatırımlarına yönelik teşvik iken, bir diğeri ise terzi usulü destek unsurları oldu. Taliplisiyle oturup dizayn edilecek yatırım teşvik enstrümanlarımız var. Önümüzdeki dönemde ciddi bir üretim ve ihracat artışı göreceğiz” dedi.

Bayraktar: Yaşlı araç sorununa çözüm bulunmalı

Açılışta bir konuşma yapan Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar ise şunları söyledi: “Türkiye otomotiv sektörü toplam pazarı 2016 yılında, 1 milyon 7 bin 857 adet olarak gerçekleşti. Sektörün toplam üretim adedi yüzde 9 artarak 1 milyon 486 bin, ihracatı ise yüzde 15 artarak 1 milyon 141 bin 382 adet oldu. İhracat değerimiz de yüzde 12 oranında artarak 24 milyar 250 milyon dolar seviyesine ulaştı. Bu rakamların tüketicinin tercihlerini ve alım kararlarını etkileyebilecek, son derece yoğun gündemi olan bir yılda yaşandığına vurgu yapan Bayraktar, “2017 yılında geçen yıla oranla iç pazarda bir miktar daralma olacağını tahmin ediyoruz. Otomotiv sektöründeki büyüme ve küçülme trendleri genel ekonomik trend ve faaliyetlerle yakından ilgilidir. Otomotiv, peşinden birçok sektörü sürüklüyor olmasıyla da gerçek bir lokomotif. Dolayısıyla iç pazardaki büyümenin veya büyüklüğün sürdürülebilmesi, korunması ve daha da ileriye götürülebilmesi için yapılması gereken sektörümüzü ilgilendiren birçok şey var. Talebi canlı tutabilmek için ekonomik büyüme çok önemli. Bunun dışında da çözülmesi gereken birçok konu var. Bunların başında gelen, hala sektörümüzün iyileşmeyen, kronik kanayan bir yarası olan yaşlı araç parkı konusudur. Genel ekonomimize, özellikle de cari açığımıza büyük zarar veriyor. Ülkemizde, yollarda olan eski model araçlara yedek parça satışı yapan birçok Uzak Doğulu firma var. Bunlar, çevre ve kamu sağlığı gibi faktörlerin yanı sıra büyük bir cari açık müsebbibi. Uzakdoğu’dan yarını olmayan komponentleri ithal ediyoruz. Bunun da cari açığa ve kamu sağlığına da büyük olumsuz etkisi var” dedi.

Autoshow’lar kabuk değiştiriyor

Bayraktar sözlerine şöyle devam etti: “Bugün markalar burada yeni modellerini sergileyip tüketiciyle buluşturabilmek için fuarlara büyük kaynaklar ayırıyorlar, ama yaşlı araç parkı problemimiz hala devam ediyor. Fosil yakıtların dünyamıza verdiği uzun vadeli zararlar nedeniyle otomotiv sektörü daha da çevre dostu olma yönünde ilerlemek ve yeni teknolojileri yakalamak zorunda. Gördüğünüz gibi ışık hızında değişen teknoloji, otomotiv sektöründe de yeni araçlarda ve yeni uygulamalarda kendini göstermeye başladı. Bu sebeple, autoshow’ların da kabuk değiştirdiğini görüyoruz. Tahminim, çok uzak olmayan bir gelecekte autoshow’lar tüketici elektroniği fuarlarıyla birbirlerine yaklaşarak neredeyse bir olacaklar. Diğer kabuk değiştiren autoshow’larda olduğu gibi, İstanbul Autoshow da otomotiv dünyasının teknoloji paydaşlarını bu yıl ağırlamaya hazırlanıyor.”

ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce:

Türkiye’nin potansiyel büyümesine katkı sağladı

“Geleceğe Yakından Bakın” teması ile kapılarını 20 Nisan’daki “Basın ve VIP günü” ile açan İstanbul Autoshow 2017’yi yarım milyonu aşkın kişi ziyaret etti. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 30 Nisan Pazar günü kapılarını son kez ziyaretçilerine açan, otomobil tutkunlarına geleceğin teknolojilerini yakından görme fırsatı sunan İstanbul Autoshow 2017 sayesinde otomotiv sektörü de hareketlendi. Fuarın kapanış günü bir açıklama yapan ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, bir önceki yıla göre daralma gözlemlenen otomotiv pazarında İstanbul Autoshow 2017’nin pozitif etkisine dikkat çekerek, “Ülkemizin yoğun gündemi içerisinde İstanbul Autoshow 2017’ye otomobil severlerin göstermiş olduğu yoğun ilgi bizleri son derece memnun etti. Temennimiz, İstanbul Autoshow’un olumlu etkisi ile de hareketlenen otomotiv pazarının 2017 yılı içerisinde büyümesine devam etmesi ve ülkemizin potansiyel büyümesine ulaşması noktasında katkıda bulunmasıdır. Büyüyen iç pazarından alacağı güçle küresel arenada Türkiye otomotiv sektörünün rekabetçiliğinin artması ekonomimiz açısından büyük önem taşımaktadır” dedi. Dünyanın en yeni, ödüllü konseptleri İstanbul Autoshow 2017’de İstanbul Autoshow 2017’de yer alan otomotiv markaları yeni modellerini ve gelecekte hayata geçirecekleri ileri teknolojiler hakkında ipuçları veren konsept araçlarını sergiledi. Otomotiv markalarının standlarında çevreci özellikleriyle öne çıkan elektrikli ve hibrit otomobillerin yanı sıra otonom sürüşe giden yoldaki öncü teknolojilere sahip akıllı araçlar da müşterilerin beğenisine sunuldu. Dünya otomotiv gündeminin en popüler konularından biri olan otonom sürüş, İstanbul Autoshow 2017’nin ana konularından birini oluşturdu. Kendi kendine gidebilen otomobiller, yakın gelecekte hayatlarımıza dahil olacak. Mevcut birçok otomobilde artık yarı-otonom sürüş teknolojileri sunuluyor ve bu araçların pek çoğu İstanbul Autoshow 2017’de sergilendi. Fuarda, “Entegre İletişim Çözümleri”, “Otonom Sürüş”, “Çevreci” ve “Akıllı Araçlar” gibi konularda yenilikler sergilenirken, ziyaretçiler yakın gelecekte hayatlarına dahil olacak bu konuları izleme fırsatını da yakaladı. İstanbul Autoshow 2017’de otomobiller ve mobil cihazlar arasında akıllı çözümler sunan teknolojiler büyük bir ilgi gördü. Hayatımızın artık bir parçası olan akıllı telefonlar, tabletler ve mobil internet kullanımının, otomobillerle entegrasyonundaki son gelişmeler İstanbul Autoshow 2017’de izlenebildi.

İstanbul Autoshow 2017 her yaştan misafirlerini ağırladı

Ana sponsorluğunu Shell&Turcas, sigorta sponsorluğunu Generali Sigorta ve etkinlik sponsorluğunu RedBull.com’un üstlendiği İstanbul Autoshow 2017’de ziyaretçiler lisanslı ürünlerinin satıldığı “Autoshow Store”dan, fuar temalı ürünleri de satın alma fırsatı buldu. Sosyal medya paylaşımlarının gerçekleştirildiği “Instawall” adlı özel bölüm, çocuklar için hazırlanan etkinlik alanı da büyük ilgi gördü.

Ersözlü: Her kesimden olumlu geri dönüşler aldık

Yarım milyonu aşan ziyaretçi sayısıyla önemli bir sınavı geride bırakan İstanbul Autoshow 2017 hakkında açıklama yapan TÜYAP Fuar ve Fuarcılık Hizmetleri A.Ş Genel Müdürü İlhan Ersözlü; “Bölgemizdeki en büyük otomotiv organizasyonu olan İstanbul Autoshow, Türkiye’de daha önce benzeri olmayan, otomobil ve teknoloji firmalarını bir araya getiren ‘Geleceğe Yakından Bakın’ konseptiyle 11 gün boyunca ziyaretçi akınına uğradı. Katılımcı firmaların bu konsepte uygun modellerini sergilemesi ve geleceğe dair önemli şovlara imza atması, ziyaretçilerimizden ve basın mensuplarından çok olumlu geri dönüşler sağladı. İstanbul Autoshow 2017’ye otomotiv firmaları, aksesuar firmaları, teknoloji firmaları ve basın kuruluşları olmak üzere 140 katılımcı, bu fuarla yakaladıkları pozitif etkinin kendi sektörlerine ve dolayısıyla Türkiye ekonomisine katkısının olumlu olacağını değerlendiriyorlar” dedi.

 

Alfa Romeo ikinci model atağı olan Stelvio’yu sergiledi

Alfa Romeo’nun Giulia’dan sonra ikinci önemli model atağını temsil eden Stelvio, ülkemizde satışa sunulmadan önce İstanbul Autoshow 2017’de boy gösterdi. Alfa Romeo standınınGiulia ile birlikte yıldızı olarak ön plana çıkan Stelvio, markaya has tasarımı sportif ve dinamik görünümü ile premium SUV pazarına yeni bir soluk getiriyor. Türkiye’de yılın son çeyreğinde satışa sunulması planlanan yeni model, dinamik sürüşleri destekleyen ferah ve konforlu yaşam alanıyla dikkat çekiyor. Şık ve sportif bir mimari kullanılan, kaliteli malzemelerle ve birinci sınıf bir işçilikle şekillendirilen iç mekânda; deri, ahşap ve kumaş olmak üzere farklı malzemeler birbirini tamamlayan bir uyum sergiliyor.

        

Aston Martin”Vulcan” ile gövde gösterisi yaptı

Aston Martin Türkiye distribütörü D&D Motorlu Araçlar, dünyada sadece 24 kişinin sahip olduğu, 2.4 milyon pound değerindeki “Vulcan” modelini Türkiye’de ilk kez İstanbul Autoshow fuarında sergiledi. Aston Martin’in sadece pist kullanımı için ürettiği ve otomobiltutkunlarının “şaheser” olarak yorumladığı Vulcan, zamanın çok ötesinde teknolojik özellikleriyle fuara damgasını vurdu. Altı ayrı modelin sergilendiği Aston Martin standında bir açıklama yapan D&D Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Kaya, “Aston Martin tarihindeki en büyük yatırımı Türkiye’ye yaptı. Önümüzdeki 5 yıllık planlamamızda Türkiye’de daha fazla noktada olmayı hedefliyoruz. Uzun vadede, Aston Martin satışlarında şu an en fazla satışı yapan İngiltere’yi geçmeyi hedefliyoruz” açıklamasını yaptı.                      

  

Dacia yenilenen ürün gamını tanıttı

Türkiye’de yükselişini sürdüren Dacia, İstanbul Autoshow’da 2. Salon’da otomobilseverlerle buluştu. Dacia’nın ilk otomatik vitesli modeli Duster EDC, Dacia standının en ilgi çeken modeliolarak öne çıktı. Fuarda ayrıca Duster Transanatolia Showcar motorsporları tutkunlarının beğenisine sunuldu. Dacia’nın yeni marka kimliğini yansıtan yenilenen Sandero ve Logan MCV tüketiciyle buluştu. Autoshow’da, Sandero Stepway’in Easy-R yarı otomatik vites kutulu versiyonu görücüye çıktı. Lodgy Stepway de Autoshow’da Dacia standında sergilenen  modeller arasında yerini aldı. Lodgy Stepway, crossover araçlardan alınan ilhamladaha kaslı bir görünüme ve güçlü bir kişiliğe sahip. Modelin 5 ve 7 koltuklu seçenekleri bulunuyor. 

 

Şahsuvaroğlu, DFSK ile görücüye çıktı

Şahsuvaroğlu Grup güvencesiyle 2016 yılında Türkiye pazarına giriş yapan hafif ticari ve binek araçlar konusunda Çin’in en büyük ihracatçısı konumunda olan DFSK, 2017 İstanbul Autoshow Fuarı’nda 3. Salon 302 numaralı stantta Mini Maxi ve Mega Van modelleriyle yerini aldı. DFSK Mini Maxi ve Mega Van araçlar; ABS, EBD, ESP ve çift hava yastığı standartları ile güvenliği ön planda tutuyor. Dual VVT teknolojisine sahip Euro 6 standartlarına uygun motora sahip araçlar, büyük ilgi gördü. DFSK Mini Maxi,elektrikli motor yardımı ile çalışan elektrikli direksiyon sistemine,ayrıca 2,9 metre uzunluğunda kargo bölümüne sahip.

Fiat’tan sportif Egea’lar, robot danışmanlar şovu…

Fiat markasının efsanevi modeli 124 Spider, İstanbul Autoshow 2017 ile birlikte Türkiye’de de satışa sunuldu. Yaklaşık 50 yıl önce otomobil tutkunlarıyla buluşan ilk nesil 124 Spider modelinin yeni jenerasyonu niteliğindeki Fiat 124 Spider, fuarın ilgi odağı oldu. Tofaş Ar-Ge tarafından geliştirilerek motor sporlarına uygun olarak yeniden hazırlanan Egea Hatchback ve Egea Sedan da Fiat standında dikkatleri üzerine topladı. Fiat standını ziyaret edenleri karşılayan robot stand danışmanları da ilgi odağı oldu. Fiat standında ziyaretçilere kesintisiz bilgi aktarımında bulunan robotlar, İstanbul Autoshow’da ilk kez bir otomobil markası tarafından kullanıldı.

 

Ford yeni modellerle “Bir Başka” dedi

Ford, İstanbul Autoshow’da üstün performanslı Ford GT Race Car ile ziyaretçilerin kalp atışlarını hızlandırırken, Yeni Fiesta’dan SUV modellerine uzanan geniş ürün portföyünü ziyaretçilerle buluşturdu. 13 farklı modeli ziyaretçilerin beğenisine sunan Ford,“Bir Başka” konseptiyle Türkiye pazarında yeni bir dönemin kapılarını araladı. Efsane Mustang, Focus RS ve yüksek performanslı Focus ST’nin heyecan severlerle buluştuğu Ford standında 1,5 lt dizel otomatik versiyonuyla Türkiye SUV pazarına iddialı bir giriş yapan Yeni Kuga ile Edge ve Ranger da yerini aldı. Köln’de gerçekleşen “Go Further” etkinliğinde Avrupa prömiyerini gerçekleştiren Yeni Fiesta, Türkiye’de ilk defa müşterilerin beğenisine sunuldu.

 

Honda, NSX’in lansmanını yaptı

Honda, ürün gamını yenilemeye ve otomobil tüketicisini yeni ve modern modellerle buluşturmaya Autoshow’da da devam etti. İki yıl boyunca ürün gamındaki tüm modelleri yenileyen Honda, 2017 İstanbul Autoshow’daki stant alanında Jazz, Civic Hatchback, Civic Sedan, HR-V ve C-RV olmak üzere ürün gamının tamamını otomobilseverlerle buluşturdu. Sadece güncel ürün gamını sergilemekle kalmayan Honda, 2017 İstanbul Autoshow’da Yeni Type R ve Autoshow ile birlikte Türkiye’de satışına başlanan NSX olmak üzere iki yeni modelini lanse etti. Honda ayrıca Formula 1 aracını standın performans bölümünde ziyaretçilerin beğenisine sundu.

 

Hyundai iki modelin prömiyerini yaptı

Türkiye’deki 20’nci üretim yılını kutlayan Hyundai, yeni i30 ve IONIQ modelinin prömiyerini gerçekleştirdi. İlgi çekici standı ve teknolojik sürprizleriyle dikkat çeken Hyundai, ürün gamındaki iddialı yenilikleriyle de fuarın önemli markalarından biri oldu. Ayrıca standa yerleştirilen robotlarla da yerli üretimin kalitesine vurgusu yapan Hyundai’nin Avrupa’da en çok satılan modeli yeni i30’un Türkiye satış fiyatı da ilk kez fuarda açıklandı. Şirket, fuarda ayrıca performans tutkunlarına özel N Zone konsept aracı, i20 Coupe WRC ve 200 beygirden daha güçlü Elantra Sport Turbo’yu da sergiledi.

  

Yeni Jeep Compass görücüye çıktı

Avrupa lansmanı Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen yeni Jeep Compass, ülkemizde satışa sunulmadan önce İstanbul Autoshow 2017’de otomobil tutkunlarının beğenisine sunuldu. Sınıfının en gelişmiş 4x4 yeteneklerine sahip olan Compass, özgün Jeep tasarımını, on-road sürüş dinamikleri, yenilikçi güvenlik teknolojileri ile sınıfına yeni bir soluk getiriyor. Compass, Longitude, Limited ve Trailhawk adı verilen 3 farklı donanım seviyelerine sahip olarak 1.4 litre benzinli ve hem 1.6 litre hem 2.0 litre dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile ülkemizde sonbahar aylarından itibaren satışa sunulacak.

 

Lexus, 28. yüzyılın aracını tanıttı

“Valerian ve Bin Gezegen İmparatorluğu” filmi için tasarlanan SKYJET uzay aracını sergileyen Lexus, yeni hibrit modellerinin tanıtımını da gerçekleştirdi. Lexus’un Türkiye operasyonlarının ve model yelpazesinin giderek genişlediğini söyleyen Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Lexus’un önemli yeniliklerinden biri, dünyanın ilk kompakt lüks hibrit otomobili olan CT 200h oldu. Fuarla birlikte satışa sunacağımız bu yeni Lexus modeli, müşterilerimizin artık markaya daha kolay erişmesini sağlayacak. Hem elektrikli hem benzinli motora sahip CT, tasarımıyla, kompakt boyutlarıyla ve sürüş özellikleriyle beğeni toplayacak. CT modelinin, Türk kullanıcısı tarafından büyük beğeni toplayacağını düşünüyoruz” dedi.

 

Mercedes-Benz, E-Serisindeki teknolojik yenilikleri ilk kez sundu

Mercedes-Benz Türk, kompakt sınıftan SUV’lara kadar hemen her sınıftaki otomobilleriyle yer aldığı İstanbul Autoshow 2017 fuarında Mercedes-Benz E-Serisi Coupé ve All-Terrain ile Mercedes-AMG GT R modellerini Türkiye’de ilk kez Otomobilseverlerin beğenisine sundu. Yeni E-Serisi Coupé, akıllı telefon entegrasyonu, geniş ekranlı dijital kokpit ve isteğe bağlı olarak kısmi otonom sürüş imkânı sunan yeni sürüş destek sistemleri de dahil  E-Serisi ailesinin sahip olduğu bütün gelişmiş elektronik sistemleri de bünyesinde barındırıyor. Station wagon otomobillerin pes ettiği yollarda, yerden yüksek yapısı ve standart olarak sunulan sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ile Mercedes-Benz E-Serisi All-Terrain ise sorunsuz bir şekilde yoluna  devam ediyor.  Mercedes-Benz dar park alanları  ve garajlardaki  zor park  manevralarını Türkiye’de  ilk kez       E-Serisi ile birlikte sunduğu bir sistemle kolaylaştırıyor. Bir ilk olan sistem, araç dışından park ve manevra yapma imkanı tanıyor. Araç Dışından Park Etme Yardımcısı, Bluetooth ® üzerinden sisteme bağlanan akıllı telefon ile kumanda ediliyor. Mercedes-Benz tarafından geliştirilen Android ve iOS destekli uygulama, ilgili uygulama mağazasından indirilebiliyor ve müşterinin Mercedes me hesabı üzerinden aktive ediliyor.

 

Yenilenen yüzüyle Mitsubishi ASX ile dikkatleri topladı

Temsa Motorlu Araçlar, Mitsubishi ASX’i ilk kez İstanbul Autoshow 2017’de otomobil meraklılarıyla buluşturdu. Artan donanımı ile 2017 model Mitsubishi L200, Outlander, Pajero, Space Star ve Lancer’ın da tanıtıldığı fuarda, Mitsubishi standı büyük ilgi gördü. Fuarda ayrıca 2017 model Mitsubishi L200 ve yeni yüzlü Lancer’ı otomobil tutkunlarının karşısına çıkaran Temsa Motorlu Araçlar, Outlander, Pajero ve Space Star ile de dikkatleri üzerine çekti. Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Eşref Zeka, sürdürülebilir sürüş keyfi için dayanıklı ve güvenilir araçlar üreten Mitsubishi Motors’un ASX ile gittikçe büyüyen crossover segmentinde daha fazla söz sahibi olacağını belirtti.

 

Nissan Intelligent Mobility heyecanı

Nissan, İstanbul Autoshow 2017’de Nissan Intelligent Mobility yaklaşımıyla geliştirdiği BladeGlider ve güncel modellerini otomobilseverlerle buluşturdu. Nissan, İstanbul Autoshow’da ikinci salonda BladeGlider’ın yanı sıra Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından hem “2016 Yılının En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası” hem de “Navara Lansman İletişimi” projesiyle “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” ödüllerinin sahibi olan pick-up modeli Navara, 2016 yılında dünyanın en çok satan SUV modeli olan X-Trail, 2006 yılında lanse edildiğinden beri Nissan’ın Avrupa’da ve Türkiye’de en çok ses getiren modeli olan Qashqai ile Juke ve Pulsar modellerini de sergiledi.

 

Opel, Insignia fırtınası estirdi

Opel, Insignia Grand Sport, Insignia Sports Tourer ve Crossland X olmak üzere üç yeni modelinin Türkiye prömiyerini İstanbul Autoshow 2017’de gerçekleştirdi. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik “Opel olarak gücümüzü, her ihtiyaca cevap verebilecek genişlikteki ürün yelpazemizden alıyoruz. Bu anlamda müşterilerimizin tercihleri hangi yönde olursa Opel markamız ile müşterilerimizin ihtiyaç ve arzularını karşılayacak çeşitlilikteki ürün gamına sahip olmak her zaman önceliğimiz” dedi. Yeni Insignia Grand Sport mayıs sonundan itibaren 1.5 165 hp benzinli, 1.6 136 hp ve 2.0 210 hp dizel motor seçenekleri ile satışa sunulacak.

 

Peugeot, zengin ürün gamını sergiledi

Peugeot, İstanbul Autoshow’a zengin ürün gamıyla damgasını vurdu. Küçükten büyüğe tüm modellerini sergileyen Peugeot, SUV atağının mihenk taşını oluşturan ‘2017 Yılın Otomobili’ ödüllü 3008 SUV dışında Ekim 2017’de Türk tüketicisiyle buluşacak olan yeni 5008 SUV modelini tanıttı. Marka, ayrıca Boxer ve Expert gibi modellerle atılım yaptığı hafif ticari araç pazarına yönelik yeni ürünü Traveller’i de Türk tüketicisinin beğenisine sundu. Peugeot Instinct Concept ise markanın otomobilin geleceğini nasıl gördüğünü gözler önüne serdi.

 

Renault Koleos ve Captur’un Türkiye prömiyerini yaptı

Renault, Autoshow’da yeni Captur ve Koleos’un Türkiye ilk gösterimini gerçekleştirerek Kadjar ile birlikte SUV ürün gamını tamamladı. Yeni Captur daha cesur ve iddialı bir görünüme sahip. Yeni Koleos ise güçlü bir SUV’un tüm karakteristik özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Ayrıca Renault’nun tasarım anlayışı ve gelecekteki teknolojisi hakkında ipuçları veren elektrikli bir GT olan konsept model TREZOR da stantta sergilendi. Marka, düzeyde 400 km’lik sürüş menziliyle bu alanda yeni bir sayfa açan yeni Z.E. 40 pil ile donatılan Renault ZOE’yi de meraklılarıyla buluşturdu. Renault’nun bir diğer yeni modeli ise Türk tüketicisiyle ilk kez buluşan Espace oldu.

 

Smart iki modeliyle boy gösterdi

Pazara sunulduğu günden bu yana kompakt ölçüleri, etkin güvenlik donanımları ve özellikle şehiriçi kullanım için sunduğu işlevselliği ile tanınan Smart fortwo, Autoshow’da ilgileri üzerine çekti. Smart’ın ‘sıra dışı ve yeniliklere açık kişilerin otomobili’ olarak lanse ettiği yeni 4 kişilik versiyonu Smart forfour da meraklılarıyla buluştu. Smart ailesinin bu yeni üyeleri farları, ön konsoldakihavalandırma sistemleri ve kendilerine özgü tasarımları ile dikkat çekiyor. İki araç da arka bölümlerine yerleştirilen motorları ile şehiriçi trafikte oldukça çevik çözümler sunuyor.

SsangYong Konsept XAVL’i sergiledi

Türkiye’de Şahsuvaroğlu güvencesiyle satışa sunulan Güney Koreli marka SsangYong, XAVL konseptini Cenevre Otomobil Fuarı’ndan sonra dünyada ilk kez Türkiye’de otomobil severlerin beğenisine sundu. SsangYong XAVL’nin tasarımı, doğada bulunan güç ve dinamizm ile SsangYong’un ‘Nature-born 3Motion’ tasarım felsefesinden esinlenerek oluşturulmuş ‘Dynamic Motion’ kavramını temsil ederken; markanın “sağlam estetik” tasarım dili, güçlü ve maskülen görünümlü bir SUV yaratmak için dinamik ve hacimli bir tarzla ifade ediliyor. Şirketin dikkatleri çeken bir diğer modeli ise Seul Motor Show’da dünya prömiyerini yaptığı G4 Rexton oldu.

 

Toyota hibrit ürün gamı ile çıkarma yaptı

Türkiye’de hibrit teknolojisine ilginin başladığı dönemde, bu teknolojinin öncüsü Toyota, İstanbul Autoshow’a en geniş hibrit ürün gamı ile katıldı. Türk mühendislerin imzasını taşıyan yenilenen Yaris de ilk kez Autoshow’da beğeniye sunuldu. Fuarda “hibrit” teması ile yer alan Toyota; Türkiye’de üretilen Toyota C-HR Hybrid, Auris Hybrid, Auris TS Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid ve ilk seri üretim hibrit model Prius’un son versiyonunu otomobil tutkunlarıyla buluşturdu. Kapsamlı bir şekilde yenilenen Yaris Türkiye’de ilk kez Autoshow’da sergilendi. Çok daha dinamik ve duygusal bir tasarımla yenilenen Yaris, yılın üçüncü çeyreğinde Türkiye pazarında satışa sunulacak.

 

21 klasik otomobil ilgi odağı oldu

Autoshow 2017’nin en ilgi çeken salonlarından biri de Klasik Otomobiller bölümü oldu. İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği, “Geleceğin Yanında, Geçmişe de Yakından Bakın” sloganı ve 21 klasik araçla fuarda nostalji rüzgarları estirdi.

Türkiye’nin ve otomotiv sektörümüzün yurtiçi ve yurtdışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayan organizasyona İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği de 21 klasik araçla katılarak, ticari bir amacı olmadan,otomotiv teknolojisinin bir asırlık serüvenine ışık tutmaya çalıştı. Fuardaki İKOD klasik araç sergisinde, 1934 Ford Truck, 1946 Chevrolet Woody Wagon, 1948 Desoto, 1955 Plymouth, 1956 Chevrolet, 1975 Citroen, 1982 School Bus, Anadol Böcek gibi döneminin çok özel marka ve modelleri Autoshow 2017 ziyaretçilerinin beğenisine sunuldu.

 

Teknoloji salonunda farklı sektörler çözüm ve ürünlerini tanıttı

Autoshow 2017’nin bu yılki ilklerinden biri de farklı sektörlerden şirketlerin otomotiv dünyası için geliştirdikleri yeni teknoloji ve ürünleri sergiledikleri “Teknoloji Salonu” oldu. Türk Telekom, Bahçeşehir Üniversitesi E-Şarj, Garanti ve Zipcar’ın bulunduğu salonda, ziyaretçiler çeşitli simülasyonlara da katılma fırsatı buldu. Bahçeşehir Üniversitesi İstanbul Autoshow 2017’ye eğitim verdiği ve tüm çalışmalarına destek olduğu, başarılı fikirleri ile göz dolduran öğrencileri ile fuar alanındaydı. Üniversitenin verdiği destekle kurulan 3Durak adlı şirket, 3D yazıcılarla yaptıkları ürünleri sergiledi. Standa yer alan bir başka ürün de TÜBİTAK’tan ödül kazanan doğrusal ses sistemi oldu. Zipcar ise sensörlerle hareket eden aracıyla ilgi çekti. Türk Telekom Autoshow  2017’de Türkiye’de ilk kez bireysel araç sahiplerine özel sunduğu Araç Kontrol ve Güvenli Motosiklet ürünlerini tanıttı. Fuar kapsamında otomotiv sektöründe geleceğe yönelik geliştirdiği ürünlerini sergileyen Türk Telekom, ayrıca ziyaretçilere Formula 1 aracıyla gerçek zamanlı sürüş deneyimi de yaşattı.

   

Tasarımcıların gözdesi 13 yaşındaki Mesut da çizimlerini sergiledi

Autoshow 2017’nin en dikkat çeken katılımcılarından biri de 13 yaşındaki Mehmet Mesut Uygun oldu. Asperger (yüksek fonksiyonlu otizm) teşhisi konulan 13 yaşındaki Mehmet Mesut Uygun, fuarda otomobil tasarımlarını sergiledi. Zeytinburnu Ayhan Şahenk Ortaokulu yedinci sınıf öğrencisi olan Mesut, büyüdüğünde ünlü bir otomobil tasarımcısı olmayı hayal ediyor. Bugüne kadar Chrysler, Jaguar, Kia, BMW Group, Ferrari, Maserati, Renault, Tata, Bugatti, Mercedes, Opel, Honda gibi dünyaca ünlü markaların tasarımcılarından övgü dolu mektuplar alan Mesut, Mercedes,  Ford, Tofaş, Hyundai ve Isuzu fabrikalarına yaptığı gezilerle de deneyim kazanmaya çalışıyor. TÜBİTAK, ODTÜ, Haliç ve Gazi üniversiteleri endüstri tasarım bölüm başkanlarından da taktir gören Mesut’un çizimleri, İstanbul’daki altı alışveriş merkezi ve Karaköy’de sergilendi. 2015 yılında Almanya’daki Opel tasarım merkezine davet edilen ve Opel baş tasarımcısı Mark Adams’la görüşen Mesut, aynı yıl İtalya’da BMW eski tasarım şefi Chris Bangle’la bir araya geldi. 2016 yılında dönemin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık tarafından TÜBİTAK’a davet edilen Mesut, burada yerli otomobil konusundaki çalışmaları da inceledi. Çalışmaları Design Week Turkey’de de sergilenen Mesut’a, Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından “Geleceğin Tasarımcısı Ödülü” de verildi. Mesut’un beğeni gören çizimleri İstanbul Autshow ziyaretçileri tarafından da takdir topladı.

  

 

Autoshow’un sponsorları Shell, Generali Sigorta Redbull.com

İstanbul Autoshow 2017’un ana sponsorluğunu Shell&Turcas, sigorta sponsorluğunu Generali Sigorta ve etkinlik sponsorluğunu ise RedBull.com üstlendi. Shell, İstanbul Autoshow 2017’de ana sponsor olarak yerini aldı. Fuarda Shell standını ziyaret eden otomobil tutkunları, Shell’in yüksek kalitede yakıtları ve madeni yağları hakkında bilgi alırken, Shell’in dijitalleşen dünyada tüketicilerin hayatını kolaylaştırmak için hizmete sunduğu Shell Mobil Uygulama’sını da deneyimledi. Ayrıca daha az enerji ile daha çok yol gitmek için öğrenciler tarafından tasarlanan geleceğin otomobillerinin yarıştığı Shell Eco-marathon’da yer almış araçlardan biri de fuarda sergilendi. İstanbul Autoshow 2017’nin ana sponsoru olmaktan dolayı mutluluk duyduklarını ifade eden Shell & Turcas CEO’su Felix Faber “Geleceğe Yakından Bakın” temalı Autoshow’un bu yıl da ana sponsoruyuz. Otomotiv sektörünü tüketiciler ile buluşturan bu önemli etkinliğin gerçekleştirilmesine katkıda bulunarak bu heyecanlı buluşmanın bir parçası olduk. Ayrıca etkinlik süresince gelen ziyaretçilerin standımızda; onların yolculuklarını keyifli kılmak için otomotiv üreticileri ile ortaklaşa yaptığımız araştırmalarla geliştirdiğimiz yüksek kalitedeki Shell yakıtlarımız ve madeni yağlarımızı, araba ile yolculuk eden herkesin hayatını kolaylaştırarak keyifli kılacak Shell Mobil Uygulaması’nı ve Shell Select Marketlerde sunduğumuz Deli-2Go ürünlerimizi deneyimlemelerini istiyoruz” dedi.

 

Generali ve DeLorean DMC-12

Autoshow’a damga vurdu

İstanbul Autoshow 2017’de 80’lerin kült filmi Geleceğe Dönüş’ün başkahramanı DeLorean DMC-12 ile yer alan Generali Sigorta, fuarın ilk gününden itibaren otomobil tutkunlarından yoğun ilgi gördü. Generali, dünyanın birçok ülkesinde popüler olmuş televizyon dizisi Kara Şimşek’in - KITT’ini 2015 yılında Autoshow fuarına konuk etmişti. Bu yılda markanın, yenilikçi ve inovatif yaklaşımının temsili olan DeLorean DMC-12 ile sahip olduğu değerlere vurgu yapan Generali, “Sigortanın Kolay Hali” mottosuyla sunduğu hizmet ve ürünlerini fuar katılımcılarıyla buluşturdu. Fuarı ilişkin gözlemlerini paylaşan Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini “Generali olarak, otomotiv sektörünün yurtiçi ve yurtdışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayan en önemli etkinliklerden birisi olan İstanbul Autoshow’a katılan tek sigorta şirketiyiz. 2015 yılından bu yana hizmet ve sigorta sponsorluğunu üstlendiğimiz İstanbul Autoshow’da her seferinde, yenilikçi ve inovatif yaklaşımımızın temsili olan ikonlarla yer alıyoruz” dedi. Fuarın etkinlik sponsoru olan Redbull.com ise çocuklar için hazırlanan etkinlik alanında minik misafirler eğlenceli ve keyifli anlaryaşadı, ebeveynler de dinlenme şansı buldular.

 

 

 

               

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next