sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

E-ticaret hızlı büyümesine devam edecek

sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş ile Türkiye’de e-ticareti ve otomotiv sektörünün bu alandaki etkinliğini konuştuk. 5 milyondan fazla aktif ilanı olan sahibinden.com’u, ayda 40,7 milyon tekil ziyaretçi, 241 milyon kez ziyaret ediyor ve 7 milyar sayfa görüntülüyor. ‘Vasıta’ kategorisi ise 450 binin üzerinde aktif ilanıyla sahibinden.com’un en çok ziyaret edilen ana kategorilerinden biri. Bu kategorideki ilanların yüzde 60’ından fazlasını otomobil ilanları oluşturuyor.

- sahibinden.com’dan hareketle, sizce 2016 yılı Türkiye için nasıl geçti,

2017 beklentileriniz nelerdir?

2016 gerek ülkemiz gerekse de dünya açısından zorlu gelişmelerin yaşandığı bir yıl oldu. Bu yıl hemen hemen tüm sektörlerde tüm şirketler Türkiye’nin kalkınması için tüm güçleriyle çalıştılar. Sektörel ve kurumsal büyümelere bakıldığında, ekonominin önemli çarklarından biri olarak e-ticaretin konumunu sağlamlaştırdığını söyleyebiliriz. Kurum olarak biz de üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirerek hem altyapı hem de insan kaynağı yatırımlarımızla büyümeyi sürdürdük. 2017’de de sektöre öncülük edecek uygulama ve hizmetler geliştirmeye devam edeceğiz.

- Otomotiv sektörü sizce Türkiye için ne ifade ediyor?

Otomotiv sektörü, yarattığı istihdam, katma değer ve ihracat açısından Türkiye için çok büyük bir değer taşıyor. Veriler de sektörün büyüklüğünü ve önemini açıkça ortaya koyuyor. Türkiye otomotiv sektöründe toplam üretim, 2016 yılı Ocak-Kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,8 artarak 1 milyon 329 bin adede ulaştı. İhracat değerlerine baktığımızda ise yine aynı döneme göre adetsel bazda yüzde 13,6, dolar bazında ise yüzde 11 büyüme yaşandı. Bu büyümeyle birlikte toplam ihracat 1 milyon 22 bin adet ve 21 milyar 897 milyon dolar olarak gerçekleşti. İç pazardaki verilere baktığımızda ise 2015 ve 2016 yıllarının ilk 10 aylık karşılaştırmasında bir daralma göze çarpıyor ancak 2016 yılının kasım ayında 122 bin 309 adet otomobil ve hafif ticari araç satışının gerçekleşmesi sonucu ilk 11 aylık dönem karşılaştırmasında büyüme olduğunu görüyoruz. Kasım ayında yapılan ÖTV düzenlemesi sonrasında distribütörlerin kampanyaları ve kur artışlarını fiyatlara yansıtmamaları bu ivmelenmede büyük rol oynadı. Kasım ayında yaşanan bu gelişmelerle birlikte, sıfır araç satışlarında yaşanan artışın ikinci el piyasasında da olumlu yansımasını gördük. TÜİK verilerine göre, 2016 Ocak-Ekim döneminde devri yapılan araç toplamı 4 milyon 883 bin adet olarak gerçekleşirken, 2015 yılının aynı döneminde 4 milyon 633 bin adet araç el değiştirmişti. Dış pazardaki büyümenin devam edeceğini ve iç pazardaki satışların aralık ayında da kasım ayı seviyelerinde gerçekleşerek yılı 2015’e göre büyümeyle kapatacağını tahmin ediyoruz.

Vasıta kategorisindeki ilanların yüzde 60’tan fazlası otomobil ilanı

-Vasıta kategorisi şirketiniz açısından ne ifade ediyor? Günlük kaç adet vasıta ilanı yayınlanıyor, daha çok hangi kategorideki araçların arandığını istatistiki bilgilerle paylaşabilir misiniz?

Vasıta kategorisi 450 binin üzerinde aktif ilanıyla sahibinden.com’un en çok ziyaret edilen ana kategorilerinden biri. Bu kategorideki ilanların yüzde 60’ından fazlasını otomobil ilanları oluşturuyor. Kasım ayı verilerimize göre, vasıta kategorisinde en çok trafiği alan ilk üç kategorimiz “otomobil”, “arazi – SUV & pickup” ve “minivan” şeklinde sıralanıyor. Bizim için hem kurumsal hem de bireysel üyelerimizin kullanıcı deneyimi her şeyden önce geliyor. Bu sebeple hiç durmadan tüm üyelerimizin hayatını kolaylaştıracak yenilikleri hayata geçirmeye çalışıyoruz. Örneğin, “vasıta” kategorisinde yapılan aramalarda “yetkili bayi” ürününü kullanan kurumsal üyelerimizin yayınladığı ilanlar, arama sonuç listelerinde marka logolarıyla ve “yetkili bayi” sekmesi ile diğer ilanlardan ayrılarak öne çıkıyor. Bilgisayardan veya mobil telefonlardan ilan veren üyelerimiz araçlarının marka ve modelini seçtiklerinde standart tüm teknik özellikleri ve donanım bilgilerini otomatik olarak ilana ekliyoruz. Bu ve bunun gibi yenilikçi ürünlerle vasıta kategorimizdeki tüm üyelerimize en iyi şekilde hizmet vermeye devam etmeyi amaçlıyoruz.

- sahibinden.com’un bugün geldiği nokta ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Türkiye’nin ilan ve alışverişte ilk adresi sahibinden.com, 2000 yılında Aksoy Group bünyesinde hayata geçirildi. Bir ilan ve e-ticaret platformu olmanın ötesinde, ülkemizde internet sektörünün doğuşundan bugüne olan sürecin de temsilcisiyiz. 16’ncı yılımızda 460 çalışanımız, ayda 40,7 milyon tekil ziyaretçinin 241 milyon kez ziyaret ederek yarattığı 7 milyar sayfa görüntüleme, 5 milyondan fazla aktif ilan ve 10 binlerce ürün çeşidiyle kendi faaliyet alanımızda lider konumundayız.

Mobil uygulamalarımız ayda 6,5 milyon aktif kullanıcıya ulaştı

- sahibinden.com hangi özellikleriyle benzer sitelerden ayrılıyor? En çok hangi kategorilerde tercih ediliyor?

Emlak, vasıta, alışveriş, iş makineleri ve sanayi, yedek parça aksesuar- donanım ve tuning, hizmetler, iş ilanları, hayvanlar alemi, özel ders verenler ve yardımcı arayanlar olmak üzere toplam 10 kategoride hizmet veriyoruz. Emlak ve vasıta kategorileri kullanıcıların en yoğun ziyaret ettikleri kategoriler olmakla birlikte, aranılan her türlü ürün ve hizmetin bulanabileceği çoklu kategoriye sahip bir platform olmamız bizi diğer dikey sitelerden ayıran en önemli özellik. Örneğin, sitemiz üzerinden araç satın alan bir üyemiz, yine sitemiz üzerinden lastik, yedek parça, aksesuar veya donanım gibi her türlü ürünü alabilme imkânına sahip. Aynı şekilde, konut alan ya da kiralayan bir üye, evine almayı düşündüğü mobilya, beyaz eşya, elektronik eşya gibi her türlü ürünü ve hatta evine yerleşmeden önce ihtiyacı olan ustalık ve nakliye hizmetlerini yine aynı platformdan alabiliyor. Kategori çeşitliliğine ek olarak, sürekli olarak yatırım yaptığımız teknoloji alanı da rakiplerimizden ayrıştığımız önemli bir alan. 2016’nın son çeyreğinde sunduğumuz “360 derece fotoğraflı ilanlar” özelliğimizle, kullanıcılarımız emlak veya vasıta ilanı verirken 360 derece kameralarla çektikleri fotoğrafları ilanlarına yükleyebiliyor. Bu sayede ilana bakanlar, sanki oradalarmış gibi söz konusu emlak veya vasıtayı her açıdan görebiliyor. “Mobilden İlan Verme” özelliğimizle ise iPhone ve Android kullanıcılarının ilanlarını cepten ve tabletten çok daha hızlı ve kolay bir şekilde verebilmelerine olanak tanıyoruz. Bu çalışmalarımızın bir sonucu olarak mobil uygulamalarımız bugün Türkiye’nin en çok tercih edilen uygulamaları arasında yer alıyor. Geliştirdiğimiz iOS ve Android uygulamaları toplamda 18.6 milyon kere yüklendi ve ayda 6.5 milyon aktif kullanıcıya ulaştı. Bu alanda hızla yatırımlarımıza devam etmekle birlikte, birçok özelliği artık web’den önce mobil platformda sunmaya başladık. Hayata geçirdiğimiz yeni hizmetlerle yaratılan kullanıcı ve müşteri memnuniyetindeki artış geçtiğimiz dönemde önemli ödülleri de beraberinde getirdi. 2016 yılında kazandığımız ödüllerden birkaç örnek vermek gerekirse, Capital Dergisi’nin Türkiye’nin En Beğenilen Şirketler Araştırmasında “E-Ticaret” kategorisinde birincilik ödülü, Digital Age Dergisi ve MMA Türkiye (Mobile Marketing Association) tarafından düzenlenen “Yılın Dikkat Çeken Mobil Uygulamaları” araştırmasında “E-ticaret”, “Emlak” “Pazar Yeri”, “İletişimi En İyi Yapılan Uygulama” kategorilerinde birincilik ödülü, Webrazzi Ödülleri’nde “Yılın Seri İlan Sitesi”nde üst üste 5 yıldır, “Yılın Web Girişimi” kategorisinde 3 yıldır, “Yılın E-ticaret Sitesi” kategorilerinde 2 yıldır birincilik ödülü, 2016 The Stevie Awards tarafından 2 altın 7 bronz olmak üzere toplam 9 ödül ve bunlar gibi daha birçok değerli ödülün sahibi olduk. İletişim dalında da 2016 Mediacat Felis, Kristal Elma ve Effi e’den 10’dan fazla ödül kazanarak döndük.

- sahibinden.com’un gelecek hedefleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Büyüme planlarınız ve önümüzdeki dönemde hayata geçecek yenilikler var mı?

Kurulduğumuz günden bu yana tüm ürün ve hizmetlerimizde en iyi kullanıcı deneyimini yaşatmak ve bu deneyimi sürekli geliştirmek için çalışıyoruz. Memnuniyetin temelinde de sadece gelen kullanıcının yaşadığı deneyim değil, milyonlarca ürün içinden doğru ürün veya hizmeti doğru şekilde buluşturma çabamız söz konusu. Her gün daha iyisini yapabilmek için teknoloji ve insan zekâsını en verimli şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Türkiye internet sektöründeki vasıta kategorisinde de 15 yılı aşkındır sürdürdüğümüz lider kimliğimizi önümüzdeki yıllarda da devam ettirmek için kendimizi sürekli yenilemek ve geliştirmeyi amaçlıyoruz.

E-ticaret pazarı 24,7 milyar dolar büyüklüğe ulaştı

- Dünyada ve ülkemizde elektronik ticaret hacmi hakkında bilgi paylaşabilir misiniz?

Teknolojinin ve internetin hızlı gelişimi e-ticareti dijital dünyanın yeni alışveriş modeli haline getirdi. E-ticaretin gelişimine etki eden birçok faktör bulunuyor. Bunların en başında genç nüfusun büyüklüğü, artan internet kullanımı, ödeme sistemlerindeki çeşitlilik ve lojistik alandaki gelişmişlik geliyor. Gelişimi rakamlarla ifade etmek gerekirse; TÜBİSAD 2015 E-ticaret Raporu’na göre, 2015’te pazar yüzde 31 büyüyerek 24,7 milyar TL’ye ulaştı. Ancak yine de global pazara baktığımızda Türkiye’nin gidecek çok yolu olduğunu görüyoruz. Türkiye’de internet kullanan her 3 kişiden 1’i internet üzerinden alışveriş de yapıyor. İnternet penetrasyonundasüren artış, genç nüfus ve hali hazırda bulunan 59 milyon kredi kartı ile e-ticaretin hızlı büyümesine devam edeceğini söyleyebiliriz.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next