Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Ömer Dormen Hindistan ve Güney Asya’da Castrol’ün faaliyetlerini yönetecek Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

1- CASTROL

Ömer Dormen Hindistan ve Güney Asya’da Castrol’ün faaliyetlerini yönetecek

Castrol’ün Hindistan Genel Müdürlüğü’nün yanı sıra Hindistan ve Güney Asya Bölgesi Direktörlüğü’nü üstlenen Ömer Dormen, aynı zamanda Castrol’ün Hindistan borsasına kote olan şirketi Castrol India Limited’in Yönetim Kurulu üyesi oldu.

30 yılı aşkın süredir madeni yağlar alanında çeşitli kademelerde ve uluslararası pozisyonlarda görev alan ve son beş yıldır Castrol Bağımsız Devletler Topluluğu, Türkiye ve Orta Asya Bölgesi Direktörlüğünü sürdüren Ömer Dormen, Castrol’ün Hindistan Genel Müdürlüğü’nün yanı sıra Hindistan ve Güney Asya Bölgesi Direktörlüğü’nü üstlendi. Dormen ayrıca, Castrol’ün Hindistan borsasına kote olan şirketi Castrol India Limited’in Yönetim Kurulu üyeliğine de getirildi. Yeni görevine 1 Ekim 2015 tarihi itibariyle başlayacak olan Dormen böylelikle Castrol’ün dünyadaki 3 büyük ülkesinden birinin faaliyetlerinin başına getirildi.

Castrol Asya & Pasifik Bölgesi içinde önemli bir yeri olan Hindistan’da pazarın lideri konumundaki Castrol’ün ülkede üç üretim tesisi bulunuyor. 100 yılı aşkın süredir Hindistan’da faaliyet gösteren Castrol 380 distribütörü ile 90 binin üzerindeki noktada ve Castrol EDGE, Castrol MAGNATEC, Castrol Power1, Castrol Activ, Castrol CRB ve Castrol VECTON ürünleriyle müşterilerine ulaşıyor. Dormen’in yöneteceği Güney Asya bölgesinde ayrıca Bangladeş, ve Nepal gibi ülkeler de bulunuyor.

Castrol Hindistan Başkanlığı görevini üstlenen Ömer Dormen iş yaşamına 1985’de Castrol’ün Türkiye dağıtıcısı olan Türkpetrol’de başladı. Çeşitli satış ve pazarlama pozisyonlarını üstlenen Dormen, 1991’de Türkpetrol ile Castrol İngiltere ortaklığındaki Turcas Petrolcülük A.Ş.’de, Akaryakıt, Madeni Yağlar ve LPG’den sorumlu Satış & Pazarlama Direktörü oldu. 1996’da yeni kurulan Castrol Türkiye’de CEO olarak görev alan Dormen, Castrol ile BP’nin birleşmesinin ardından 2001’de BP Türkiye Madeni Yağlar Performans Ünitesi Liderliğini ve 2004’te de Castrol Orta Doğu Bölgesi Satış Direktörlüğünü üstlendi. Dormen, Castrol Hindistan Genel Müdürü ve Güney Asya Bölge Direktörü olmadan önce son beş yıldır Castrol Bağımsız Devletler Topluluğu, Türkiye ve Orta Asya Satış Direktörlüğünü yürütüyordu. 

 

HABER 2- TURKCELL

Hızlı internet 2. çeyrekte rekor getirdi, Turkcell yeni yatırımlara odaklandı

Turkcell, 2015’in ikinci çeyreğinde tarihinin en yüksek 2. çeyrek gelirine ulaştı. 3 milyar 93 milyon TL’yi bulan gelirin itici gücü, Turkcell Türkiye’nin performansı oldu.  Yüzde 9,2 büyüme kaydeden Turkcell Türkiye’nin performansında yıllık bazda yüzde 42,2 artan data ve yüzde 48,9 artan servis gelirlerinin katkısı etkili oldu.

Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye gelir, FAVÖK ve net kâr açısından bugüne kadarki en yüksek ikinci çeyrek değerine ulaştı. Konsolide bazda gelir yüzde 5,8 büyüme ile 3 milyar 93 milyon TL’ye ulaşırken, grup FAVÖK’ü yüzde 9,7 artarak 995 milyon TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı ise, güçlü mobil ve sabit genişbant gelirlerine ek olarak mobil servislerin de katkısıyla yüzde 32,2’ye çıktı. Grup net kârı, Turkcell Türkiye’nin artan operasyonel performansına ek olarak Ukrayna ve Türkiye’deki kur hareketlerinin pozitif katkısı ile yüzde 44,6 yükselerek 712 milyon TL’ye ulaştı. Grup gelirlerinin yüzde 92’sini oluşturan Turkcell Türkiye’nin gelirleri yüzde 9,2 artışla 2.835 milyon TL’ye ulaşırken, Turkcell Uluslararası’nın gelirleri 205 milyon TL, net kârı ise 109 milyon TL oldu. 

Turkcell Grubu’nun finansal sonuçlarını yorumlayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu 2015’in ikinci çeyreğinde güçlü bir performans sergilediklerine dikkat çekerek, “Yılın ilk yarısında, daha fazla değer yaratmak için önceliklerimiz kapsamında çok önemli adımlar attık. İş süreçlerimizde verimlilik ve sadelik sağlayacak, entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri sunan konumumuzu güçlendirecek yeni bir organizasyon yapısına geçtik. Gelir, FAVÖK ve net kâr artışımızın ardında işte bu ekip çalışmasına hızlı başlangıçtaki başarımız yatıyor. Yeni stratejik önceliklerimiz kapsamında Turkcell Türkiye toplam telekom pazarında entegre bir oyuncu olarak kendini konumladı. Bu pazardaki önceliğimiz servis ve çözümlerimizde farklılaşarak kârlı bir şekilde payımızı artırmak olacak” dedi. 

Değişen organizasyon yapısı ve yeni stratejik önceliklerin getirdiği güçlü performans ile 2015 yılının ilk yarısının beklentiler doğrultusunda gerçekleştiğinin de altını çizen Terzioğlu, “2015 yılı için %6 - %9 aralığında gelir büyümesi ve %31 - %32 aralığında FAVÖK marjı hedeflerimizi koruyoruz” diye konuştu.   

 

Otokoç, yüzde 58 büyüyerek sektörü solladı

Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir, otomotiv pazarının ilk 6 ayda yüzde 49,5 büyüdüğünü belirterek, "Biz de Otokoç Otomotiv olarak yüzde 58 büyüdük. Sektörümüzün yüzde 49,5'lik büyümesine göre pazardan yüzde 16 daha fazla büyümüş olduk" dedi. AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Özdemir, otomotiv pazarında haziran sonu itibarıyla 453 bin yeni aracın satışının gerçekleştiğini ve 2014 yılının ilk 6 ayındaki 303 bin adetlik satış rakamı dikkate alındığında yüzde 49,5 büyüme gözlemlendiğini ifade etti. 

Otokoç Otomotiv olarak yüzde 58 büyüdüklerini belirten Özdemir, “Sektörümüzün yüzde 49,5'lik büyümesine göre biz pazardan yüzde 16 daha fazla büyümüş olduk. Geçen sene 23 bin adet yeni araç satarken bu sene 37 bin sattık. İkinci el araçta da geçen senenin ilk 6 ayında 7 bin 500 adet araç satmıştık. Bu seneye geldiğimizde ise yaklaşık 11 bin adet araç sattık. 2. el araçtaki büyümemiz de yaklaşık yüzde 45 oldu. Geçen senenin ilk 6 ayında pazardan yüzde 7,7 pay almıştık, bu sene bu oran yüzde 8,1'e geldi. Pazar yüzde 49,5 büyürken biz yüzde 58 büyüdüğümüz için pazar payımızı artırmış olduk. Türkiye'deki araç satışlarında Ford'dan yüzde 30, Fiat'tan yüzde 34, Volvo'dan yüzde 50, Alfa Romeo, Lancia ve Jeep grubundan yüzde 40 ve Ford Trucks'tan yüzde 33 pay alıyoruz. 6 aylık ciromuz da geçen seneye göre yüzde 61 arttı ve 2,3 milyar TL'lik ciroya ulaştık. Yıl sonunda otomotiv pazarının büyüklüğü 950 bin adet olursa biz de 5 milyar lira ciro yaparız" dedi. 

 

TEB bir kez daha “Yılın Nakit Yönetimi Bankası” seçildi

Türk Ekonomi Bankası (TEB), uluslararası alandaki başarılarına bir yenisini ekledi. Yenilikçi ürün ve hizmetleri yurt dışında da ses getiren TEB, uluslararası finans ve bankacılık dünyasının en prestijli ödül organizasyonlarından Asian Banking&Finance tarafından, KPMG, Deloitte ve Ernst&Young gibi tarafsız uluslararası finansal danışmanlık firmalarının değerlendirmesi sonucunda, Nakit Yönetimi kategorisinde “Türkiye’de Yılın Nakit Yönetimi Bankası” ödülünü almaya hak kazandı.

Şirketlerin finans süreçlerini teknolojik gelişmelerle buluşturarak kolaylaştırmayı ve bu sayede katma değer yaratmayı hedeflediklerini belirten TEB Kurumsal Firmalar Grup Direktörü Gülümser Özgün Henden, yenilikçi ürün ve hizmetlerinin başarısının gerek yurt içinde gerekse uluslararası alanda tescillenmiş olduğunu söyledi. Henden, “TEB olarak, odağımıza aldığımız iş ortaklarımızın ihtiyaç ve beklentilerini dinliyor ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek ortak bir payda oluşturuyoruz. Müşterilerimize finansal işlemleri için sadece bankacılık hizmeti değil, nakit yönetimi danışmanlık hizmeti de sunuyoruz. Elektronik bankacılık servislerimizin yanı sıra Türkiye’de öncü mobil şirket bankacılığı servislerimizle tahsilat ve ödeme süreçlerinde garanti, hız ve maliyet avantajları sağlıyoruz. Geliştirdiğimiz likidite, tahsilat, ödeme ve bilgi servislerimizle, müşteri odaklı hizmet anlayışımız ve yenilikçi yaklaşımımızın somut bir yansıması olan bu ödüle, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da layık görüldük, bundan büyük mutluluk duyuyoruz” diye konuştu.

 

GEFCO Türkiye, Anadolu Isuzu’ları taşıyor!

Lojistik sektörünün Türkiye’de ve dünyadaki öncü isimlerinden olan ve Türkiye’de otomobil taşımacılığının standartlarını belirleyen GEFCO Türkiye, Anadolu Isuzu Otomotiv ile sözleşme imzaladı. GEFCO Türkiye ve Anadolu Isuzu arasında imzalanan ticari araç taşıma sözleşmesi kapsamında, Anadolu Isuzu Otomotiv’in Türkiye genelinde 27 şehirde yer alan 31 Isuzu satış noktasında dağıtım operasyonları GEFCO Türkiye tarafından gerçekleştirilmeye başlandı.

Sözleşme çerçevesinde iki farklı operasyon yürütülüyor. Uzakdoğu’dan gelen pick-up araçlar Derince Limanı’ndan teslim alınıp Anadolu Isuzu Otomotiv’in Şekerpınar’daki tesislerine taşınıyor. Ayrıca, buna ek olarak, Şekerpınar fabrikada üretimi yapılan diğer ticari araçlar ile beraber tüm Türkiye’ye nakliyeleri yapılacak. Sürerek ve TIR üzerinde yapılacak nakliyelerin lojistik operasyonları GEFCO Türkiye tarafından yönetiliyor.

Bitmiş Araç Taşımacılığı konusunda 60 yılı aşkın deneyimi olan GEFCO, Türkiye’de kurulduğu 2002’den bu yana bu sektördeki standartları belirliyor. GEFCO Türkiye, Türkiye’de 1 adeti workshop da içeren toplam 4 Araç Lojistik Merkezi ile hizmet veriyor. GEFCO Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Zafer Özkök “Türkiye’nin öncü ticari araç üreticilerinden olan Anadolu Isuzu’nun lojistik projeleri için GEFCO’ya ve GEFCO ekibine güvenmesinden büyük gurur duyuyoruz. Umuyoruz ki bu, uzun yıllar sürecek bir işbirliğinin başlangıcı olur” dedi.

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next