Google Toplantı Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ODD üyeleri, ODD ve Google işbirliğiyle Çırağan Sarayı’nda düzenlenen “Geleceğe Hazır mısın?” konulu toplantıda bir araya geldi. 17 Haziran 2015 tarihinde düzenlenen toplantıda Google’ın sektörel uzmanları ve liderleri katılımcılara dijital dünya, gelecek ve değişen tüketici alışkanlıkları hakkında bilgi verdiler. Google Türkiye Otomotiv ve Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörleri Sektör Lideri Alp Refik teknolojinin insanlar ve sektörler üzerinde yarattığı değişimi aktarırken, Google Türkiye Otomotiv Sektör Yöneticisi Gökçe Üzümcü global otomotiv araştırmasının Türkiye sonuçlarını paylaştı. Google Germany Creative Evangelist’i Jeremy Abbett ise “Otomotiv Endüstrisinin Geleceği ve Dijital Tüketici (Future of Automotive Industry and Digital Consumer)” başlıklı bir sunum yaptı.

ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, toplantının açılışını yaparak, Google ailesine verdikleri destek için teşekkür etti.

 

Dijital dönüşüm yeni fırsatlar yaratıyor

Alp Refik açılış konuşmasında teknoloji nereye gidiyor, insan ve tüketici nasıl değişiyor hakkında bilgi verdi. Teknolojinin değişim hızının hızlandığını belirten Refik, değişen dünyanın yeni fırsatları da beraberinde getirdiğini vurguladı, “Şeffaflık, sorgulama, tüketicinin gücü daha önce hiç bu kadar öne çıkmamıştı. Haberlerin duyulması, bilginin tüketiciye ulaşması çok daha seri, kolay ve onların da reaksiyonu çok daha hızlı. Bunlar hepimizin iş yapış şekillerini tekrar gözden geçirmesini gerektiren gelişmeler, bunları fırsat olarak da sıkıntı olarak da görmek mümkün. Biz buralarda büyük fırsatlar yakalanabileceğini düşünüyoruz” dedi.

Refik, “En fakir, en uzak, en ulaşılması zor noktalarda dahi internet ve dijital erişim olanaklı hale geliyor. Türkiye’de piyasada 500 liralık akıllı telefonlar, tabletler görmeye başladık. Bu gelişme, fiyat bazında geniş kitlelere mobil olabilme şansı sağlıyor. Dijital ve mobil kullanım artık belli bir varlık ve eğitim seviyesinin dışına çıkarak tüm halka ulaşıyor. Cihazlara erişimin artması büyümeyi sağlayan en önemli etken olacak. 2020 civarında bütün insanlık internete bir su, elektrik gibi ulaşacak” şeklinde konuştu. Değişime uyum sağlamak için önerilerini sıralayan Refik, “Teknoloji, dünya buna paralel olarak insanlık değişiyor, büyümek için bizler de insanlara hizmet veren sektörler olarak hızımızı buna göre ayarlamalıyız. Hızın peşinde olmalı, direnç göstermemeliyiz. Doğru hatalar yaparak, yeni davranış ve teknolojileri işimize adapte ederek, yeni iş fikirleri bularak hıza uyum sağlamalıyız. Bu hızlı hayatın içinde bizim hizmetlerimizden yararlanan tüketicilere önemli anlarda, varlığımızı hissettirmeliyiz. Tüketiciyi anlamak, doğru yerde ve zamanda iletişime geçmek, hikayemizi anlatmak bunun için çok önem taşıyor” dedi ve ilgili örnekleri paylaştı. Refik konuşmasının sonunda otomotiv sektörünün üyelerine çağrı yaparak “Sizden ricamız bizi bir ticari ortak olarak tartışmalarınıza katın. Google ilk anda bir mecra olarak görülebilir ama bunu istemiyoruz, Google olarak sizin çözüm ortağınız olmak istiyoruz. Google’ın çözümleri doğru tasarlandığında işinize birebir katkı sağlayacaktır” dedi.

“Bugünkü tavrımız geleceğimizi belirleyecek”

Jeremy Abbett “Future of Automotive Industry and Digital Consumer” isimli sunumunda sanayi ve toplumsal yapının geçmişten bugüne uzanan değişim yolculuğundan kısa bir kesit sunarak geleceğine dair beklenen gelişmeleri özetledi. Abbett, “Dünya inkar edilemez dramatik bir değişim içinde. Büyük ihtimalle şu anda birlikte çalıştığınız birçok şirket gelecek 10 yıl içinde var olmayacaklar. Çevremizdeki gelişmelere verdiğimiz tepki gelecekteki bizi belirleyecek” dedi.

Marka bağımlılığı yok, mobilden araştırıyor, kafasında kısa listeyle bayiye gidiyor

Google tarafından dünyada ve Türkiye’de yapılan otomotiv endüstrisi spesifik “Global Automotive Consumer Study 2015” araştırmasının sonuçlarını Gökçe Üzümcü özetledi.  Üzümcü’nün verdiği bilgilere göre Google Global Automotive Consumer Study 2015 araştırmasına Türkiye’den son iki yılda sıfır araç satın almış 500 tüketici katıldı.

Araştırmanın sonuçları 3 temel noktaya işaret ediyor:

- Çoklu ekran kullanımının otomotiv tüketicisinde önemi artıyor.

   Özellikle satın alım kararından önceki araştırma sürecinde mobilin baskın bir ağırlığı var.

- Tüketici eskiye göre daha açık fikirli. Kafasında tek bir marka yok,sürekli farklı kaynakları kullanarak araştırma yapıyor 

   ve daha çok seçenek değerlendiriliyor. Bu durum satın alma sürecinde markalara tüketiciyi etkilemek için şans sunarken, çok 

   kolay fikir değiştirdiği için de zorluk yaratıyor.

-  Bayinin rolü değişti. Tüketici kafasında bir kısa liste oluşturduktan sonra daha detay bilgi almak üzere bayiye gidiyor

7 – Tüketiciler karar alma sürecinde ortalama 7 noktadan bilgi alıyor. Ayrıca dijitalde arama yapan tüketiciler, offline tüketicilere göre daha çok zaman harcıyor ve daha fazla kaynak kullanıyor.

4,2 – Dijital (Web sitesi, arama motoru vb.)

2,8 - Offline ( Bayi ziyareti, test sürüşü, radyo spotu vb.)

Kullanıcıların kullandığı online ve offline kaynakların dağılımı

Online

Offline

%97  arama motoru

%81 online video

%46 marka web siteleri

%38 form ve bloglar

%38 karşılaştırma siteleri

%49 Bayi ziyareti

%48 Aile ve arkadaşlar

%35 Test sürüşü

%29 Satış yetkilisiyle telefon görüşmeleri

%24 TV reklamları

% 75- Satın alma öncesi online arama sürecinde akıllı telefonunu kullanıyor. 25 yaş altında bu oran yüzde 93’e çıkıyor. 45-54 yaş aralığındaysa yüzde 50 seviyesinde. Bu durum mobil tarafında daha fazla yatırım yapmanın gerekliliğine işaret ediyor. Bunun yanında arama sürecinde çoklu ekran kullanımı söz konusu. Tüketicilerin yüzde 62’si bilgisayarını, yüzde 15- tabletini kullandığını belirtiyor.

% 36 - Online satın alma sürecinin yüzde 36’sı akıllı telefonda geçiyor.

Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 77’si bayideyken de fiyat kıyaslama, özellik karşılaştırma gibi amaçlarla telefonundan araştırmaya devam ediyor.

Tüketiciler satın alma kararını 3 ay içinde veriyor.

%88’i 3 ay içinde karar verdi.

%60’ı 1 ayda karar verdi.

%90’ı ise 2 ay ile 4 ay arasında karar verdi.

%82- Araştırmaya başladığında markaya/modele kesin karar vermemiş. Tüketici daha çok vereceği paranın karşılığını almaya odaklı.

Her 10 kişiden 1’i daha önce aklında olmayan, satın alma sürecinde karşısına çıkan markayı almış.

3,8 – Satın alma sürecinde değerlendirilen ortalama marka sayısı

%65 – Aklındaki ilk markayı satın almadı.

Videolar online karar alma sürecinde önemli rol oynuyor

  • Satın alma kararında online kaynaklar içinde en çok online video siteleri (%78), offline kaynaklar içinde de arkadaşlar ve ailenin (%51) yardımcı olduğu belirtildi.
  • Online arama süreci yüzde 33 oranında arama motoruyla başlıyor.
  • Videoda, yüzde 54 markanın ürettiği videoyu,  yüzde 26 online video reklamları, yüzde 30 TV reklamlarını online izliyor.
  • Tüketicilerin videodan içerik beklentisini, yüzde 55 oranında aracın içini, dışını görmek, yüzde 45 oranında aracın sunduğu önemli seçenekleri görmek,  yüzde 40 oranında müşterilerin değerlendirmelerine ulaşmak oluşturuyor.
  • 10 kişiden 8’i videolardan karar verme sürecine yardımcı bilgi aldığını söylüyor.
  • 10 kişiden 10’u videodan sonra satın alma ile ilgili aksiyon aldığını söylüyor.
  • Online videoları izlemek için katılımcıların yüzde 53’ü YouTube kullandığını söylüyor. Diğer video izlenen platformlar arasında online araç dergileri/web siteleri (%19), forum ve bloglar (%45), sosyal ağlar (%42) yer alıyor.

Toplantı boyunca İllüstratör Murat Gürdal Akkoç’un sergilediği sıra dışı performans da katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi. Akkoç, konuşmacılardan çıkardığı notları canlı olarak karikatürize etti. Toplantının çizgilerle esprili bir özeti niteliğindeki bu özel çalışma ODD üyeleriyle paylaşıldı.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next