Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
OYDER 5. Otomotiv Kongresi Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

OYDER Otomotiv Kongresi’nde; perakendeciliğin geleceği masaya yatırıldı

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) her yıl gerçekleştirdiği Otomotiv Kongresi’nin 5’incisi bu yıl 7 Nisan 2015’te İstanbul’da düzenlendi. “Otomotiv Perakendeciliğinin Geleceği” konusunun masaya yatırıldığı kongreye, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Davut Kavranoğlu ile birlikte ABD’den Group 1 Auto CEO’su Earl Hesterberg, Ca’Foscari Üniversitesi’nden Doç. Dr. Leonardo Buzzavo ve ICDP Genel Müdürü Steve Young konuşmacı olarak katıldı.

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) tarafından düzenlenen 5. Otomotiv Kongresi’nin açılışını Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Davut Kavranoğlu yaptı. Kavranoğlu, kongrede yaptığı konuşmada geliştirilecek yeni teknolojilerin katma değer sağlayacak yeni ekonomik alanlar açacağını kaydederek “2023 yılında yani cumhuriyetimizin 100’üncü yılında

Türkiye’nin, dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri olmasını hedefliyoruz. Bunun için Ar-Ge kaynağını 8 milyar dolar seviyesine yükselttik” diye konuştu.

Kavranoğlu yerli otomobil üretme konusunda menzili artırılmış elektrikli otomobil için çalışmaların da sürdüğünü belirterek “Bunun da içten yanmalı, konvansiyonel araçlarla olamayacağını görüyoruz. Çünkü orada oturmuş, çok büyük oyuncuların olduğu bir pazar var. Onun için biz Türkiye olarak bunun

menzili artırılmış elektrikli otomobil (range-extended) modelinde olmasını öngörüyoruz. Sayın Bakanımızın da, hükumetimizin de yaklaşımı bu yönde ve yakın zamanda açıklayacağımız gelişmeler de bu yönde olacak. Burada yerli araçtan kastettiğimiz, sahibinin Türk olduğu değil. Türkiye’de tasarlanmış, lisansı Türkiye’de bir şirkete ait olan, Türkiye’de geliştirilmiş ve üretilen bir otomobil” dedi.

Başkan Gülan: “Sektörümüzün geleceğini belirleyeceğiz”

OYDER Başkanı Z. Alp Gülan, Kongrede yaptığı konuşmada otomotiv yetkili satıcılarının geleceğini masaya yatırarak hem sektörle hem de paydaşlarla bilgi alışverişinde bulunduklarını kaydederek şunları söyledi: “Otomotiv sektörü, gerek üretim ve ihracat gerekse de iç pazar olarak çeşitli dalgalanmalara maruz kalsa da büyümeye devam ediyor. İç pazar satışlarında da 2014’te yaşanan düşüşe rağmen 2015’in ilk çeyreğinde yakalanan sonuçlar, yüz güldürmüştür. Kuvvetli bir iç pazar yeni yatırımların ülkemize gelmesi için ortam yaratacaktır. Avrupa’da en büyük üretim kapasitesine sahip olduğumuz hafif ticari araçlar ne yazık ki son senelerde biraz ihmal edilmiş görünüyor. K1, K2, SRC1 belge uygulamaları, öz mal kavramı ile operasyonel kiralama yapılamaması gibi etkenler nedeniyle hafif ticari araç satışlarında yaşanan dramatik düşüşler, K2 belgesindeki fiyat indirimi sayesinde toparlanmış ve yukarı doğru bir hareket başlamış gibi görünmektedir. Son dönemde bayiler için en önemli kâr merkezi haline gelen kullanılmış araç ticaretinin tescil işlemlerinde, Asbis’in içindeki noter satış uygulaması ile 2010 yılında yıllık 1,4 milyon araç tescilinden bugün 5,7 milyon kayıtlı tescil işlemine ulaşmış olmayı hayal bile edemezdik. Bu projenin

hayata geçmesinde OYDER çok önemli rol oynamış ve tüm kullanılmış araç satışlarının kayıt içine alınmasında pay sahibi olmuştur.” 16 yaşındaki bir aracın çevreye verdiği zararın temizleme maliyetinin araç başına 8 bin 464 Euro olarak hesaplandığını da kaydeden Gülan şöyle konuştu; “16 yaş üstü araçların karbondioksit salınımları 220 gr /km seviyesindeyken bugün satılan araçlarda bu rakam 130 gr/km’nin de altına inmiştir. Aradaki 90 gr/km farkı, araç parkında bulunan 16 yaş üstü 3,6 milyon araçla çarptığımızda 550 milyon ağacın temizleyebileceği kadar hava kirliliği yarattığı ortaya çıkmaktadır. Avrupa Birliği hesaplarına göre de 16 yaş üstündeki bir aracın çevreye verdiği zararın temizlenme maliyeti araç başına 8.464 Euro olmaktadır. Sadece çevre ile ilgili konular değil aynı zamanda güvenlik ile

ilgili konularda da yeni araçların büyük faydası bulunmaktadır. Çevremizdeki ülkelere Avrupa Birliği ülkelerinden tırlarla kullanılmış araç gönderilmektedir. Biz de kullanılmış araç ihracatı üzerine çalışmalar yapmak durumundayız. Ancak bu şekilde ekonomik ömrünü tamamlamış araçların verdiği zarardan kurtulabiliriz.”

Hesterberg: “Teknolojiye Yatırım Yapın”

Otomotiv Kongresi’nde Türkiye’deki yetkili satıcılara seslenen Group 1 Auto CEO’su Earl Hesterberg, ABD’deki otomobil satışlarının yüzde 90’ının internet üzerinden gerçekleştiğini söyleyerek “Bilişim teknolojilerine yönelik altyapınızı geliştirin. Bu otomobil satışının yanında servis hizmetlerinde de karlılığınızı artıracaktır. ABD’de arama motorlarında restoranlardan sonra en çok aranan konu araba yedek parçasıdır” dedi. ABD’deki satışların yüzde 62’sinin takasla gerçekleştiğini aktaran Hesterberg, “ABD’de parça satışı en büyük kar kaynağı. Yeni araç satışlarında kar marjları çok daraldı. Brüt karın yüzde 72.4’ü masraflara harcanıyor. İnternetten satış, kar marjlarını düşürüyor görünse bile satış hacmini ve servis hizmetlerini artırıyor” şeklinde konuştu.

Otomotiv perakendeciliğinde yeni iş fırsatları

Kongrede Türkiye Otomotiv Yazarları Derneği Başkanı Ufuk Sandık moderatörlüğünde, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Otokoç A.Ş. Genel Müdürü Görgün Özdemir, Çetaş Otomotiv Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Taşar ve Altur Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Albayrak’ın katılımıyla “Otomotiv Perakendeciliğinde Yeni İş Fırsatları” paneli yapıldı. Panelde Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Yetkili satıcıda 1 yıl çalışan satış danışmanı 1 puan karlılık getiriyorsa 4 yıl kalan 4 kat fazla getiriyor. İnsanları sistemde tutmalıyız” dedi. İşin merkezinde insan olduğunu vurgulayan Aybar, insanların yüzde 97’sinin akıllı, hızlı cep telefonu ve interneti “olmazsa olmazları” olarak nitelendirdiğini, dolayısıyla distribütörlerin de yetkili satıcıların da bütün stratejisini bunun üzerine kurması gerektiğini ifade etti.

Otokoç Otomotiv AŞ Genel Müdürü Görgün Özdemir de uzatılmış garantinin kendileri için çok önemli olduğunu kaydetti. Özdemir, kredi kartıyla yapılan alışverişlerin yüzde 8,4’ünün internetten yapıldığını belirterek ”2025’te bu oranın yüzde 25’e ulaşması bekleniyor. Akıllı telefonu satın alma kanallarında kullananların sayısı yüzde 37. Z kuşağı değişik bir nesil, 2000 doğumluları bunun içine katıyoruz. Z kuşağı önümüzdeki 3 yıl içinde bizim müşterimiz olacak. Yüzde 77’si internete giriyor ve dolayısıyla dijital yatırımlar bizim için çok önemli hale geldi” şeklinde konuştu.

Altur Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Albayrak ise araba alan herkesin yetkili satıcıyla “Ben bu arabayı alırım ama anahtarı alırken patronla resim çektirmem lazım” diyerek pazarlık yaptığını söyledi. Albayrak, “Öyle bir sektördesiniz ki Allah hepinizin yardımcısı olsun. Satış yapan arkadaşlarımız, kardeşlerimiz bizden çok kazanıyor. Biz yeni arabayı satarken

50 lira kazanıyoruz, onlar 100 lira prim alıyorlar” dedi

İkinci el daha karlı

Okar Otomotiv ve ikincielotomobilim.com Yönetim Kurulu Başkanı Sami Nacaroğlu’nun moderatörlüğünde; Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Y. Doç. Dr. Tamer Atabarut, Doç. Dr. Leonardo Buzzavo, Steve Young ve Earl Hesterberg’in katıldığı panelde aile şirketlerinin geleceği ve ikinci el otomobil satışları ele alındı. Sıfır kilometre otomobil satışlarına göre ikinci el satışların çok daha karlı olduğu ortaya konan panelde panelistler kendi ülkelerindeki perakende sistemi hakkında örnekler verdiler. Aynı zamanda Avrupa ve Dünyadan “En İyi Uygulamalar”ın kongreye katılanlarla paylaşıldığı ve Kurthan Tarakçıoğlu’nun yönettiği panelde, Doç. Dr. Leonardo Buzzavo ve ICDP Genel Müdürü Steve Young ile beraber Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu konuşmacı olarak yer aldı.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next