Kredi Kayıt Bürosu Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Reel sektör KKB ile alacak risklerini yönetiyor, rekabet yeteneğini artırıyor

Kredi Kayıt Bürosu (KKB), Four Seasons Bosphorus Otel’de düzenlenen toplantıyla ODD üyelerini reel sektöre yönelik hizmetleri konusunda bilgilendirdi. KKB, bankacılık sektöründen sonra yeni finansal hizmet platformu Findeks ile reel sektöre sunduğu hizmet ve ürünlerle, sektörün alacak risklerini doğru yönetmesine yardımcı olmayı amaçlıyor.

Toplantı ODD Genel Sekreteri Dr. Hayri Erce’nin açılış konuşmasıyla başladı. Erce, KKB’nin Türkiye’de önemli bir misyonu yerine getirdiğine dikkat çekerek konuşmasına şöyle devam etti: “Geçtiğimiz senenin ikinci yarısından itibaren KKB ve Findeks markasını çok daha fazla duymaya başladık. Önemli bir misyonu Türkiye’de yerine getirmeye başladılar. Sektör olarak risk yönetiminde KKB’nin sunduğu imkanları yeni yeni kullanmaya başlıyoruz ama zaman içinde sektörümüz için de önemli bir misyon kazanacağını düşüyorum. ODD olarak KKB ile işbirliğimizi artırdık ve adım adım ilerliyoruz. Bu işbirliği dahilinde önemli bir toplantıda beraberiz. Umarım önümüzdeki yıllarda sektörümüz için katma değer yaratacak, aynı zamanda KKB için de önemli projeler geliştirme olanağına beraberce sahip olacağız. İşbirliğimizin uzun soluklu olacağını düşünüyorum.”

KKB, 2014’te 387 milyon sorgulama aldı

KKB, Avrupa’nın en fazla sorgulama yapılan ofisi oldu

KKB Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Kasım Akdeniz, yaptığı konuşmada KKB ile ilgili katılımcıları bilgilendirdi: “KKB olarak 20. kuruluş yılımızı kutluyoruz. 11 Nisan 1995’te 11 bankanın ortaklığıyla kurulan KKB’nin kuruluşu bankacılık kanununa dayanmaktadır. 1990’lı yıllarda bankacılık sektöründeki kredi kartı ve bireysel kredi pazarının gelişmeye başlamasından itibaren, kredi tahsis süreçlerinin otomatik olarak yapılması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Milyonlarla ifade edilen müşteri sayısı olduğu için klasik kredi tahsis süreçleri ile yapılma imkanı olmadığı için kredi karar destek sistemleri oluşturulmuş, bunların da en önemli özelliği müşteri bilgisinin girilip kredi limitinin ve koşullarının görülebilmesidir. KKB, 1995’te kurulduktan sonra 1999’dan itibaren fiilen hizmet vermeye başlamıştır.”

Akdeniz, KKB’nin bankacılık sektöründe kullanımının giderek artış gösteren grafiğine dikkat çekti: “Geldiğimiz noktada bankacılık sektörünün en önemli özelliği; tasarrufların yatırma dönüşme sürecinde köprü olmak, bir taraftan mevduat toplarken bir taraftan bu mevduatı krediye dönüştürüp yatırımları finanse etmektir. Bu süreçte bankacılık sektörünün sahip olması gereken en önemli yeteneğini kredi tahsis ve kredi riskini yönetebilme yeteneğidir. Bunun için de en önemli ihtiyaç müşteri bilgisidir. İster banka ister reel sektör olun karşı taraf riski alıyorsanız, onu tanımak zorundasınız ki gelecekte size olan yükümlülüğünü yerine getirebileceğinden emin olabilesiniz. 2000’li yılların başında bankalarımızın KKB’den bir yıl içinde yaptığı sorgulama sayısı yaklaşık 5 milyondan 2014 yılı sonunda 387 milyona ulaştı. Bankalar 387 milyon kez KKB’den müşterileri ile ilgili bilgi talep etti. Bu sorgulama ile KKB, 2014’te Avrupa’nın en fazla sorgulama yapılan bürosu oldu. 30 milyon civarında kredi müşterisi olduğunu düşünürsek her bir müşterinin bankacılık sektörü tarafından ortalama yaklaşık 13 kere sorgulanması anlamına geliyor. KKB, bankacılık sektörünün kendi kredi riskini yönetmesi açısından son derece önemli ve bu konuda da başarılı ki 2009’dan 2014’e kadar bankacılık sektörünün kredi hacmi, yüzde 264 arttı, 392 milyardan 1,2 trilyonTL’ye çıkarken takipteki kredilerin oranı yüzde 64 arttı, 22 milyar TL’den 36 milyar TL’ye yükseldi.  Kredi hacmini artırırken gecikmiş alacak oranlarını makul seviyelerde tutabilmenin yolu kredi riskini etkin yönetmekten geçiyor, bunun arkasındaki sistem de KKB tarafından bankalara sunulan bilgi paylaşım sistemleridir.”

KKB,  2014’te yapılan 387 milyon sorgulama 2014’te Avrupa’nın en fazla sorgulama yapılan bürosu oldu. Polonya’nın bir yıldaki kredi sorgulama sayısı,  KKB’nin şubat ayı sorgulamasından daha az.

KKB verileri finans sektörünün tamamını kapsıyor

Temel olarak KKB, her ay itibarıyla, bankaların kredi müşterileriyle ilgili tüm bilgileri KKB’ye gönderiyor, bunlar kimlik numarası altında birleştirilerek bir havuzda topluyor ve ihtiyacı olan bankalarla paylaşılıyor. KKB’nin 180’e yakın üyesi bulunuyor, sorgulamadan alınan finansal veriler sektörün tamamını içeriyor.

Reel sektör tarafında bilinç düzeyinin henüz istenilen düzeye gelmediğine dikkat çeken Akdeniz, bu durumun ülke açısından büyümenin desteklenmesi, ticaretin artmasının önündeki en önemli engellerden biri olduğunu kaydetti.  Akdeniz konuşmasını şöyle tamamladı: “Reel sektör de vadeli mal satarken aynı riski üstleniyor. Tahsilat riskini yönetmek reel sektör açısından özellikle KOBİ’lerimiz için aynı derecede önemli. Bugün özellikle KOBİ’leri iflasa kadar götüren problemlerle karşılaşmalarının en önemli nedeni alacaklarını zamanında tahsil edememeleri.  Biz, 2012’deki strateji değişikliğiyle birlikte bankacılık sektörüne sunduğumuz bilgi paylaşım sistemlerinin benzerlerini yasaların izin verdiği ölçüde reel sektöre de sunmaya başladık. Buradaki hedefimiz; bankacılık sektörü gibi reel sektör de alacak risklerini doğru yönetsin, rekabet güçlerini artırsın, sermayelerini koruyabilsinler ve şirketlerini geleceğe taşıyabilsinler. Yani şirketlerini bu sistemleri kullanarak sürdürülebilir kılsınlar. ODD ile işbirliğimizin reel sektörün önemli bir taşıyıcısı olan otomotiv sektörü için de çok faydalı olacağına, bu işbirliği içinde katma değerli bazı hizmetleri birlikte sunabileceğimize inanıyorum.”

Findeks reel sektörün müşteri bilgisi ihtiyacına yanıt veriyor

Akdeniz’den sonra söz alan KKB Stratejik Planlama ve Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Koray Kaya, KKB’nin Findeks markası altında reel sektöre sunduğu finansal hizmetler ve ürünler hakkında bilgi verdi. Kaya, “Findeks, 2012’den sonra kanun değişikliğiyle birlikte, kişilerin kendi kredi bilgilerini sorgulayıp almalarına ve kişinin muvafakatı dahilinde üçüncü kişilerle ilgili kredi sicil bilgilerinin talep edilmesine olanak veriyor. KKB reel sektöre Findeks çatısı altında yaklaşık 1 yıldır hizmet veriyor. KKB’nin reel sektöre sunduğu hizmetlerde temel amaç bireylerin ve kurumların ilk önce kendi finansal hayatlarını kontrol edebilmelerini, sonra da ticari faaliyet içinde oldukları muhattaplarını doğru tanıyarak ticari adımlarını doğru atabilmelerini sağlamaktır. Distribütör firmalar Findeks finansal hizmet platformunun sunduğu ürün ve hizmetleri otomotiv sektöründe pek çok alanda kullanarak risklerin daha etkin bir şekilde yönetilmesi mümkün. Diğer yandan bayii ve servislerin hizmet verdiği müşterilerinin risk ve çek raporlarına bakarak onları doğru tanımak, alacak risklerini daha sağlıklı bir şekilde yönetebilmek olası hale geliyor. Alacaklarını zamanında tahsil eden güçlü bayii ve servisler ile distribütör firmalarını da daha güçlü kılacaktır. Özellikle yedek parça satış süreçlerinde satış yapılan noktaların finansal güçlerini ne ölçüde bilirseniz risklerinizi aynı oranda arttırıp yeni satış fırsatları yakalayabilirsiniz. Aynı zamanda bayiiler araç satışlarını gerçekleştirirken Findeks’in sunduğu hizmetlerden yararlanıp müşterilerine yönelik yapabilecekleri kampanyaları da hayata geçirebilirler’’ dedi.

Toplantının sonunda KKB yöneticileri, toplantıya katılan üyelerin konuya ilişkin sorularını yanıtladılar. 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next