Sektör iki yıl aradan sonra vitrine çıktı
“Dünyanın yeni Harikaları” İstanbul Autoshow’da otomobilseverlerle buluştu
Otomotiv dünyasının
özlemi sona erdi, İstanbul Autoshow 2.5 yıl aradan sonra 22 – 31 Mayıs
2015’te TÜYAP Kongre
ve Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. İstanbul Autoshow 2015, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın katılımıyla açıldı. Fuarda 2’si dünya lansmanı olmak üzere 60’ın üzerinde yeni model Türkiye’de
ilk kez tanıtıldı, otomobil tutkunları “dünyanın yeni harikaları” olan son model otomobillerle buluştu.
ODD ve TÜYAP işbirliğiyle 22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde düzenlenen İstanbul Autoshow 2015 iki yıl aradan sonra otomobil tutkunlarıyla buluştu. İstanbul Autoshow 2015’te 2’si dünya lansmanı olmak üzere 60’ın üzerinde yeni model Türkiye’de ilk kez tanıtıldı. Fuarın resmi açılışı T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal ve otomotiv sektörünün ve basının değerleri temsilcilerinin katılımıyla 21 Mayıs’ta yapıldı.
Fuar 10 gün boyunca 600 bin otomobilsever tarafından ziyaret edildi. İstanbul Autoshow 2015, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde, 120 bin metrekare kapalı ve 25 bin metrekare açık olmak üzere toplam 145 bin metrekarelik fuar alanında gerçekleştirildi. Fuarda 37 farklı otomotiv markasının 500 son model otomobili 14 ayrı salonda sergilendi. Türkiye’nin ve otomotiv sektörünün yurt içi ve yurt dışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayan en önemli etkinliklerden birisi olan İstanbul Autoshow’u izlemek üzere yerli ve yabancı 200’ün üzerinde basın mensubu kayıt yaptırdı.
Bakan Işık: “Autoshow fuarı sadece otomotive değil, Türkiye’ye katkı sağlıyor”
İstanbul Autoshow 2015’in açılışına katılan T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, İstanbul’un uluslararası konumu itibarıyla çok önemli bir noktada bulunduğunu belirtip, Autoshow Fuarının otomotiv sektörü kadar İstanbul’a ve Türkiye’ye de önemli katkıları olduğunu söyledi. Türkiye’nin genç, dinamik ve güçlü bir ülke olduğunu ifade eden bakan Işık, “Bölgemizdeki savaşlara, iç karışıklıklara, ekonomik dengesizliklere karşın 2014 yılında Türkiye’de otomotiv sektörü yüzde 17 büyüdü. Bu, genel manzarayı göz önüne aldığımızda önemli bir orandır. Ülkemizi, otomotiv sektörünün ana aktörlerinden biri haline getirmek için hep birlikte daha çok emek vermeliyiz” dedi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, hükümet olarak otomotiv sektöründe yerli üretime önem veren ve Ar-Ge yapan firmaları destekleyeceklerini belirterek Ar-Ge ve inovasyonun önemine değindi. Fikri Işık şunları söyledi: “Önümüzdeki dönemde seri üretimde esneklik ve çeşitlilik artacak. Ayrıca çevreci otomobiller de yaygınlaşacak. 2020’de her 5 otomobilden birinin elektrikli otomobil olmasını öngörüyoruz. Otomotivde mekanik aksamın rolü azalıyor, yazılım ve elektronik aksam öne çıkıyor. Bu da Ar-Ge’yi daha önemli kılıyor. Bugün ülkemizdeki 184 Ar-Ge merkezinin 61’i otomotiv sektörüne hizmet veriyor” dedi. Yerli otomobil çalışmalarını desteklediklerini de ifade eden Bakan Fikri Işık, “Yerli markaların yükselmesi için en önemli fazı gerçekleştirdik. TÜBİTAK ile birlikte geleceğin teknolojilerini kurmak üzere çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Türk otomotiv sektörünün dünyada yaygınlaşan yeni trendde aktör olması ve öncü rolü üstlenmesi için gereken gayreti göstereceğiz. Yeni çıkan kanunla Ar-Ge merkezlerini destekliyoruz Türkiye’de halen 184 Ar-Ge merkezine ulaştık. Yerli üretimi destekleyerek üretimle birlikte tüketimi artırmaya varız. Türkiye de bilgi satmanın hesabını yapmalıdır” dedi.
“Otomotiv ve ekonomi birlikte büyüyor”
Türkiye’nin otomotiv sektöründe uluslararası bir aktör olduğunu belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, “Otobüs üretiminde Avrupa birincisi, hafif ticari üretiminde Avrupa ikincisi, otomobil üretiminde Avrupa yedincisiyiz. Dünya otomotiv sektöründe ise on yedinci sıradayız. Ekonomik açıdan da Dünya onyedincisi ülkeyiz. Otomotiv sektörü ile ekonomi atbaşı birlikte gidiyor. Demek ki otomotiv sektörünü elbirliğiyle büyütürsek, ülke ekonomimiz de büyüyecektir” diye konuştu.
ODD Yönetim Kurulu Başkanı Bayraktar: 2.5 yıllık hasret sona erdi
İstanbul Autoshow 2015’in açılışı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar da, fuarın, Türkiye ve otomotiv sektörünün yurt içi ve yurt dışındaki itibarına ve bilinirliğine katkı sağlayacak en önemli etkinliklerden birisi olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: “Fuar çalışmalarına 90’lı yıllarda başladık. O günlerden beri 1 milyon metrekarede 8 milyon otomobilsever ziyaretçimizi gelecekle ve geleceğin bugüne yansımış güncel marka ve modelleriyle buluşturduk. Bu yıl da ikisi dünya lansmanı olmak üzere 37 ayrı marka ve 60’dan fazla yeni model huzurlarınızda. Bu çerçevede bu yılın konsepti de ‘Dünyanın Yeni Harikaları’ oldu. Bu fuarla, otomobilseverler gelecekle buluşuyor. ODD’nin misyonu sektörün gelişimi, büyümesi ve geleceğini tasarlamaktır. Biliyorsunuz ki; bizler uzun vadeli plan ve yatırımlar yapan bir sektörüz ama piyasanın gereği hayatı 30 günlük safhalar halinde yaşıyoruz. İstanbul Autoshow 2015 vesilesiyle o uzun vadeli plan ve yatırımlarla kurguladığımız gelecek yorumlarını beğeni ve görüşlerinize sunuyoruz.”
2015 yılının sektör için 2014’e oranla biraz daha iyi geçmesinin beklendiğini belirten Bayraktar, “2015 yılının ilk 4 ayına bakınca sanki pazarda yüksek bir büyüme trendi yakalanmış gibi görünmekle beraber, iyi analiz edildiğinde 2013’ten 2014’e yaşanan hızlı düşüşün baz etkisinin olduğunu anlıyoruz. Bir önceki yıla göre yüzde 50 üzerinde gerçekleşmiş gibi gözüken büyüme aslında baz etkisi dikkate alındığında sadece yüzde 17 civarında. Yılın geri kalan bölümü içinse aynı tedbirli iyimserliğimizi korumak istiyoruz. Yılsonu için pazar tahminimiz de hala değişmedi, 900 bin adetler civarında olacağını öngörüyoruz” dedi.
Türkiye’de 1000 kişiye yaklaşık 170 araç düştüğünü ve bu rakamın dünya ortalamasının üzerinde olduğunu belirten ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Oran açısından dünya ortalamasının üzerindeyiz ama araçların yaş ortalaması 12. Yaklaşık yüzde 50’si ise kamu sağlığını, trafiği, can güvenliğini tehdit ediyor. Sektör olarak sadece araç satışına değil, satış sonrasına ve kamunun yararlarına da odaklanıyoruz. Bu anlamda trafik güvenliğinin arttırılmasına dönük her türlü yasal çalışmayı da destekleyeceğiz” dedi.
TÜYAP Başkanı Ünal: “Autoshow’a ev sahipliği yapmak mutluluk verici”
TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal ise açılışta yaptığı konuşmada: “İstanbul Autoshow 2015 için çok heyecanlıyız. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde, 120 bin metrekare kapalı ve 25 bin metrekare açık olmak üzere toplam 145 bin metrekare fuar alanında, katılımcılara ve ziyaretçilere her türlü konforu sunuyoruz. Dünyanın yeni harikalarını otomobilseverlerle buluşturacak olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Gerek katılımcı gerek ziyaretçi profiliyle dünyanın en önemli otomobil fuarları arasında yer alan İstanbul Autoshow, hem yaratıcı konseptiyle hem de markalarıyla bu yıl da ziyaretçileri büyüleyecek” dedi.
Otomotivde ‘Harikalar Diyarı’ sergileniyor
İstanbul Autoshow, bu yıl “Harikalar Diyarı” konsepti ile ziyaretçilerini karşıladı. Konsept, otomobil markalarının artık fuarları sadece yeni modellerini sergileyecekleri bir alan olarak değil aynı zamanda geleceğin teknolojilerini tüketici ile tanıştırmak için bir platform olarak da gördüğü gerçeğinden yola çıkarak geliştirildi. Fuarlarda sergilenen ‘acaba gerçeğe dönüşür mü, çok mu fütüristik?’ diye düşünülen bir teknolojinin kısa sürede satışa sunulan modellerde yer alması artık şaşırtıcı değil. Son dönemde yeni teknolojilerin hayata geçme süresi de oldukça kısaldı ve birkaç yıl önce hayal olan özellikler hızlıca gerçeğe dönüşebiliyor. Bu yaklaşımla geliştirilen ‘harikalar diyarı’ konsepti kapsamında sergilenecek otomobiller de ‘dünyanın yeni harikaları’ olarak tanımlandı.
İlk günden bu yana sürekli gelişen ve büyüyen İstanbul Autoshow, bugün sadece Türkiye’nin değil Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük otomobil fuarlarından biri. İstanbul Autoshow, 2006’da Uluslararası Otomotiv Üreticileri Derneği OICA tarafından Uluslararası Otomotiv Fuarları Takvimi’ne alındı ve resmi olarak dünyaca kabul gören bir fuar haline geldi. Otomotiv fuarları içinde belli bir düzeye ve kaliteye ulaşanların alındığı takvime girebilmiş olmak, Türkiye otomotiv sektörünün uluslararası alandaki prestiji açısından da son derece önemli. İstanbul Autoshow, gerek katılımcı gerek ziyaretçi profiliyle dünyanın en önemli otomobil fuarları arasında yer alıyor ve hem yaratıcı konseptiyle hem de markalarıyla büyük ilgi görüyor.
“Dünyanın yeni Harikaları”na İstanbul’da rekor ilgi
İstanbul Autoshow 2015’i 600 bine yakın kişi ziyaret etti
22-31 Mayıs’ta düzenlenen İstanbul Autoshow 2015’te bir önceki fuara göre hafta içi ziyaretçi sayısı yüzde 30 arttı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi, bugüne kadar düzenlenen tüm İstanbul Autoshow’lar arasındaki en fazla ziyaretçiyi ağırladı.
ODD ve TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. işbirliğiyle 22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde düzenlenen İstanbul Autoshow 2015 ziyaretçilerinden rekor ilgi gördü. 11 gün süren fuarı yaklaşık 600 bin kişi ziyaret etti. Hafta içi gelen ziyaretçilerin sayısı, bir önceki fuara oranla yüzde 30 arttı ve hem Türkiye’nin her bölgesinden hem de yurt dışından gelen ziyaretçileri ağırlayan İstanbul Autoshow 2015,bugüne kadar düzenlenen Autoshow’lar arasında ziyaretçi rekoru kırdı.
Fuarda 37 markanın 500’ün üzerinde modeli yer aldı. Bunlar arasından pek çok markanın yeni modelleri Türkiye’de ilk kez, 2 tanesi ise dünyada ilk kez İstanbul Autoshow’da tanıtıldı. Autoshow 2015’te yapılan araştırmaya göre, gelen çekirdek aile sayısı bir önceki fuara göre 3 kat arttı. Ziyaretçilerin yüzde 77’sini erkekler, yüzde 23’ünü kadınlar oluşturdu.
Yabancı basın yakından izledi
İstanbul Autoshow 2015, yabancıların da ilgi odağı oldu. Yurt dışından gelen ziyaretçilerin yanısıra Hollanda, İngiltere ve Fransa başta olmak üzere 70’e yakın yabancı basın mensubu da İstanbul Autoshow 2015’u izlemek üzere İstanbul’a geldi.
Basında geniş yer buldu
Fuar, Avrupa’nın önde gelen haber ve sektör yayınlarında geniş yer buldu, 300’den fazla web sitesi İstanbul Autoshow 2015 ile ilgili haberlere yer verdi.
TÜYAP’ta toplam 120.000 metrekare kapalı alanda düzenlenen Autoshow 2015, otomobil tutkunları dünyanın yeni harikaları olan son model otomobillerle buluşturdu.
‘FIAT Ægea Dünya Lansmanı İstanbul Autoshow’da’
Fiat’ın yeni kompakt sedanı Ægea proje ismiyle, İstanbul Autoshow 2015 kapsamında görücüye çıkarak tüm dünyaya aynı anda tanıtıldı. Projenin ismi, Türkiye’yi batıya bağlayan Ege Denizi’ne atıfta bulunuyor. FCA –Fiat Chrysler Automobiles- tarafından stratejik olarak her zaman büyük önem taşıyan Türkiye’ye bir övgü niteliği taşıyor. Sedan konseptinde geliştirilen araç, geniş iç hacim sunmanın yanı sıra şık stili ile göz doldurdu. FCA Stil Merkezi tarafından tasarlanan ve Tofaş Ar-Ge ile birlikte geliştirilen yeni kompakt sedan, Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilecek. Yeni Fiat kompakt sedan, EMEA bölgesindeki 40 ülkede, Kasım ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak
‘Volkswagen Ticari Araç Yeni Caravelle Dünya Lansmanı İstanbul Autoshow’da’
Volkswagen Ticari Araç, Yeni Caravelle modelinin Dünya Prömiyeri’ni Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, Volkswagen Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven ve Volkswagen Ticari Araç Uluslararası Satış Direktörü Dr. Jan Michel’in katıldıkları organizasyonla İstanbul Autoshow’da gerçekleştirdi. Yeni Caravelle, dış tasarımındaki modern, şık detayları ve keskinleşen hatlarıyla dikkat çekiyor, yeni iç mekanıyla konforlu ve ayrıcalıklı bir sürüş zevki sunuyor. Yeni Caravelle’in Türkiye’de Haziran ayında pazara sunulması planlanıyor.
“Dünyanın yeni harikaları” Autoshow’da
ALFA ROMEO
Alfa Romeo’nun sınırlı sayıda üretilen süper spor modeli 4C’nin üstü açık versiyonu 4C Spider, İstanbul Autoshow’da otomobilseverlerin beğenisine sunuldu. Yıllık sadece 1.000 adet üretilecek Alfa Romeo 4C Spider için Türkiye’ye sınırlı sayıda kontenjan verildi. Açılabilir tavanlı ve 240 HP güce sahip Alfa Romeo 4C Spider ile birlikte coupe karoserli kardeş modeli 4C’de fuarın dikkat çeken sportif modelleri arasında yer aldı.
ASTON MARTIN
Aston Martin Türkiye, “Güç, Güzellik ve Ruh” marka sloganlarının yansıması olan muhteşem araç modellerini, İstanbul Autoshow 2015’te sergiledi. Autoshow 2015 Aston Martin Türkiye standında, sınırlı sayıda üretimi gerçekleştirilecek “Lagonda Taraf” ve yalnızca 100 adet üretilen, yarıştan ilham alınarak tasarlanan bugüne kadarki en güçlü Vantage GT12, Türkiye’de ilk kez görücüye çıktı.
AUDI
Audi, İstanbul Autoshow’da S3 Sedan, A4 Allroad, A5 Sportback, A6 Allroad, RS6 Avant, RS7 Sportback, S8, Q3, TTC, A7 Sportback ve Yeni Q7 modellerini tanıttı. Tüm bu modeller, stantta quattro sürekli dört tekerden çekiş sistemli versiyonları ile fuarda yer aldı.
BENTLEY
Bentley, 15. İstanbul Autoshow’a dört modeliyle katıldı. Cenevre’den sonra Türkiye’de ilk defa sahne alan Continental GT V8 S ve GTC modellerinin yanı sıra yeni Flying Spur W12 ve markanın amiral gemisi Mulsanne
ile otomobil tutkunlarının karşısına çıktı.
BMW
BMW, Autoshow’da farklı model dağılımında 25 otomobilini sergiledi, genişleyen ürün gamı ile birlikte yenilenen 1 Serisi ve 6 Serisi de BMW standlarındaki yerini aldı. Stantta ayrıca, BMW X5 M ve BMW X6 M, BMW M3 Sedan ve BMW
M4 Coupé modelleri, BMW i Corner’da BMW i3 ve BMW i8 de sergilendi. BMW 2 Serisi Coupe, Cabrio ve Gran Tourer ve BMW X Ailesi de fuarda ziyaretçilerle buluştu.
CITROËN
Citroën tam otomatik şanzıman EAT6 dizel ve benzinli modelleriyle ilk kez İstanbul Autoshow’daydı. C4 CACTUS ve C1 modellerinin yanı sıra; C4, C4 Picasso ve Grand C4 Picasso ile hafif ticari otomobiller NEMO COMBI VIZYON ve BERLINGO COMBI MULTISPACE de sergilendi. Yarış aracı C-ELYSÉE WTCC standın yıldızı oldu, WTCC simulatörü ise ziyaretçilere heyecanlı anlar yaşattı.
DACIA
Dacia Autoshow’da Şubat ayında Türkiye’de satışa sunduğu Lodgy Stepway ile öne çıktı. Fuarda ayrıca Duster, Logan MCV, Sandero Stepway ve Dokker Stepway olmak üzere Dacia’nın tüm modelleri sergilendi.
DS
Fransız tarzı lüks anlayışının simgeleyen premium otomobil markası DS, markanın ilk DS logolu ürünü olan ve amiral gemisi olarak nitelendirilen DS 5’in yenilenen yüzü ile fuarda boy gösterdi. Yeni BLUEHDi motora sahip EAT6 şanzımanlı sportif DS4 öne çıkan modeller arasında yer aldı. Fuarın sürpriz modeliyse 68 model bir nostaljik “DS 21 Pallas“dı.
FERRARI
Ünlü İtalyan spor araba markası Ferrari, İstanbul Autoshow’da üç yıldız modelini sergiledi. California T, F12 Berlinetta ve FF modelleri ile fuarda yer alan Ferrari’nin California T modeli, 3.9 litrelik V8 turbo motora sahip. 560 beygir gücündeki araç, 7 ileri otomatik şanzımanla 100 kilometreye 3.6 saniyede çıkıyor. Saatte 316 kilometre hız yapabilen Ferrari California T markanın tutkunlarına hitap ediyor.
FIAT
Fiat, dünya lansmanını yaptığı yeni kompakt sedanı Ægea yanındaTürkiye pazarında segmentinin en çok tercih edilen hafif ticari modeli, Tofaş’ta üretilen Fiat Doblo’nun Trekking versiyonunu fuarla birlikte ilk kez görücüye çıkardı. Tasarım ve teknolojide fark yaratacak birçok özelliğiyle dikkat çeken Fiat Doblo Trekking, 1.6 Multijet 105 HP motor seçeneği ile müşterilerinin beğenisine sunuluyor.
FORD
2015’i “Otomobil Yılı” ilan eden Ford, efsanevi Mustang başta olmak üzere performanstan lüks segmente 9 modelin Türkiye prömiyeriyle İstanbul Autoshow 2015’te göz doldurdu. Yeni nesil aile otomobilleri C-MAX ile Grand C-MAX müşterilerle buluşurken, yüksek sürüş keyfi sunan Focus ST ile Fiesta ST, yeni premium konsepti Vignale’nin Mondeo Vignale ve S-MAX Vignale Concept modelleri; SUV segmentinin yeni oyuncuları EcoSport ve Edge modelleri, Ford standında görücüye çıktı.
HONDA
Honda, Autoshow 2015 Fuarı’nda yıl boyunca piyasaya sunacağı 6 yeni modeli sergiledi. Dizel otomatik seçeneğiyle
yeni CRV, Civic Sedan Black Edition ve yenilenen görünümüyle Civic HB’i satışa sunarken kısa bir süre içerisinde Türkiye’de satışa sunulacak olan Civic Type R, HR-V ve Jazz modellerini sergiledi.
HYUNDAI
Türkiye’deki 25’inci yılını kutlayan Hyundai, İstanbul Auto Show 2015’de Yeni Tucson
ve Türkiye’nin yerli Coupe’si i20 Coupe olmak üzere iki önemli modelinin prömiyerini gerçekleştirdi. Hidrojenle çalışan Intrado konseptiyle de sürpriz yapan marka, hazırladığı ilgi çekici standı ve teknolojik sürprizlerinin yanı sıra ürün gamındaki iddialı yenilikleriyle de kalite vurgusu yaptı.
JAGUAR
Jaguar, İstanbul Autoshow’da ürün gamının tamamını oluşturan XE, XF, XJ, F-Type Coupe ve F-Type Convertible modellerini sekiz araçla tanıttı. Türkiye lansmanı Autoshow’da gerçekleşen XE, Jaguar Land Rover’ın kendi üretimi olan 180 bg’lik 2-litre hacimli Ingenium dizel motoru ile, hem performans hem de yakıt ekonomisini bir arada sunuyor.
JEEP
Jeep markasının geçen yıl Türkiye’de kaydettiği yüksek büyümede büyük rol oynayan Jeep Renegade’in 1.4 litre benzinli ve otomatik şanzımanlı versiyonları, İstanbul Autoshow 2015’de ilk kez sergilenerek tüketicilerin beğenisine sunuldu. Renegade, önden çekişli 1.4 litre 140 HP benzinli 6 ileri otomatik ve 1.4 litre 170 HP benzinli 9 ileri otomatik 4x4 versiyonlarla bayilerdeki yerini alacak.
KIA
KIA Autoshow standında binek modelleri Picanto, Rio, cee’d, sportif görünümlü cee’d GT-Line ile yenilenen cee’d’in yanı sıra, SUV modelleri Soul, Sportage ve Sorento olmak üzere toplamda 15 araç sergiledi.
LAMBORGHINI
Lamborghini; 15. İstanbul Autoshow’da yeni Huracan
LP 610-4’ün yanısıra, Aventador LP 700-4 Roadster’i otomobilseverlerin beğenisine sundu.
LAND ROVER
Premium SUV markası
Land Rover, bu sene Range Rover Hybrid, Range Rover LWB, Range Rover Evoque, Discovery, Discovery Sport, Range Rover Sport Hybrid ve Range Rover Sport olmak üzere 8 aracıyla İstanbul Aoutoshow’da yer aldı.
LEXUS
İstanbul Autoshow’da beğenilere sunulan lüks otomobil markası Lexus, yılın son çeyreğinden itibaren Türkiye’de satışa sunulacak Lexus’un RCF ve LS 600 modellerini sergiledi. Lexus, İstanbul Autoshow’da IS, NX, GS, LS, RCF, LFA modellerinin yanı sıra yeni nesil RX modelini de ziyaretçilerin beğenisine sundu.
MASERATI
İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Maserati, yeni modelleriyle İstanbul Autoshow 2015’deydi. Ermenegildo Zegna ile tasarlanan ‘Azzuro Astro (Yıldız Mavisi)’ dış boyasıyla farklılaşan Ghibli Ermenegildo Zegna Edition İstanbul’da ilk kez sergilendi. Ayrıca dizel ve benzinli motorlarla donatılan Ghibli ve Quattroporte ile GranTurismo Sport modelleri de fuarda öne çıktı.
MAZDA
Autoshow 2015 Fuarı’nda Mazda, Türkiye’de sergilediği modelleri Yepyeni Mazda CX- 3, Mazda’nın yeni roadsterı MX-5, son teknolojiye sahip atletik sedanı Mazda6 2015, SUV segmentinde fark yaratan modeli Mazda CX-5 2015 ve en çok satan modeli Mazda3 ile Japon mühendisliğinin özel örneklerini sundu.
MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz Türk, Mercedes-AMG GT ve Mercedes-Benz GLE Coupé modellerini Türkiye’de ilk kez İstanbul Autoshow’da sergiledi. Ziyaretçiler dünyanın en sessiz otomobili olarak lanse edilen Mercedes- Maybach S-Serisi’ni ve B-Serisi’nin engelliler için özel olarak tasarlanmış versiyonunu yakından inceleme fırsatı buldu.
MINI
MINI, en yeni modelleriyle İstanbul Autoshow 2015’teydi. MINI ailesi, MINI Cooper 3 Kapı, MINI Cooper 5 Kapı, MINI Cooper S Cabrio, MINI Cooper S Countryman All 4, MINI Cooper S Paceman All4 ile birlikte ürün yelpazesine eklenen Yeni MINI John Cooper Works ve MINI Clubman Concept ile fuar ziyaretçileriyle buluştu.
MITSUBISHI
Temsa Motorlu Araçlar, Türkiye’ye yılın ikinci yarısında gelecek olan dizel motorlu Mitsubishi ASX’i ilk kez İstanbul Autoshow 2015’te otomobil meraklılarıyla buluşturdu. Yeni nesil Space Star Intense, yeni özellikleriyle Attrage Intense ve dünyanın ilk 4x4 plug-in hibrit otomobili olan Outlander PHEV’nin de tanıtıldığı fuarda Mitsubishi standı büyük ilgi gördü.
NISSAN
Japon Nissan, tasarımı ve teknik donanımıyla “Yenilik ve Heyecan” sloganını destekleyen efsanevi performans modeli GT-R ve Juke’un sıra dışı müzik sistemini öne çıkaran Rhythm Plus show aracı ile İstanbul Autoshow’daydı. Fuarda, Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen GT Academy sanal yarış dünyasıyla, Nissan için gerçek pistlerde yarışabilecek oyuncular da arandı.
OPEL
Opel, performans aracı CORSA OPC, mini şehirli model ADAM ROCKS ve ADAM S ve KARL olmak üzere 4 modelini ilk kez İstanbul Autoshow’da seyirciyle buluşturdu. Diğer bir sürprizi ise konsept model MONZA oldu. 1.6 dizel otomatik şanzımana sahip MOKKA ve INSIGNIA modelleri ile INSIGNIA Country Tourer, CASCADA, CORSA, ADAM, ASTRA ailesi ve ZAFİRA da fuardaydı.
PEUGEOT
İkisi konsept araç olmak üzere 21 araçla fuara çıkarma yapan Peugeot, Yeni 208
ve Yeni Partner Tepee’yi ilk kez sergiledi. Yeni EAT6 Tam Otomatik şanzıman ile birlikte düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu ile Euro6 normlarını karşılayan PureTech ve BlueHDi motor seçeneklerini tanıttı. Yeni nesil SUV Peugeot Quartz ve 2008 DKR konseptleri ise fuarda özel konuk olarak yer aldı.
PORSCHE
İstanbul Autoshow’da Macan S Diesel, Cayenne Diesel, Panamera Diesel, Boxster, 911 Carrera 4 GTS ve 911 Turbo
S modellerini ziyaretçilerle buluşturan Porsche, ayrıca Porsche Motorsporları Takımının “Bugüne kadar yapılan en kompleks Porsche” olarak nitelendirdiği ve markayı 16 yıl sonra Le Mans 24 yarışlarında temsil eden ilk Porsche modeli 919 Hybrid’i de sergiledi.
RENAULT
İstanbul Autoshow’da Renault, ilk C Crossover modeli Renault Kadjar’ın Türkiye prömiyerini gerçekleştirdi. Yeni marka kimliği “Renault, passion for life” konseptinin vurgulandığı Renault standında, performans için üretilen yarış otomobili Renault Sport R.S. 01 yanında Clio & Clio Sport Tourer, Megane HB, Captur, Fluence, Clio & Megane R.S., Twizy ve Zoe’nin de yer aldığı 17 araç sergilendi.
SEAT
Seat İstanbul Autoshow’da, gelecekte sunacağı otomobillerle ilgili vizyonunu temsil eden 20V20 konsept modelini sergiledi. Ayrıca, fuarla birlikte satışa sunduğu Leon ailesinin iki yeni modeli; Leon X-PERIENCE ve Leon Cupra 280 HP de ziyaretçilerle buluştu. SEAT standında Leon Cup Racer performans ve motorsporları tutkunlarının beğenisine sunuldu.
SKODA
Skoda’nın yeni amiral gemisi Superb, İstanbul Autoshow’da ilk kez Türkiye’deki otomobilseverlerle buluştu Çek üreticinin standında markanın tamamen yenilenen ve bir süre önce ülkemizde satışa sunulan Fabia modeli ve Fabia’nın station wagon versiyonu olan Fabia Combi de yer aldı.
SMART
Çevre dostu elektrikli smart fortwo, elektrikli B-Serisi
ile S-500 Plug-in Hybrid modelleri Mercedes-Benz standında otomobilseverlerin beğenisine sunuldu.
SSANGYONG
Güney Koreli otomotiv
devi SsangYong İstanbul Autoshow’da yeni modeli Tivoli’yi görücüye çıkardı. Geniş iç hacmi, lüks ve konforu ile dikkat çeken Tivoli, geri görüş kamerası, akıllı telefon entegre ekranı, 7 hava yastığı gibi özellikleriyle dikkat çekiyor.
SUBARU
WRX STI’dan esinlenilen ön tasarımı, konfor ve sürüş güvenliği özellikleriyle Yenilikçi Sport Tourer LEVORG, İstanbul Autoshow’da lanse edildi. Yeni turbo dizel FORESTER, “EyeSight” sürüş teknolojili OUTBACK, Crossover segmentinin güçlü temsilcisi XV ile performans tutkunlarının tercihi BRZ, Subaru standında sergilenen diğer yıldız modeller arasındaydı.
SUZUKI
Japon Suzuki, İstanbul Autoshow 2015’te yeni modellerini sergiledi. Otomobilseverlerin merakla bekledikleri yeni nesil Vitara Türkiye’de ilk kez vitrine çıkarken, A segmentindeki modeli Suzuki Celerio da fuarda tanıtıldı. Suzuki’nin fuara katılan Swift, Swift Sport, Jimny ve SCross modelleri de ilgi gördü.
TOYOTA
Toyota’nın Autoshow için özel olarak Türkiye’ye getirdiği ve emisyonu sadece “su buharı” olan yakıt hücreli Mirai fuarın en çok ilgi çeken otomobillerindendi. Adını Japonca ‘gelecek’ kelimesinden alan Mirai, hidrojeni elektrik üretmek için kullanıyor. Toyota’nın ilk kez Autoshow’da sergilediği diğer modellerse Yeni Auris ile Yeni Avensis oldu.
VOLKSWAGEN
İstanbul Autoshow’da bir dünya lansmanı yapan Volkswagen’in standında en çok beğenilen modellerle ve yenilikçi modeller sergilendi. Yeni SUV modeli T-ROC, ThinkBlue’nun temsilcileri Passat GTE ve Golf GTE ve Dünya Ralli Şampiyonu Polo R WRC de bunlar arasındaydı. Fuarda ayrıca Volkswagen Ticari Araç’ın Yeni Caddy modeli de Türkiye’de ilk kez sergilendi.
İstanbul Autoshow 2015 sponsorları
İstanbul Autoshow 2015’in ana sponsorluğunu Shell, ulaşım sponsorluğunu Continental, etkinlik sponsorluğunu Çelik Motor Filo, hizmet sponsorluğunu Generali Sigorta ve medya sponsorluğunu ise Doğan Burda Medya Grubu üstlendi.