Otokoç Otomotiv 2014 yılını 3,9 milyar TL ciro ile kapattı. 62 bin 300 adet yeni ve 20 bin adet de ikinci el araç satışının yanında 112 bin adetlik sigorta ve finansman satışı gerçekleştirdi. Şirket 2015’te yaklaşık 70 bin adet yeni araç satışı ile pazardan yüzde 8 pay almayı hedefliyor.
Otokoç Otomotiv, 2014 yılı değerlendirmelerini ve 2015 yılı hedef ve öngörülerini, Genel Müdür Görgün Özdemir, Otokoç Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Dr. M Önder Kutman, Otokoç Genel Müdür Yardımcısı Uğur Güven, Avis & Budget Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekici ve Birmot Genel Müdür Yardımcısı Çağrı Karaoğuz’un katılımıyla düzenlenen basın toplantısında açıkladı.
Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Görgün Özdemir, Otokoç Otomotiv’in 2014 yılını 3,9 milyar TL ciro ile kapattığını, 62 bin 300 adet yeni ve 20 bin adet de ikinci el araç satışının yanında 112 bin adetlik sigorta ve finansman satışı gerçekleştirdiğini belirtti. 2015’da olumlu senaryoya göre baz aldıkları otomotiv pazarında yaklaşık 70.000 adet yeni araç satışı ile pazardan yüzde 8 pay almayı hedeflediklerini, ikinci elde ise 24 bin araç satış hedefi belirlediklerini, sigorta ve finansman satış hedefinin ise 2014 yılına paralel gerçekleşeceğini öngördüklerini ayrıca ciro gerçekleştirmelerini ise 4,4 milyar TL olarak planladıklarını sözlerine ekledi.
Müşteri memnuniyeti ve sadakatini her zaman ön planda tutarak; müşteri, çalışan ve hissedara değer katarak sektördeki öncü konumlarını devam ettirdiklerini belirten Özdemir, “Türkiye’de satılan Ford ve Fiat markalı yeni araçların üçte birinin satışını Otokoç Otomotiv olarak biz gerçekleştiriyoruz. Volvo için bu oran yüzde 46, Alfa Romeo, Lancia ve Jeep grubunda ise yüzde 42’dir. Benzer şekilde ülkemizin ağır ticari vasıta kategorisinin gururu Ford Trucks’daki payımız da yüzde 20’yi geçti. Bu büyük başarının arkasında müşteriye verdiğimiz değer ve sunduğumuz modern ve kaliteli hizmet yatıyor” dedi.
2014’te yeni araç satışı düşerken kiralamalar arttı
Araç kiralama sektörünün parlak bir yıl geçirdiğini belirten Özdemir, sektörde araç parkının yüzde 14 büyüdüğünü, uzun ve kısa süreli kiralama toplam araç parkının 257 bine ulaştığını söyledi. Büyüme ivmesinin önümüzdeki yıl da sürmesini beklediklerini belirten Özdemir, Otokoç Otomotiv’in temsil ettiği Avis ve Budget markalarının sektörde ilk iki sırayı aldığını hatırlattı. Özdemir şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıl Türkiye’deki 40. yılını kutladığımız Avis, ilk günden bu yana üstlendiği liderliği hiç bırakmadan sürdürüyor. 2007’den bu yana yürüttüğümüz Budget operasyonumuz ise henüz 7. yılında sektörün en büyük ikincisi konumuna yükseldi. 2014’te Avis’in cirosu yüzde 26, Budget’ın ise yüzde 36 artış gösterdi.”
OTOKOÇ 2015 ATILIMLARI
- İlk Avrupa yatırımı Macaristan’a yapılıyor. Yurtdışında Azerbaycan ve K. Irak’ta araç kiralama hizmeti sunan Otokoç, 2014’te Kazakistan’da araç kiralama operasyonuna başladı. Türkiye dahil 4 ülkede 129 ofisle hizmet veriyor. Yurtdışı araç parkı bin 500’ü aşıyor. Otokoç Otomotiv’in ilk Avrupa yatırımı, Budget markasıyla Macaristan’da hayata geçirilecek.
- ZİPCAR ile saatlik kiralama başlıyor. Otokoç, dünyanın lider saatlik araç kiralama firması Zipcar’ı Türkiye’ye getirmek üzere anlaştı. Otokoç Otomotiv, , Avis ve Budget’la beraber 3. araç kiralama markası Zipcar ile şehir içi ulaşım ihtiyacına ekonomik ve esnek bir alternatif çözüm sunacak.
- Sanal Otokoç Otomotiv caddesi devreye alındı. Otokoç Otomotiv’in tüm markalarının yer alacağı Otokoç Otomotiv Caddesi ve sanal showroomları hizmete alınıyor. Müşteriler Otokoç Otomotiv’in tüm hizmetlerine bu cadde üzerinden ulaşabilecek, sanal showroomlarda araçları inceleyebilecek ve ilerleyen dönemde canlı destek ile interaktif bağlantı sağlayabilecek.