MAPFRE’nin “CEO’lar Buluşması” İstanbul’da gerçekleştirildi
MAPFRE’nin tüm dünyadaki 50’den fazla yöneticisi, bu yıl üçüncüsü düzenlenen “CEO’lar Buluşması” kapsamında ilk kez İstanbul’da bir araya geldi. MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, MAPFRE’nin gelecek üç yıllık stratejisini açıkladı.
Başta İspanya, Avrupa ve Güney Amerika olmak üzere dünya çapında sigortacılık, reasürans, asistans ve finansal hizmetler alanlarında faaliyet gösteren MAPFRE’nin daha önce İspanya’nın başkenti Madrid’de ve ardından Meksika’nın başkenti Meksiko’da gerçekleştirilen MAPFRE CEO’lar Buluşması’nın üçüncüsü, İstanbul’da düzenlendi.
Tüm dünyadaki MAPFRE CEO’larını bir araya getiren etkinlik kapsamında MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, MAPFRE’nin gelecek üç yıllık süreçte global stratejilerini aktarırken , MAPFRE GENEL SİGORTA Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Serdar Gül de 2007’deki değişimin ardından elde edilen başarılarla gelecek projeksiyonu hakkında bilgi verdi.
“Sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz, Türkiye pazarında doğru hamleler gerçekleştiriyoruz”
MAPFRE CEO’lar Buluşması’nı değerlendiren MAPFRE Dünya Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, üç yıl önce MAPFRE’ye başkan olduğunda dünyanın önemli şehirlerinden birinde yılda bir kez bir araya gelme kararı aldıklarını ve bu toplantıda da global ölçekteki stratejilerini belirlediklerini dile getirdi.
Huertas, toplantının MAPFRE dünyası adına çok önemli olduğunu belirterek “Üç gün boyunca elliden fazla yöneticimizle İstanbul’da gelecek üç yıllık stratejilerimizi belirledik. Global ölçekte sürdürülebilir bir büyüme hedefliyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda İspanya, Latin Amerika ülkeleri ve ABD'nin bazı eyaletlerinde lider konumdayız. MAPFRE olarak artık ABD, Brezilya, Meksika ve Türkiye’yi hedef bölgelerimiz olarak görüyoruz. Özellikle son dönemde Türkiye, ABD ve Brezilya sayesinde büyük başarılara imza attık. Türkiye sigorta piyasası, çok rekabetçi bir yapıya sahip. Türkiye’de faaliyette olduğumuz yedi yıllık zaman dilimine bakarsak doğru hamleler ile pazar payımızı artırdığımızı görebiliyoruz” dedi.
Huertas, son iki yılda elde ettikleri başarıyı, istikrarlı bir hale getirmek istediklerini vurgulayarak “Gelecekte 30 milyar Euro prim ve prim geliri hedefliyoruz. Global ölçekte pazar payımızın yüzde 30'u İspanya'dan, yüzde 22'si Brezilya'dan ve sonrası da Meksika ile Türkiye olarak sıralanıyor. 2007’de MAPFRE olarak Türkiye sigorta sektörüne adım attık. Türkiye'nin kendine has koşulları var. Büyüyen ekonomisi, nüfus yapısı ve ulaşılabilirlik Türkiye'yi hedef ülkelerimiz arasına yerleştiriyordu. Dolayısıyla o gün için pazarda 10'uncu sıradaydık ancak bugün 5'inci sıradayız. Geçen yedi yıl içinde Türkiye’de 17 bölge müdürlüğü ile önemli bir ofis
ağı kurduk. Genel Sigorta ve Genel Yaşam’ı MAPFRE Dünyası’na entegre ettik. MAPFRE GENEL SİGORTA, Türkiye'de çok daha profesyonel bir iş yapış modeliyle tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verir bir hale geldi. Ticaret açısından da Türkiye'deki iş adamlarının faaliyetlerinde MAPFRE GENEL SİGORTA'nın varlığı MAPFRE için Afrika ve Asya'nın kapılarını açtı.”
“Hedefimiz, uygulayacağımız istikrarlı politikalar ile en iyi hizmeti sunabilmek”
MAPFRE GENEL SİGORTA Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Serdar Gül de yaptığı değerlendirmede, 2007’de yaşanan değişimle birlikte 17 bölge müdürlüğü, 2 bin 500 acenta ve yüzde 7 pazar payı ile büyük bir atılıma imza attıklarını belirterek “Farklı ürünlerimiz ve MAPFRE'nin know - how'ı ile Türkiye pazarına entegre olarak karlılık açısından gelişim kaydettik. İlk hedefimiz, uygulayacağımız istikrarlı politikalar ile en iyi hizmeti sunabilmek. Böylece rekabette de öne geçebiliyoruz. Sektörde; teknolojimizle, insan kaynağımızla ve ürünlerimizle ayrışıyoruz” şeklinde konuştu.