ODD Mobil Dünyanın Geleceği Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

ODD, “Mobil Dünyanın Geleceği” konusunda üyelerini bilgilendirdi

ODD ve MMA Türkiye işbirliğiyle, 28 Nisan’da ODD üyelerine yönelik bir toplantı düzenlendi. Açılış Konuşmasını ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri ERCE’nin yaptığı toplantıda Mobil dünyadaki yenilikler ve trendler hakkında katılımcılar bilgilendirildi.

Türkcell’in Kurumsal Müşteri Deneyim Merkezinde gerçekleştirilen toplantıda, mobil teknolojinin geleceği ve bu teknolojinin otomotiv sektörüne yansımaları ele alındı.

Mobilite, tüketici alışkanlıklarını nasıl değiştiriyor

Toplantı, Blippar Türkiye Ortağı Zehra Öney’in “Mobility Tüketici Alışkanlıklarını Nasıl Değiştiriyor” sunumuyla başladı. Öney, dünyanın “mobil” bir değişim içinde olduğunu, bu değişime de markaların ayak uydurması gerektiğini belirtti. Otomotiv sektöründe “connecting car” denilen bir sisteme girildiğini ifade eden Öney, insanların artık her yerde iletişim halinde olmak istediklerini ve bu isteklerini yansıtan teknolojileri de otomobillerinin içinde kullanmak istediklerini söyledi.

 
 
Reklam ve pazarlamanın geleceği

Öney’in ardından Blippar CEO’su ve Co-Founder Ambarish Mitra, ODD üyeleriyle bir araya geldi. Mitra, “Artırılmış Gerçeklik Reklam ve Pazarlamanın Geleceğini Nasıl Değiştiriyor” başlıklı sunumunda, internetin 20 yıl içinde nasıl bir değişim ve dönüşüm geçirdiğini, bu dijital dünyanın markaların reklam ve pazarlama etkinliklerine nasıl yansıdığını anlattı. Mobil teknolojiyle yeni alışkanlıkların var olduğu bir dünyanın oluşmaya başladığını söyleyen Mitra, Blippar teknolojiyle markaların yaptıkları reklam ve pazarlama faaliyetlerini uygulamalı olarak gösterdi. Ayrıca, Google’ın yeni ürünü “Google Glass” deneyimini de katılımcılara yaşattı.

Mobil, medyayı nasıl değiştiriyor

Toplantının konuşmacılarından biri de Nielsen’dan Erdem Tolon’du. Tolon sunumunda, Nielsen’ın medyaya yönelik araştırmalarını, otomotiv sektörü reklam yatırımlarını ve mobile yönelik çalışmalarını anlattı. 2013’te, mobil mecranın yüzde 19,2 büyüdüğüne dikkat çeken Tolon, 3G abone sayısının 2013’ün son çeyreğinde 49 milyon 266 bin 163 kişiye çıktığını söyledi.

“Turkcell’in M2M Dünyası”

Tolon’un ardından, Turkcell M2M Ürünleri Birim Yöneticisi Dündar Özdemir, “Turkcell’in M2M Dünyası” hakkında bilgi verdi. Turkcell olarak firmalara sundukları çözümleri ve bu çözümlerden nasıl geri dönüş aldıklarını anlatan Özdemir, otomotiv sektörüne yönelik yaptıkları çalışmaları da anlattı. Uyguladıkları teknolojik çözümlerle, 2013’te Türkiye ekonomisine 1 milyar TL yakıt tasarrufu sağladıklarını belirten Özdemir, otomotiv sektörüne ve çevreye nasıl katma değer sağladıkları hakkında katılımcıları bilgilendirdi.

“Mobil, otomotiv meraklılarının 1 numaralı bilgi kanalı”

Toplantının son konuşmacısı ise Turkcell Kurumsal Pazarlama Çözümleri-Mobil Pazarlama Biriminden Senem Öztürk’tü. Öztürk, günlük ekran kullanımı verilerine baktıklarında bir kişinin 132 dakikasını akıllı telefona ayırdığını söyledi. Mobilin otomotiv meraklılarının 1 numaralı bilgi kanalı olduğunun altını çizen Öztürk, otomotivle ilgili yapılan araştırmaların yüzde 30’unun sadece mobilden gerçekleştiğini belirtti. Bu araştırmaların yüzde 72’sinin birinci ve ikinci el araçlara yönelik araştırmalar olduğunu söyleyen Öztürk, yüzde 53’ünün fiyat araştırması/karşılaştırması yaptığını, yüzde 59’unun ise bayi ve ilgili kontaklar için telefon numarası araştırması yaptığını ifade etti.

“Blippar fiziksel ve dijital dünya arasında köprü kurmak için mükemmel bir araç”

İş dünyasına tüketicilerle daha fazla etkileşim kurmak için heyecan verici fırsatlar sunan Blippar, geleceğin en önemli ve etkili mobil pazarlama cihazı olmaya hazırlanıyor. Tüm dünyada 5 milyondan fazla indirilmeye sahip Blippar'ın Türkiye'deki kullanıcı sayısının150 bin olduğunu söyleyen Blippar CEO’su ve CO-Founder Ambarish Mitra, Blippar’ın Türk pazarındaki geleceğini ve otomotiv sektöründe neler yaratabileceğini anlattı.

“Artırılmış gerçeklik” olarak tanımlanan Blippar’ı okuyucularımıza nasıl anlatırsınız? Siz Blippar’ı nasıl tanımlıyorsunuz?

Artırılmış gerçeklik  fiziksel dünyanın üzerine dijital içerik yükleme/bindirme işlemi. Akıllı telefon, tablet ya da giyilebilir cihazlar aracılığıyla bir şeye baktığınızda, çıplak gözle gördüğünüzden daha farklı bir şekilde görünür.

Blippar, yayıncılar, markalar, ajanslar ve iş dünyası için görüntü tanıma teknolojisini artırılmış gerçeklik deneyimi yaratmak için kullanan bir uygulama. Biz heyecan verici videoları, oyunları, görselleri, galerileri, web linkleri, PDF’leri, görüş/anket havuzları, müzik ve fotoğraf sticker eğlencelerini blipp'lenebilir görsellere gizleriz, insanlar akıllı cihazları ile görselleri blipp'lediğinde kilidini açarlar.

Blippar fikri ortaya nasıl çıktı, hangi ihtiyaçtan doğdu?

Ben ve baş teknoloji yöneticimiz  ve ortağım Omar Tayeb, 2011'de işyerimize yakın bir yerde bulunan Cobham'daki The Black Swan'da ödeme yapıyorduk. Ben “20 Pound'un üzerineki Kraliçe eğer pop-out olabilseydi ve barmenle konuşabilseydi, barmen'in dikkatini daha hızlı çekebilirim” dedim.

Ertesi gün Omar bana tam da konuştuğumuz gibi bir bilgisayar programı yarattığını söyledi. Böylece işlerimizden ayrıldık iki eski iş arkadaşımız Jess Butcher'ı Pazarlama Müdürü ve Steve Spencer'ı Baş İletişim Müdürü olarak işe alarak Blippar'ı kurduk.

Blippar'ın vizyonu tüm dünyayı blipp'lenebilir yapmak

İnternetle birlikte yeni bir dijital dünyanın içinde yaşamaya başladık. Blippar’ı bu dijital dünya içinde nasıl konumluyorsunuz? Blippar, dijital dünyada nasıl bir pencere açtı?

Blippar fiziksel ve dijital dünya arasında köprü kurmak için mükemmel bir araç. Biz dijital içeriği fiziksel dünyadaki görsellerin arkasına saklıyoruz. Akıllı bir cihaz kullanarak kilit açılıyor. Bu, basılı medya, ambalaj, offline reklamcılık ve ürünler için müthiş bir değer sunuyor. Blippar heyecan verici yeni bir dijital boyut ekleyerek, tümünün yeniden canlanmasına yardımcı oluyor.

Uzun vadede Blippar'ın vizyonu tüm dünyayı blipp'lenebilir yapmak. İlk olarak, uygulamamızı insanların akıllı bir cihaz aracılığıyla gerçek dünyadan dijital içeriğin kilidini açtığı standart "sihirli lens" olarak kabul ettirmeyi ve blipp'lemeyi, yaptıklarımızı tanımlayan fiil olarak kabul ettirmeyi planlıyoruz. Amacımız  tüm dünyaca anlaşılan google'lamak ve tweet'lemek gibi yeni büyük tüketici davranışı olmak/yaratmak.

Mobil pazarlama araçlarının bugününü ve geleceğini değerlendirebilir misiniz?

Mobil platformlar için pek çok pazarlama aracı var ancak hiçbiri Blippar kadar kapsayıcı ve etkileşime sahip değil, pek çoğu yalnızca online platformların ya da reklamcılığın mobile uyarlamaları.

Blippar bundan daha fazla ve üç boyutlu bir dinozorun posterden dışarı çıkmasından da daha fazla… Blippar artırılmış gerçeklik temelli görüntü tanıma teknolojisi uygulaması. İnteraktif içeriği orijinal görselin üzerine yüklemek ve geliştirmek için telefonunuzun kamerasını kullanır, böylece gerçek dünyanın bir parçasını ekranlarınızda dijital deneyimle görürsünüz.

Dijital reklam yatırımları Türkiye'de yüzde 24 arttı

Blippar, şirketlere nasıl fırsatlara sunuyor? Şirketler, Blippar’ı kullanarak pazarlama faaliyetlerine nasıl yön verebilir?

Blippar yayıncılar, ajanslar, markalar ve tüm diğer iş dünyasına tüketicilerle daha fazla etkileşim kurmak için heyecan verici fırsatlar sunuyor.  Bizim aracılığımızla pazarlama ekipleri heyecan verici ve güzel dijital deneyimleri ürettikleri tüm parçaları basılı sayfalar ve ürün ambalajlarından, broşür ve şirket kartlarına kadar paketleyebilir.

Ürünlere özel, videolar, sesler, oyunlar, web linkleri, görsel galerileri, fotoğraf çekme ve görüş/anket havuzları içeren  paylaşılabilir içerikler ile canlı bir dijital yaşam getirerek biz rakipsiz bir proaktif reklamcılık biçimi sunuyoruz. Buna ek olarak, biz ilk kez, tam olarak kimlerin pazarlama temas noktaları ile nerede ve ne zaman etkileşime girdiğini, her blipp'in tekil ölçümleme tablosundaki karışık kullanıcı verisini pazarlama ekiplerinin görmesine olanak veriyoruz.

Servisimiz sipariş üzerine şirket-içi üretim ya da markaları güçlendirmek, ajans ve yayın evleri kendi blipp'lerini yaratmaları ve süreç içerisinde yeni bir gelir modeli oluşturmaları için Blippbuilder lisansı şeklinde mevcut.

Türkiye’deki mobil pazarı nasıl değerlendiriyorsunuz? Blippar, Türkiye’de nasıl bir konuma sahip?

Türkiye 69.5 milyon mobil abonesi, 49.5 milyon 3G abonesi ve 24.5 milyon mobil internet abonesi ile dünyada çok iyi konumda. Mobil alışveriş ve mobil bankacılık konusunda oldukça gelişmiş bir pazara sahip olan Türkiye'de 5.5 milyon mobil bankacılık kullanıcısı bulunuyor.

Mobil reklam pazarı ise Türkiye'de son derece hızlı yükseliş gösteriyor. 2013’te dijital reklam yatırımları Türkiye'de yüzde 24 arttı ve mobil kategorinin büyümesi de yüzde 24 artışla 44.8 milyon TL'ye yükseldi.

Tüm dünyada 5 milyondan fazla indirilmeye sahip Blippar'ın Türkiye'deki kullanıcı sayısı 150 bin. 2013 Mayıs’ta Türkiye pazarında faaliyet gösteren Blippar Türkiye olarak Ülker, Milliyet, Nissan, Kapital Medya, İş Bankası, Yapı Kredi Bankası, DeFacto, Eczacıbaşı Vitra, Akbank, Procter & Gamble ve daha pek çok marka ve yayıncı ile iş birliği yaparak yaratıcı projeleri hayata geçiriyoruz.

Otomotiv sektöründe, Blippar uygulamasıyla nasıl farklılıklar yaratılabilir?

Blippar platformunun otomotiv sektöründe yaratabileceği artı değerleri ikiye ayırmak gerekiyor: Aracın promosyon süreci ve satış sonrası. Araçların promosyon sürecinde, Blippar platformu markaların ellerinde bulunan tüm dijital içerikleri (360 derece araba görüntüsü, araç teknik bilgileri, donanımsal bilgileri,  aracı özelleştirme modülleri...) var olan tüm fiziki materyeller (broşür, basılı ilan, billboard...) ile birleştirme imkanı sunuyor.

Bu çalışmaların dışında, Blippar platformunun artırılmış gerçekçiliği kullanarak, araçların tüketicilere sunacağı “hisler” üzerine de çalışmalar yapmayı sağlıyor. Cep telefonunu arabanın gaz pedalına çevirmek, yol tutuşunu telefonun yaratacağı titreşim frekansları ile yansıtmak gibi çalışmalar çok ilgi gördü. Satış sonrası süreci ele aldığımızda ise, Blippar platformu daha işlevsel yararlar sunabiliyor. Aracın kullanma kılavuzunda yer alabilecek tüm bilgilerin,  video ve artırılmış gerçeklik olarak sunulmasını Blippar mümkün kılıyor. Kullanıcı, araç içerisinde bilgi almak istediği Blipp’lenebilen bir noktaya telefonunu tuttuğu taktirde, telefonunun ekranından fiziki dünya ile 3D animasyon videoyu üst üste görme imkanına kavuşuyor. Kullanıcı bu şekilde, olabilecek en gerçekçi formatta ihtiyacı olan bilgiye kavuşmuş oluyor. Bu tip projeler daha Ar-Ge aşamasında olmakla birlikte, yakın geleceğimizi doğrudan şekillendirecek.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next