Otomotiv sektörünün heyecanla beklediği ‘ODD Gladyatörleri 2012'de rekabet bu yıl daha da artacak
Otomotiv sektörünün çatı kuruluşu Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) markaların Satış ve İletişim başarılarını ödüllendirdiği ODD Gladyatörleri, sektördeki rekabete heyecan katıyor. Sektörün temsilcileri bu yıl üçüncü kez düzenlenen ODD Gladyatörleri 2012'de toplam 18 dalda ödül için yarışacaklar. ODD Gladyatörleri'nin tanıtım toplantısında bir araya gelen ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Fügen Toksü organizasyonla ilgili bilgi verdi.
ODD, sektörde her yıl artan bir heyecanla beklenen ODD Gladyatörleri için hazırlıklara başladı. “Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda ödül verilecek olan ODD Gladyatörleri 2012'de çok daha büyük bir rekabet yaşanması bekleniyor. Sektörün satış ve iletişim çalışmalarını tek çatı altında birleştiren ODD Gladyatörleri'nde uygulanacak olan halk oylaması bu yıl da heyecanı artıracak. Yenilenen www.oddgladyator.com sitesinde oylamaya katılanlar, anlık değişimleri takip ederek, heyecana ortak olacaklar. Başvurular ve halk oylaması 31 Aralık 20122ye kadar devam edecek. 7 Ocak 2013 gecesi gerçekleşecek olan finalde ise jüri, her kategoride en iyi 5 aday arasından ödül kazanan isimleri canlı olarak belirleyecek.
18 kategori, 18 heyecan
Satış Ödülleri kategorisinde, “En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası”, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli”, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası”, “En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası”, “En Çok Satılan Otomobil Modeli”, “En Çok Satılan Otomobil Markası” ve “En Çok Satılan Marka (Otomobil + Hafif Ticari Araç)” belirlenecek.
İletişim Ödülleri kategorisinde ise “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın Fuar Standı” “Yılın Basın Lansmanı”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması”, “Yılın Dijital Uygulaması”, “Yılın Outdoor Uygulaması”, “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” seçilecek.
Otomotiv basını oy verecek
“Satış Ödülleri” kategorisinde birinciler, ODD veri tabanına işlenen yıllık satış adetlerine göre belirlenecek. Ödül kazanan firmalar, ODD tarafından onaylanan logoların kullanım hakkına bir yıllığına sahip olacaklar. “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması”, “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” ve “Yılın Basın Lansmanı” kategorileri halk oylaması dışında değerlendirilecek. “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü ise otomotiv basınının temsilcileri belirleyecek.
Otomotiv sektörünün yol arkadaşları
Türk otomotiv sektörünün aktörlerini bir araya getiren ODD Satış & İletişim Ödülleri, 2012 Gladyatörleri'ne Bridgestone ve Lassa ana sponsor olurken, TURKCELL İletişim Sponsoru olarak yer aldı. Organizasyona destek veren diğer sponsor firmalar arasında Castrol, BASF-The Chemical Company ve GEFCO bulunuyor.
“Otomobil tutkunlarının ilgisi her geçen yıl artıyor”
ODD Gladyatörleri'nin otomotiv sektöründeki rekabete heyecan kattığını belirten ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Her yıl olduğu gibi bu yıl da Ocak ayının ilk Pazartesi akşamı tüm sektör bir araya gelip, sektörümüzün ve markalarımızın satış performanslarını öğrenmek için nefeslerimizi tutacağız. Şunu özellikle vurgulamak isterim ki, otomotiv sektörünün hak ettiği konuma gelebilmesi için heyecanımızı ve isteğimizi kaybetmeden çalışmalarımıza devam etmeliyiz. ODD, her zaman sektörümüzün daha fazla büyümesi, etkinliğinin ve gücünün artması için çaba sarf etmektedir ve etmeye devam edecektir. İki yıl önce, satış başarılarına ek olarak iletişim ve pazarlama başarılarını da taçlandırmak üzere, büyük bir heyecanla hayata geçirdiğimiz ve artık gelenekselleşen ODD Satış ve İletişim Ödülleri bu çabalarımızın içinde çok önemli bir yer kaplıyor. ODD Gladyatörleri üç yıl içinde gelenekselleşerek, otomotiv sektörünün tüm paydaşları tarafından merakla takip edilen bir organizasyon haline geldi. Sektörümüz çalışanları için önemli bir motivasyon kaynağı haline gelen Gladyatör ödüllerine otomobil tutkunlarının ilgisi de her geçen yıl artıyor” dedi.
Web sitesi yenilendi
ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce toplantıda, 2010'dan bu yana düzenlenen ODD Gladyatörleri'ni sayısal verilerle paylaştı. Bu yılki organizasyon hakkında şu bilgi veren Erce, programın içeriği hakkında şu bilgileri verdi: “Katılımcıların daha rahat oy vermeleri ve değişimleri anlık olarak takip edebilmeleri için http://www.oddgladyator.com/ sitesini yeniledik. Sitede yer alan aday çalışmalar arasından halk oylaması gerçekleştirilecek. 31 Aralık 2012'de sona erecek halk oylamasının ardından her kategoride finale 5 çalışma kalacak. Jüri, ödül töreninden bir hafta önce finale kalan çalışmaları inceleyecek ve oylama, ödül gecesinde keypad aracılığıyla canlı olarak gerçekleşecek.”
“Objektif bir değerlendirme yapıyoruz”
İletişim profesyonellerinden oluşan bir jürinin değerlendirme yapacağını belirten Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Fügen Toksü, “Markaların yaptığı iletişim projelerini kategorilerine göre değerlendiriyoruz. Buradaki değerlendirme kriterlerimizi, araştırma, planlama, uygulama, ölçme, değerlendirme ve yaratıcılık oluşturuyor. Değerlendirme kapsamında, ilk beşe kalan projeleri sahiplerinden dinliyoruz, sorularımızı soruyoruz. En objektif değerlendirmeyi yapıyoruz. Ödül töreninde de keypad aracılığıyla online değerlendirme yaparak biz de orada sonucu görüyoruz. Böylesine açık ve şeffaf bir değerlendirmeyi de bize sundukları için ODD ekibine teşekkür ediyorum. Bütün markalara bol şans diliyorum” dedi.
(KUTU)
Jüri üyeleri
-
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Fügen Toksü başkanlığındaki jüri şu isimlerden oluşuyor:
-
Prof. Dr. Haluk Gürgen - Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı
-
Prof. Dr. Yonca Aslanbay - Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, İletişim Yönetimi Bölümü Bölüm Başkanı
-
Prof. Dr. Suat Gezgin - İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı
-
Prof. Dr. İbrahim Kırcova - Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi
-
Prof. Dr. Melda Cinman Şimşek - Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi)
-
Doç. Dr. Steven Seggie - Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi
-
Dr. Cüneyt Evirgen - Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü
-
İsmail Hakkı Polat - Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesi
-
Ahmet Akın -Reklamcılık Vakfı Başkanı
-
Yılmaz Yılmaz - Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı
-
Emine Pura - Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Başkanı
-
Zeki Bilsel - Brisa Bridgestone Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı
-
Selen Kocabaş - Turkcell Genel Müdür Yardımcısı
-
Kerim Kermen - Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Madeni Yağlar Direktörü