Lütfen ODMD Gladyatör için Tıklayınız > Lütfen Magma Tıklayınız >
Genel Kurul Üyeleri Bilgilendirme Toplantısı Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 
 

 
Genel Kurul Üyeleri Bilgilendirme Toplantısı

 

ODD’nin 2011 yılının son  bilgilendirme toplantısı, 15 Aralık 2011 tarihinde Doğuş Otomotiv Servis ve Tic. A.Ş. Şekerpınar tesislerinde yapıldı. Toplantı, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar’ın açılış konuşması ile başladı. Ardından ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce; “Dünya ve sektördeki gelişmeler ve ODD faaliyetleri” konulu sunumunu gerçekleştirdi.

 

  

 

ODD’nin 2011 yılının son  bilgilendirme toplantısı, 15 Aralık 2011 tarihinde Doğuş Otomotiv Servis ve Tic. A.Ş. Şekerpınar tesislerinde yapıldı. Toplantı, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar’ın açılış konuşması ile başladı. Ardından ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce; “Dünya ve sektördeki gelişmeler ve ODD faaliyetleri” konulu sunumunu gerçekleştirdi.

 

Küresel Ekonomi

Dünya ekonomisi 2010’da yüzde 5,1 büyüdü. 2011 yılında da ise yüzde 4,0 büyüme bekleniyor. Avrupa’da büyümeyi destekleyen en önemli ülke Almanya. Güney Avrupa’ da ise borçluluk sorunlarından dolayı yavaş büyüme devam ediyor.  Dünyadaki toparlanma daha çok gelişmekte olan ekonomilerden geliyor. Çin, Hindistan gibi ülkelerin bulunduğu Asya ekonomilerinin yüzde 8,2 büyümesi bekleniyor.
 

Orta ve Doğu Avrupa ise Avrupa’da yaşanan sorunlardan olumsuz etkileniyor. Bu da büyüme oranlarına yansıyor. Bu ekonomiler Avrupa kadar yavaş büyümese de, Asya kadar da hızlı büyümeyi başaramıyorlar.

 

ABD Ekonomisi ve Büyüme

Gelen veriler ABD’de ekonominin yavaşlayarak da olsa büyümeye devam ettiğini gösteriyor.

Tüketici güveni, PMI, perakende satışlar gibi üretimi işaret eden tüm verilerin son aylarda ekonomi de belirgin yavaşlamaya işaret ettiğini görüyoruz.
 
Bundan sonraki süreçte 2012 için ABD ekonomisinde yapılan büyüme tahminlerinin aşağı revize edilmesi söz konusu olabilir. Sanayi üretiminin 2012’de daha da yavaşlaması söz konusu.
 
Bundan sonra büyüme ve enflasyon tarafında “yeni normallerin” konuşulduğu bir ortamda, sanayi üretimindeki bu yavaşlamanın seviyesi daha yakından izlenecek.
 
FED’in 2009 başından bu yana sürdürdüğü faizi yüzde 0- yüzde 0,25 aralığında sabit tutma eğilimi devam ediyor.
 
ABD tarafında gevşek para politikası sürüyor. İngiltere MB’nın (BoE) politika faizleri ise yüzde 0,5 seviyesinde kaldı. Avrupa MB faizleri yüzde 1 seviyesine çekti. Japonya’nın faizi ise yüzde 0-0,1 düzeyinde.
 

ABD tarafında toparlanma devam ederken enflasyondaki yükseliş de belirgin hale gelmeye başladı. Yıllık enflasyon yüzde 3,5 seviyesine yakın.Global ekonomilerin yeniden yavaşlama sürecine girmesiyle beraber enflasyon kaygılarının düşmesini bekliyoruz.

 

Küresel Ekonomide Büyüme Devam Ediyor
Gelişmiş ülkelerdeki yüksek borçluluk sorunu finansal istikrar riski yaratıyor. Bu da finansal piyasalara olumsuz yansıyor. Bu çerçeve de reform ve yeniden yapılandırma ihtiyaçları sürse de elle tutulur adımlar atılamıyor olması yatırımcıların ve tüketicilerin güven kaybına sebep oluyor.
 
Avrupa da yüksek borç sorunu devam ediyor; özellikle Yunanistan, Portekiz, İspanya, İtalya ve İrlanda’ da yaşanan borç sorunları global gündemi meşgul ediyor.
 
ABD, İngiltere ve Japonya gibi önde gelen ülkelerin merkez bankaları ise gevşek para politikalarına daha çok uzun süre devam edecekler.
 
Gelişmekte olan ülkelere kısa vadeli sermaye akımlarının güçlenmesi risk oluşturuyor.
 
Sonuç olarak 2011’in ikinci yarısında gelişmiş ekonomilerdeki politika uygulamaları iktisadi faaliyette toparlanmaya destek olmayı sürdürürken, borç tarafında yaşanan sorunlar bu toparlanmanın hızını kesmeye devam edecektir.
 

2012 yılı ile beraber global büyümenin son derece düşük olduğu ve bu sürecin uzun zamana yayıldığı bir döneme girme ihtimali yüksek görülüyor.

 

Ekonomik Gelişmeler ve Türkiye
Türkiye 2011 yılı 3. çeyrek GSYH değeri sabit fiyatlarla yüzde 8,2 artışla, 31 milyar 29 milyon TL büyüklüğe ulaştı.
 
2011 yılının ilk dokuz aylık döneminde sabit fiyatlarla GSYH yüzde 9,6 artışla, 85 milyar 139 milyon TL olarak gerçekleşti.
 
2010 yılında yüzde 9,0 oranında büyümenin ardından, 2011 yılı için OVP yüzde 4,5 iken, beklentiler  yüzde 7 mertebesindedir. IMF tahmini ise yüzde 7,5.   2012 için, OVP yüzde 4,0 iken, IMF tahmini ise yüzde 2,0 oldu.
 
2011 yılı Ekim ayında TÜİK verilerine göre, Tüketici Güven Endeksi bir önceki aya göre % 4,2 oranında azalarak 89,7 değerine geriledi.
 
2011 yılı Kasım ayı CNBC-e Tüketici Güven Endeksi %0,5 oranında artarak 88,29 değerine yükseldi. Endeks Ekim ayında yaşanan sert gerilemenin ardından Kasım ayında hafif bir yükseliş gösterdi.
 
2011 yılı Kasım ayında bir önceki aya göre tüketici fiyat endeksi (TÜFE) yüzde 1,73, üretici fiyat endeksi (ÜFE) ise yüzde 0,65 oranında artış gösterdi.
 
Yıllık TÜFE oranı beklentilerin üzerinde yüzde 9,48, yıllık ÜFE oranı ise yüzde 13,67 olarak gerçekleşti.
 
TCMB orta vadeli planına göre; 2011 yılı sonunda yüzde 7,8 ile yüzde 8,8 aralığında (orta noktası yüzde 8,3), 2012 yılı sonunda yüzde 3,7 ile yüzde 6,7 aralığında (orta noktası yüzde 5,2) gerçekleşeceği ve orta vadede ise yüzde 5 düzeyinde öngörüldüğü belirtildi.
 
Dış Ticaret Açığı 2011 Ekim ayında 7 milyar 980 milyon dolar, 2011 Ocak-Ekim döneminde ise 90 milyar 183 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.
 
Yıl sonu cari açık 75-80 milyar dolar düzeyinde beklenmekte.
 
2011 yılı üçüncü çeyrek verileri Türkiye ekonomisinin, dünya ekonomisindeki yavaşlamaya rağmen hızlı bir büyüme performansı sergilediğini gösteriyor.
 
1.Çeyrek Büyüme yüzde 11,6, 2.Çeyrek Büyüme yüzde 8,8, 3. Çeyrek Büyüme yüzde 8,2;  Yıl Sonu Büyüme Tahmini yüzde 7 (yüzde 4,5 - OVP); Orta Vadeli Plan Programında, 2012 yılında; %4 Büyüme %5,2 Enflasyon hedeflenmektedir.
 
İşsizlik oranı Ağustos döneminde yüzde 2,2 puan azalış ile yüzde 9,2’ye geriledi.
 

Uluslararası derecelendirme kuruluşu Fitch, Türkiye’nin pozitif olan görünümünü durağana çevirdi.  Cari açık nedeniyle, yabancı sermaye ihtiyacı devam etmektedir.Önümüzdeki süreçte dış ticaret açığının finansmanı  ve sanayi üretimi en önemli takip edilmesi gereken konulardır. Küresel ekonomi ve uluslararası sermaye yatırımlarındaki gelişmeler, Türkiye ekonomisine önümüzdeki dönemde yön vermeye devam edecektir.

 

Dünya Otomotiv Sektörü
J.D. Power 3. çeyrek Pazar tahminlerine göre; 2011 yılı dünya otomotiv pazarının 77 milyon 835 bin adet, 2012 pazarının ise 83 milyon 486 bin adet olması beklenmektedir. 2. çeyrek sonu tahminlerinde ise 2011 sonu 79 milyon 451 bin adet, 2012 sonu 87 milyon 574 adet tahmin edilmişti.
 

Pazar tahminlerinin IMF Dünya ekonomik görünüm raporu doğrultusunda aşağı yönlü düzenlendiği izlenmektedir.

 

Avrupa Otomotiv Sektörü
2011 yılı Ocak-Ekim döneminde Türkiye; Avrupa otomotiv satışlarında 6. sırada, otomobil satışlarında 8. sırada ve hafif ticari araç satışlarında 3. sırada yer alıyor.

 

Türkiye Otomotiv Sektörü
Bu dönemdeki büyümenin nedenleri; Ekonomik aktivitenin ve büyümenin yılın ilk yarısında devam etmesi, Düşük faiz ortamı,   Kredi piyasalarındaki genişlemenin devam etmesi, Şirketlerin yoğun kampanyaları olarak özetlenebilir.
 
2011 yılı Ocak-Kasım döneminde otomotiv pazarı %21,4 artarak 774.861 adete ulaştı. En yüksek satış değerine ulaşıldı.
 

2011 yılının ilk çeyreğinde yüzde 80,06 oranında büyüme gösteren otomotiv pazarı, yılın 2. çeyreğinde yüzde 38,68 büyürken, yılın 3. çeyreğinde yüzde 2,54 oranında azaldı.

2011 yılı ilk yedi ay için otomotiv satışlarında ay bazında büyüme görülürken, Ağustos, Eylül ve Ekim aylarının ardından Kasım (-yüzde13,80) ayında da geçen yılın aynı ayına göre daralma gerçekleşti.
 
2011 yılı Ocak-Kasım döneminde pazar yüzde 22,88 artarak 504.208 adete ulaştı. En yüksek satış değerine ulaşıldı. 2011 yılı ilk yedi ay için otomobil satışlarında ay bazında büyüme görülürken, Ağustos, Eylül ve Ekim aylarının ardından Kasım (-yüzde 10,91) ayında da geçen yılın aynı ayına göre daralma gerçekleşti.
 
2011 yılı on bir aylık hafif Ticari araç pazarı ise %14,14 artarak 230.825 adet seviyesinde gerçekleşti.
 

2011 yılının ilk çeyreğinde %63,92 oranında büyüme gösteren hafif ticari araç toplam pazarı, yılın 2. çeyreğinde de %29,30 büyürken, yılın 3. çeyreğinde %3,28 oranında azaldı.

 

ODD Faaliyetleri

ODD İletişim Komitesi Çalışmaları

ODD Satış ve İletişim Ödülleri
Rakamlarla 2010 Gladyatörleri

10 Ocak 2010, Çırağan Palace Kempinski'de ODD Satış ve İletişim Ödülleri'nin birincisi düzenlendi. Geceye; 550 davetli, 10 kategoride toplam 72 farklı çalışma katıldı.Yarışma kategorilerinden en çok katılım 19 çalışma ile Yılın TV Reklamı Uygulaması'na gerçekleşti.

Bridgestone, Lassa, Total, Teb Cetelem, Gefco, Aviva Sigorta ve Turkcell ODD Satış ve İletişim Ödülleri gecesine sponsor oldular.
 
5 TV kanalı ve 48 gazeteci ile 21 gazete, 7 dergi ve 5 kanalda haberleri yayınlanarak 7 tam gazete sayfasına eşit haber ile basında yer aldı.
 
Tüm çalışmalar sayesinde toplam erişim 9 milyon 586 bin 205 kişi  olarak gerçekleşti. 4.000 adet 2010 Gladyatörleri Ödül Kitapçığı basıldı.
 
ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri
 
Halk oylaması dışında kalan kategoriler: Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi, Yılın PR/Etkinlik Uygulaması, Yılın Entegre İletişim Kampanyası ve Yılın Basın Lansmanı Yılın Basın Lansmanı kategorisinde; en iyi lansman modelini basın oyluyor. 
 
Bu yıl finale 5 çalışma kalacak ve jüri seçimini bu 5 çalışma arasından yapacak. Finale kalan çalışmalar, 6 Ocak 2012 tarihinde her çalışmanın kendi yetkilisi tarafından jüriye 10 dakikalık sunumlar halinde sunulacak.
 
Jüri oylamasını ödül gecesinde (9 Ocak 2012) canlı olarak keypad aracılığıyla gerçekleştirecek. Oy kullanan tüm kullanıcıların kimlik bilgileri, 31 Aralık gününe kadar veri tabanına kayıt ediliyor.
 
Tüm oylar Milli Piyango çekiliş sistemine entegre edilecek.  Toplanan veriler 06 Ocak 2012 günü Milli Piyango idaresi ve noter huzurunda yapılacak olan çekilişle 6 şanslı kullanıcıya  Apple iPad 32 GB Wifi + 3G hediye edilecek. 19-24 Aralık tarihleri arasında twitter’dan sorulan sorulara doğru cevap veren ilk 6 kullanıcıya 6 takım kış lastiği hediye edilecek.
 

Gladyatörler gecesine bu yıl; Bridgestone, Lassa, Castrol, Turkcell, Gefco, Güneş Sigorta sponsor oluyorlar.

 

ODD Teknik Komite Çalışmaları

ASBIS
 
ASBİS pilot uygulamanın M1 sınıfı otomobil araçları kapsayacak şekilde 21.11.2011 tarihinde Ankara İl Merkezi ile Sincan, Etimesgut ve Gölbaşı ilçelerinde başlayacağı duyurulmuştur.
Uygulama öncesi 16-17 Kasım tarihlerinde distribütör ve yetkili satıcılara bir eğitim düzenlenmiştir.
 

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 1 Kasım 2011 tarihinde yayınlanan Özel Tüketim Vergisi Genel Tebliği’ne göre yetkili satıcıların 1 Aralık 2011 tarihinden itibaren 2A numaralı ÖTV beyannamesini, vergi dairelerine elektronik ortamda göndermeleri hükmedilmektedir. 14 Kasım 2011 tarihinde Gelir İdaresi Başkanlığı’na gönderilen ortak sektör görüşü sonucunda uygulamanın 1 Şubat 2012 tarihine kadar ertelenmesi sağlanmıştır.

 

Ömrünü Tamamlamış Araçlar
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkililerinin isteği üzerine 12 Aralık 2011 tarihinde, Kocaeli İlinde faaliyet gösteren Anel Doğa Entegre Geri Dönüşüm Endüstri A.Ş.’de ömrünü tamamlamış araçların geri kazanım oranlarının hesaplanması, hesaplama yöntemleri ve uygulamada karşılaşılan sorunların ele alındığı bir toplantı gerçekleştirilmiştir. Toplantı sonucunda, ACEA/JAMA/KAMA otomotiv derneklerinin oluşturdukları geri kazanım oranlarının hesaplama yönteminin kullanılmasına ve hesaplama sırasında araçların uygunluk belgelerinde yazan gerçek ağırlıklarının kullanılmasına karar verilmiştir.
 

Bakanlığın oluşturması gereken ve Bertaraf Formları’nı online olarak oluşturacak sistemin acilen tamamlanması gerektiği vurgulanmıştır. Bu konuda Bakanlığa ortak görüş yazısı iletilecektir.

 

Model Yılı Uygulaması
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 23.07.2011 tarih ve 28003 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 2011/12 nolu “Motorlu Araçlar ve Römorkların İmal Yılının Belirlenmesi Hakkında Tebliğ” sebebiyle Ekonomi Bakanlığı’na yaptığımız başvurumuza aşağıdaki yanıt gelmiştir: 1 Ağustos 2011 tarihinden 31 Aralık 2011 tarihine kadar imal edilen araçlar, 8. maddenin birinci fıkrasında belirtilen SGM-2010/13 Tebliğin 4. maddesine göre 2012 model olarak kabul edilir.
 
20.5.2009 tarih ve 2009/74 sayılı Gümrük Müsteşarlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü’nün Genelgesi’ne göre otomotiv ana sanayi ürünleri ithal edilecekleri yıldan eski bir model yılına sahip olmaları halinde Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın iznine tabidirler.
 

Yılsonlarında lojistik sebeplerden dolayı yılbaşını geçecek olan sevkiyatlarda araçların ithalatlarının aksamaması için talep ettiğimiz 6 aylık geçiş süresi daha sonra değerlendirilecektir.

 

M1 Euro4 Dizel Araçların Tescili
Hafif Yolcu ve Ticari Araçlardan Çıkan Emisyonlar (Euro 5 ve Euro 6) Bakımından Araç Tamir ve Bakım Bilgilerine Erişim Konusunda Motorlu Araçların Tip Onayına İlişkin Yönetmelik’e göre M1 Dizel araçların 01.01.2012 tarihi itibariyle Euro 5 normuna sahip olmaları gerekmektedir.
 
Ancak satılamayan ve 2012 yılına devrolan araçların trafiğe tescillerinin olup olmayacağı konusunda oluşan tereddütü ortadan kaldırmak amacıyla 18 Ekim 2011 tarihinde Sanayi Genel Müdürlüğü’ne göndermiş olduğumuz talep yazımız değerlendirilmiştir.
 

Ulaşan cevabi yazıda; talebimizin yılsonuna kadar tamamlanması planlanan Yönetmelik değişikliğine dair mevzuat çalışması içerisinde dikkate alındığı belirtilmiştir.

 

Tip Onay Yazılım Projesi

2 Haziran 2011 tarihinde STB Sanayi Genel Müdürlüğü, Bakanlık bünyesinde yürütülen motorlu araçlar ile bunların sistem, aksam ve ayrı teknik ünitelerine ait belgelendirme hizmetlerinin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi kapsamındaki Tip Onay Yazılımı’nı tamamladıklarını bildirmiş ve yazılımın etkinliğini test etmek amacıyla bir pilot uygulama başlatmak istediklerini açıklamıştır.

 

ODD Mevzuat ve Hukuk Komitesi Çalışmaları
Model Yılı uygulaması – 2011/12 Sayılı Tebliğ 2011-12 nolu Tebliğinde İmal Yılı ile ilgili Ekonomi Bakanlığı’ndan gelen yanıtta 2012 yılı ithalatlarında sorun olmayacağı, sonrası için konunun tekrar değerlendirileceği bildirildi. Şubat 2012’de hatırlatma amacıyla Bakanlığa dilekçe gönderilecek.
 
Derince Gümrüğü’nün Otomotiv İhtisas Gümrüğü Olması 2011 yılında ODD tarafından da talep edildiği üzere, 5.11.2011 tarihi itibariyle Derince Gümrük Müdürlüğü Otomotiv ithalatı yapılabilecek Gümrükler arasına alınmıştır.

 

Mavihat İşlemlerinde Gümrük Vergilerinin Gümkart ile Ödenmesi 5 seri nolu Basitleştirilmiş Usül Gümrük Genel Tebliği Madde 45’te, “Vergilerin Ödenmesi”, “Mavi hatta işlem görmüş gümrük beyannamesi kapsamı eşyaya ilişkin olarak tahakkuk eden gümrük vergileri ve sair vergilerin, onaylanmış kişi statü belgesine sahip kişinin banka hesabından elektronik ortamda ödenmesi zorunludur.” olarak değiştirilmiştir.

 

ÖTV Teminatının Gümrüklerde Alınması
ÖTV Kanunu (1) Sayılı Liste Kapsamı Eşyalar için; ÖTV tutarı gümrüklerde teminat olarak alınmaktadır. Firmalar için teminatların çözülmesi oldukça uzun bir süreçte gerçekleşmektedir. Teminat çözümü için, mükellefin Vergi Dairesi’ne ÖTV Beyanında bulunması, akabinde Vergi Dairesi ve ilgili Gümrük İdaresi arasında evraklaşma süreci gerektirmektedir.
 
Hem mükellef hem resmi kurumlara ilave iş yüküdür. ÖTV için gümrüklerde alınan Teminat tutarı, Gümrük Kanunu’na istinaden eşya bedelinin yüzde 120 oranındadır. Halbuki, ÖTV mevzuatına göre eşya bedeli kadar alınması gerekmektedir.
 

Dilekçe firmaların Mali Müşavirler’in onayına sunulmasına müteakip, Gelir İdaresi Başkanlığı’na gönderildi.

 

Gözetim Uygulamasının Brüt Kilo Üzerinden Olması

Gözetim uygulamasının Brüt kilo üzerinden yapılması mükelleflerin kapların kiloları için de ek beyan yapmaları ve vergi ödemelerini gerektirmektedir. Halbuki, firmalar malzemeleri farklı türde ambalaj ile getirebilmektedirler. Eşyanın asıl kilosunun net kilosu olması sebebiyle Ekonomi Bakanlığı’na dilekçe gönderildi.

 

Gümrük Müşavirliği Asgari Ücret Tarifeleri

Mevcut Gümrük Müşavirliği Asgari Ücret Tarifesinde uygulamada bir takım yorum farklılıkları ve mükellefler için revize edilmesi gereken hususlar bulunmaktadır.Örneğin, bir hizmetin birden fazla ücretlendirilmesi ve benzerleri. Ücretlerin her yıl artış şeklinde olması yerine mükelleflerin de şartlarını göz önünde bulunduracak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na dilekçe gönderildi.

 

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Ziyareti

Görüşme talebimiz iletilmiştir ve Planlanan Bakanlık ziyaretinde görüşülecek konular; Bandrol ücretinin gümrükleme esnasında alınması. Gümrüklerde Kağıtsız beyannameye geçiş süreci ile ilgili olarak, Bakanlığın web sayfasındaki evrak yükleme kapasitesinin arttırılması. Gümrük Müşavirliği Asgari Ücret Tarifesinin düzenlenmesi.Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile firmaların e-imza ile kendi gümrük beyannameleri bilgilerini görebilmesi ve mutabakat yapabilmesi.

 

 

ODD İnsan Kaynakları Komitesi Çalışmaları

 
Meslek Liseleri Projesi
 
Meslek Liseleri Projesi'nin amacı; otomotiv firmalarında eğitimli işgücü temini zorluğu olan oto boya-kaporta elemanlarının eğitimlerine destek verilmesi ve eğitimli işgücü havuzu yaratılması olarak belirlenmiştir.
 
Projenin adımları ise; İstanbul’da boya kaporta bölümü olan meslek liselerinin tespit edilerek mevcut durumlarının analiz edilmesi, Destek verilecek okulların belirlenmesi, Boya firmaları ile görüşülerek laboratuvarlara malzeme  ve eğitim desteği sağlanması imkanlarının araştırılması, Maliyet analizi yapılarak üyeler arasında nasıl paylaşılacağının tespiti, M.E.B. ile protokol imzalanması ve protokolün gereklerinin yerine getirilmesi adımlarından oluşmaktadır.
 

İstanbul’da Boya Kaporta Bölümleri Olan Okullar; Şişli E.M.L., Pendik IMKB Güllübağlar E.M.L., Taşdelen E.M.L., Küçükköy Teknik E.M.L., Bağcılar E. M. L.'den oluşmaktadır.

 

ODD Fuar Komitesi Çalışmaları

Fuar Komitesi'nin yürütmekte olduğu çalışmalar aktarıldı.

 
2012 yılı İstanbul Autoshow için hazırlık çalışmalarına ilişkin bilgi aktarıldı. 2011 yılındaki gerçekleştirilen fuarlara ilişkin bilgiler paylaşıldı.
 
Bugüne kadar gerçekleştirilen yöresel fuarlarda tepe noktası 2007 yılında yakalandığı belirtilerek, fuar sayısının azaltılma kararı sonrası 2009’a kadar bir düşüş yaşandığı ifade edildi. 2010 yılında ise ciddi bir gerileme ortaya çıktı. 2011 yılında önemli bir iyileşme ve yükseliş yaşandığı aktarıldı.
 
ODD Bilgilendirme toplantısı katılımcıların yer aldığı akşam yemeği ile sonlandırıldı.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next