Koçfinans'ta Yeni Şeyler Zamanı Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Koçfinans’ta “Yeni Şeyler” zamanı

Koçfinans, Koç Holding’in başlatmış olduğu “Koç İnovasyon Programı”na gönüllü katılım sağlayan şirketlerden biri olarak İnovasyon Programı’nın lansman törenini gerçekleştirdi.

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu’nun, Koç Holding Bankacılık ve Sigorta Grup Başkanı ve Koçfinans Yönetim Kurulu Başkanı Faik Açıkalın’ın ve Koç Holding Baş Hukuk Müşaviri Kenan Yılmaz’ın da katıldığı toplantıda, açılış konuşması Levent Çakıroğlu tarafından yapıldı.  

Levent Çakıroğlu, Koçfinans’ın inovasyona liderlik ederek vizyonunu ortaya koymasından ve tüm çalışanların da bu fikre sahip çıkmasından duyduğu mutluluğu ileterek başladığı konuşmasında, küresel bir vizyonla hareket edilmesinin gerektiğini ve bu vizyonu taşıyacak unsurların, inovasyon, teknoloji, marka yönetimi ve en önemlisi insan kaynağının gelişimi olduğunu dile getirdi. Çakıroğlu, inovasyonu ve teknolojiyi birbirinden ayrı gördüğünü, inovasyon için genellikle yeni bir teknoloji ihtiyacı olmadığını, mevcut teknolojinin ihtiyaçları giderme yönünde kullanıldığını iletti. Rekabette sürdürülebilir avantaj yakalamak adına, inovasyonun vazgeçilmez ve kaçınılmaz olduğunu vurgulayarak, finans sektöründen örneklerle konuşmasını tamamladı.

Dönüşüm yolculuğu 2014’te başladı

Lansmana, BKM Genel Müdürü Soner Canko da inovasyon yolculuklarını anlattığı konuşmasıyla katıldı. Sunumunda, “Değişim için gelişim, gelişim için değişim” temasını benimseyerek çıktıkları inovasyon yolculuğuna kurum içi girişimciliğe geçişle devam ettiklerini ve işini tutkuyla sahiplenen çalışanların, geleceği şekillendireceklerine inandığını iletti.  

Tüm çalışanların katılımıyla gerçekleşen program lansmanında, Koçfinans Genel Müdürü ve aynı zamanda şirketin İnovasyon Lideri Pınar Kitapçı, 2014 yılında başladıkları dönüşüm yolculuğunda, odak alanlarını yenilikçilik, yaratıcılık ve müşteri odaklılık üzerine belirlediklerini, şirketin vizyon ve misyonunu bu alanlar ışığında şekillendirdiklerini paylaştı. Sunumunda, teknolojinin ve en önemlisi müşteri beklentilerinin değiştiğini dile getiren Kitapçı, günümüzde nesnelerin internetinden, davranışların internetine geçilmeye başladığını, müşterilerin de teknolojiyi hayatlarının her alanında hissederek satın alma davranışlarını bu yönde şekillendirdiklerini iletti. Müşteriden yola çıkmayan fikirlerin inovasyondan uzaklaşacağını, inovatif fikirlerin kaynağındaysa çalışanların cesaretlerinin olduğundan bahsetti.

Kitapçı, inovasyonun hayata geçirilebilir olması için benzersiz, yaşama değer katan ve satın almaya değer olması gerektiğini iletti. 2015’te 20. yılını kutlayan Koçfinans’ın, kuruluşunun bir inovasyon örneği olduğunu belirten Kitapçı, Online Kredi Otomasyon Sistemi (OKOS) ve Bayi Finansmanı (BAF) gibi inovatif hizmet ve ürünlerini hatırlatarak Koçfinans’ın her daim inovasyonu sahiplenen bir kültürünün olduğunun altını çizdi.

Programın devamında Koçfinans Bilgi Teknolojileri Müdürü ve aynı zamanda şirketin İnovasyon Programı Yöneticisi olan Mine Çıkrıkçı, şirketin birçok alanda başarıya ulaşmasında kilit noktanın çalışanların fikirlerinin gelişimi olduğuna inandıklarını dile getirdi. Bu bakış açısı ile fikirlerin tek bir çatı altında toplandığı ve çalışanların kendi önerilerini yönetebildiği “Fide- Fikrin Değerli” platformunu 2015 yılında hayata geçirdiklerinden bahsetti. Şirket kültürünü yansıtan bu yeni öneri sistemi ile 360 derece değerlendirme sağladıklarını ve çalışanlar arasında işbirliğinin artmasını hedeflediklerini ileten Çıkrıkçı, takım olmanın bu yolculukta ve rekabette en önemli unsurlardan biri olduğunu hatırlattı. Koçfinans’ın inovasyon odak alanlarını farklı kredi modelleri yaratma, yeni borçlanma alternatifleri oluşturma ve yeni ürünler kurgulama olarak belirlediklerini paylaşan inovasyon yöneticisi, çalışanların kurum içi girişimciliğini de artırmayı hedeflediklerini dile getirdi.

Toplantı sonunda, İnovasyon Programı “Yeni Şeyler”in ismi ve logosu Koçfinans çalışanlarının katıldığı sürpriz bir oyunla lanse edildi. Logonun barındırdığı artıların, şirkete ve çalışanlara katacağı değeri simgelediği vurgulandı. Ayrıca Fide platformunda “Yeni Şeyler” başlığında bir kategori açılarak çalışanların inovatif fikirlerini paylaşabilecekleri bir ortam sağlandı. Şirketin gelecek projeleri arasında yerini alacak öneriler için bir zemin oluşturacak platform çalışanlar arasında heyecanla karşılandı.

 


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next